Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
trysteffy schreef:Ik volg ook hier even mee.
De mijne begon in januari te hoesten daarna was het even weg. Vorige week of 2 weken terug begon ie weer.
Gister is de da dus er voor geweest want zag 1 keer klodder gele snot uit zijn neus en daarna niet meer.
Geen koorts heeft ie getoont. Maar de da is gister dan geweest flinke ontsteking heeft je en al het snot/slijm zit behoorlijk vast. Nou zit ie aan de antibiotica en nog iets wat ie 2x daags moet hebben 10 dagen lang 5 pompjes. We mogen wel aan het werk maar niet te zwaar en niet laten zweten voordeel is dat ie geschoren is en over 3 weken wilt ze weer luisteren.
1 ding het was iedergeval niet meer besmettelijk
Niksie schreef:Mijn merrie heeft helder snot, hoest zeker niet continu maar echt hoestbuien:na het rollen bijvoorbeeld. Het klinkt als een droge hoest, na afloop smakt ze wat en is er een doorzichtig fluimpje in dr neus. DA gaf cubarmix, nu een week gegeven en ik merk weinig verschil. Wel stinkt ze als een riool vanachter, ze is dus echt gevoelig op de AB. DA belt morgen terug, maar weet niet wat beste weg is nu.
Wat zouden jullie doen, ik denk niet dat het door het hooi komt maar echt viraal gezien het verloop. Ze oogt totaal niet ziek, glanst als een spiegel...
karijn schreef:trysteffy schreef:Ik volg ook hier even mee.
De mijne begon in januari te hoesten daarna was het even weg. Vorige week of 2 weken terug begon ie weer.
Gister is de da dus er voor geweest want zag 1 keer klodder gele snot uit zijn neus en daarna niet meer.
Geen koorts heeft ie getoont. Maar de da is gister dan geweest flinke ontsteking heeft je en al het snot/slijm zit behoorlijk vast. Nou zit ie aan de antibiotica en nog iets wat ie 2x daags moet hebben 10 dagen lang 5 pompjes. We mogen wel aan het werk maar niet te zwaar en niet laten zweten voordeel is dat ie geschoren is en over 3 weken wilt ze weer luisteren.
1 ding het was iedergeval niet meer besmettelijk
Mijn paard kwakkelt al de hele winter en sinds januari hoestte hij. Ging weer weg, kwam terug en nu ook met veel wit snot. Vandaag is de dierenarts geweest: 2 x 3 zakjes equimucin, 2x per dag 5 pompjes Ventipulmin en 1x per dag 5 schepjes prednison. Dit alles gedurende 10 dagen. Na vijf minuten longeren constateerde de dierenarts dat hij al teveel buiten adem was. Volgende week komt ze weer langs.