Chesss schreef:Gisteren leek de positieve lijn ingezet. GEEN water langs zijn bil.
Maar helaas vandaag weer veel water.
Ik had hem opgeschroefd naar meer pavo care4life 1 volle schep en een halve muscle.
De Subli dieetmix gehalveerd vanwege het hoge zetmeel gehalte.
Vandaag maar weer de care4life gehalveerd. Iets meer subli gegeven, verder krijgt ie 12 kilo hooi in slowfeeders, best veel maar hij is 1.86.
Heeft er iemand ervaring met die grand meadows digest? of een ander advies. ?..
Eigenlijk wil ik de subli gaan laten vervallen vanwege de zetmeel, maar moet ng een alternatief ernaast hebben voor na het werk. De sanequi eet ie namelijk slecht en hier laat hij veel van liggen
Als je paard een gevoelig darmstelsel heeft moet je niet al te veel experimenteren met voerwisselingen. Het is sowieso beter om nieuw voer altijd eerst in kleine beetjes te introduceren.
Wat goed helpt bij dunne, waterige mest zijn Psyllium vezels - dagelijks een klein handje door het voer werkt goed.
Ik koop deze in Duitsland bij www.Makana.de : Zoek naar Flohsamen Schalen PUR, 500 g
Psyllium bindt het vocht in de darm. Je kunt dit product ook in NL kopen maar dan is het vele malen duurder - bij Makana kost een zak van 500 gram slechts 7,90 euro ex verzendkosten. Bij paardNatuurlijk ( Psyllium Husk Pure = Makana!) 18,95 euro voor 1 kg, excl. verzendkosten.