Rhinovirus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:08

Spiritdancer schreef:
Marga schreef:
Hierbij nogmaals het verzoek om op te houden over het bedrijf in Wierden. Ook heb ik weer plaatsnamen moeten verwijderen.
Als je een gerucht hoort geef het dan door aan iemand van de nieuwsredactie of ondergetekende, plaatsnamen die niet bevestigd zijn en in het topic worden genoemd worden verwijderd.

Ik begrijp niet waarom er zo krampachtig wordt gedaan over het noemen van namen.......ik zou liever een plaats en/of naam weten zodat ik voor mezelf kan verifieren of ik op enigerlei wijze risico loop door dit adres zodat ik daar op kan anticiperen om een bijdrage te leveren aan het stoppen van deze malaise.

Nu krijg ik de indruk dat er namen gespaard moeten worden voor een ander belang dan het beheersen van een eventuele epidemie. Ik heb vanmiddag uit eerste hand al gehoord van een bedrijf waar al paarden zijn afgevoerd door de symptomen van Rhino in een plaats die ik nog uberhaupt niet ben tegengekomen in dit topic....

Is men op bokt soms bang voor eventuele claims wanneer eer een naam genoemd wordt waar achteraf geen rhino is vastgesteld? Komt allemaal een beetje hypocriet over

hier ga ik zeker mee in ik vind ook dat plaatsnamen gewoon bekend gemaakt mogen/moeten worden en zeker de variant van de neurologische vorm nu ben ik wel heel benieuwd waar die plaats is waar rhino ook heerst ik vind t allemaal maar wat eng maar me paard staat nog niet in een rhino gebied...en ik hoop ook echt dat t ver weg van me bed show blijft

en ik vind t ook asociaal eigenlijk naar de paarden eigenaren toe om de namen van plaatsen te verwijderen maak het gewoon bekend dan kunnen de meeste mensen proberen de rhino te stoppen aangezien het hier wel gaat om een hele hoop bokkers met paarden die hun veulen of paard kunnen verliezen door deze vormen van rhino die overal lijken te zijn
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 03-03-12 21:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:09

ietjelover schreef:
marsmars schreef:
De meesten dragen toch echt wel schoenen met stalen neusen ;)

ik vind dat je geen schoenen kunt gaan kopen, onze smid draagd hoefsmid schoenen en die kan natuurlijk niet iedereen zo gaan kopen.
rubber laarzen is niet echt slim als je gekke paarden hebt!

En mij is ooit afgeraden om schoenen met stalen neus te dragen bij paarden...

ietjelover

Re: Rhinovirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:10

is het rhino deel op het NOS journaal al geweest?

Joanne1987

klopt, kan het staal je tenen afsnijden...

Carliijn

Er is hier zojuist een nieuwsbrief uitgedraaid voor alle pensiongasten en de club is door mij ondervraagd over hun maatregelen. Ben benieuwd op hun reactie :)

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:11

Ja is al geweest.

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:11

Het virus is tot nu toe alleen in het oosten van het land toch? Ik zou morgen met vriendinnen gaan rijden waarvan er 2 bij mij op stal zijn en 2 van buitenaf komen. Ik woon in noordwest nederland, ik neem aan dat dit dan nog wel veilig is toch? Of zouden jullie het risico niet nemen?
De lessen gaan hier wel gewoon door.

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:12

NathalietjeB schreef:
Spiritdancer schreef:
Ik begrijp niet waarom er zo krampachtig wordt gedaan over het noemen van namen.......ik zou liever een plaats en/of naam weten zodat ik voor mezelf kan verifieren of ik op enigerlei wijze risico loop door dit adres zodat ik daar op kan anticiperen om een bijdrage te leveren aan het stoppen van deze malaise.

Nu krijg ik de indruk dat er namen gespaard moeten worden voor een ander belang dan het beheersen van een eventuele epidemie. Ik heb vanmiddag uit eerste hand al gehoord van een bedrijf waar al paarden zijn afgevoerd door de symptomen van Rhino in een plaats die ik nog uberhaupt niet ben tegengekomen in dit topic....

