Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Yvank_ schreef:Maar gaat je paard dan helemaal niet naar buiten? Dan is het toch ook geheel niet raar dat een paard een maagzweer krijgt? Van 24/7 op stal staan zou ik ook zweren krijgen
Mijn paard staat ook niet 24/7 buiten dat is niks voor hem maar toch welk elke dag eruit... En omdat ik hem dat thuis in de aankomende winter niet meer kon bieden (paarden aan huis) heb ik hem bewust verhuist naar een plek waar dat wel kan.. Hij hoeft echt niet de hele dag buiten maar toch wel elke dag een aantal uren..
Yvank_ schreef:Maar gaat je paard dan helemaal niet naar buiten? Dan is het toch ook geheel niet raar dat een paard een maagzweer krijgt? Van 24/7 op stal staan zou ik ook zweren krijgen
Mijn paard staat ook niet 24/7 buiten dat is niks voor hem maar toch welk elke dag eruit... En omdat ik hem dat thuis in de aankomende winter niet meer kon bieden (paarden aan huis) heb ik hem bewust verhuist naar een plek waar dat wel kan.. Hij hoeft echt niet de hele dag buiten maar toch wel elke dag een aantal uren..
Chesss schreef:Charlybrown: probeer het zo lang mogelijk uit te stellen op de Maagcomp en Algea Vitalis.
Had afgelopen weekend wedtsrijd, toen heb ik hem wel gegeven uit voorzorg, het is echt een mega stresser namelijk. Ik houd hem wel heel scherp in de gaten dat wel. Geef jij al wel medicatie of een supplement preventief? Soms zou ik wel eens wat anders willen proberen dan maagcomp. maar heb keer de audevard geprobeerd, dat was hem niet.
@ Yvank: bij ons in de buurt is dat echt heel moeilijk te vinden. Die van mij is ook niet geschikt om 24/7 buiten te leven.
Die van mij krijgt onbeperkt hooi, luzerne door voer en verdeeld over 4 beurten. Laatste met bietenpulp.
CharlyBrown schreef:Yvank_ schreef:Maar gaat je paard dan helemaal niet naar buiten? Dan is het toch ook geheel niet raar dat een paard een maagzweer krijgt? Van 24/7 op stal staan zou ik ook zweren krijgen
In de randstad bestaan er geen stallen waar de paarden in de winter op de wei kunnen... Ik weet niet waar jij woont?
Mijn paard gaat in de winter in de ochtend in de molen, in de middag een uur in de paddock (wil m niet langer dan een uur zonder eten) En in de avond een uur in de paddock en rijden/longeren
En hier lees ik dus ook over paarden die wel in de winter op de wei staan, en ook maagzweren hebben....
Citaat:Kennis woont in Den Haag en heeft een fijne betaalbare stalling waar de paarden gewoon in de winter ook een uur of 4 buiten met hooi in een paddock komen het kan dus wel
Ik woon in het Noorden maar ook hier genoeg stallen die in de winter binnen zetten. Ik heb wel gezocht naar een stal waarbij dat niet is. En uiteraard zweren kunnen ze altijd krijgen. Maar die van mij is veel gevoeliger op de maag als die noodgedwongen een paar dagen binnen moet blijven.