Is men op bokt soms bang voor eventuele claims wanneer eer een naam genoemd wordt waar achteraf geen rhino is vastgesteld? Komt allemaal een beetje hypocriet over

hier ga ik zeker mee in ik vind ook dat plaatsnamen gewoon bekend gemaakt mogen/moeten worden en zeker de variant van de neurologische vorm nu ben ik wel heel benieuwd waar die plaats is waar rhino ook heerst ik vind t allemaal maar wat eng maar me paard staat nog niet in een rhino gebied...en ik hoop ook echt dat t ver weg van me bed show blijft

en ik vind t ook asociaal eigenlijk naar de paarden eigenaren toe om de namen van plaatsen te verwijderen maak het gewoon bekend dan kunnen de meeste mensen proberen de rhino te stoppen aangezien het hier wel gaat om een hele hoop bokkers met paarden die hun veulen of paard kunnen verliezen door deze vormen van rhino die overal lijken te zijn

Ben ik ook mee eens. De plaatsnaam zelf noemen lijkt mij geen probleem. Ik snap wel dat je de naam van de stal niet kan noemen, maar als het ervaring uit eerste hand is, is het toch geen probleem?

ietjelover

Marjoow schreef:
ietjelover schreef:

ik vind dat je geen schoenen kunt gaan kopen, onze smid draagd hoefsmid schoenen en die kan natuurlijk niet iedereen zo gaan kopen.
rubber laarzen is niet echt slim als je gekke paarden hebt!

En mij is ooit afgeraden om schoenen met stalen neus te dragen bij paarden...

Stalen neuzen weet ik niet, hij heeft hoefsmid schoenen dus dat is over heel zijn voet heen, een flap die erover heen ligt.
Weet niet precies hoe ik het uit moet leggen

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

ietjelover schreef:

Ja. Heel veel vernieuwend was het niet :).

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

in het zuiden schijnt het ook te zijn

Silence

Het zit niet meer alleen in het oosten...

cynthiar

Ik hoorde vanmiddag ook een plaats in zuid-holland waar 2 weken geleden een wedstrijd is afgelast vanwege Rhino. Die hier nog niet genoemd is.
Dus zou wel fijn zijn als er ook een lijstje komt met plaatsnamen van verdachte bedrijven.

Wij worden trouwens ook geadviseerd niet meer het terrein af te gaan, en mensen van buiten het terrein mogen er niet op. Goeie maatregel. We hebben al 5 jaar geleden alle ellende van Droes gehad, dus laat de Rhino maar wegblijven!

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:13

marjolein_el schreef:
Het virus is tot nu toe alleen in het oosten van het land toch? Ik zou morgen met vriendinnen gaan rijden waarvan er 2 bij mij op stal zijn en 2 van buitenaf komen. Ik woon in noordwest nederland, ik neem aan dat dit dan nog wel veilig is toch? Of zouden jullie het risico niet nemen?

als je ff terug leest is het misschien wel verstandig om het niet te doen

RWDB

marjolein_el schreef:

Zuid-Holland ook. Woubrugge. Rest is idd oosten.

Carliijn

Die vanaf stal lijken me geen probleem maar ik zou met de vriendinnen van buitenaf geen risico nemen :n

Homerun

Ik snap het wel dat je geen plaatsnamen mag noemen. Er worden ook veel vermoedens genoemd en dan zaai je onnodig paniek.
Wat betreft plaatsnamen/stalnamen waarvan sommigen het zeker weten; er is nu eenmaal geen meldingsplicht, en als ze het dus niet willen zeggen, dan is dat hun recht. Dat wij met zijn allen vinden dat het een plicht zou moeten zijn, tsja.
Als we met zijn allen zorgen dat we allemaal even blijven waar we zijn met onze paardjes, dan kunnen we het misschien stoppen.

Silence

Laatst bijgewerkt door Silence op 03-03-12 21:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Science90

_San87_ schreef:
ietjelover schreef:

Ja. Heel veel vernieuwend was het niet :).

nee, heel algemeen eigenlijk. Er werden ook geen plaatsen genoemd waar het heerst. |(

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:14

cynthiar schreef:
Ik hoorde vanmiddag ook een plaats in zuid-holland waar 2 weken geleden een wedstrijd is afgelast vanwege Rhino. Die hier nog niet genoemd is.
Dus zou wel fijn zijn als er ook een lijstje komt met plaatsnamen van verdachte bedrijven.

Wij worden trouwens ook geadviseerd niet meer het terrein af te gaan, en mensen van buiten het terrein mogen er niet op. Goeie maatregel. We hebben al 5 jaar geleden alle ellende van Droes gehad, dus laat de Rhino maar wegblijven!

een lijstje dat wordt een hele lijst hoor !!

Marjo

marjolein_el schreef:

Het zit in Zuidholland en Gelderland ;)

Science90

welmoed__

brrr, vind het maar eng. :\

miranda_x

*** is nog niet bevestigd of wel?! Is het zeker dat het ging om Rhino? Harmelen is ook niet zo gek ver van ons!
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 03-03-12 21:18, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd en plaatsnaam verwijderd.

Arabesk

NathalietjeB schreef:
Spiritdancer schreef:

Eigenlijk zou achteraf de namen van pensionstallen of maneges die opzettelijk de boel geheim hielden op een zwarte lijst moeten komen openbaar op internet.

Dát motiveert een volgende keer dan wel om eerlijkheid te geven en openheid in zaken. :Y)