[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 17:45

MirandaFuego schreef:
Je kunt ze vlechten of gewoon laten zitten.
Wij hebben nu vlechten, ik weet niet of het erg in de knoop komt.
Als het hard regent worden ze ook helemaal doorweekt, nu is het enige verschil dat de deken droog is.
Maar met dit weer zijn ze helemaal zó droog.

Oké, dankjewel. :) Maar je vlecht de manen dan gewoon terwijl ze nog nat zijn?

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 17:54

@Rianne; Ja, tuurlijk, dan krijg je ook heule mooie golfjes als ze er weer uitgaan! *D

@Breghje; gewone vliegenspray helpen helaas niet afdoende tegen die ellendige kleine mugjes :(:)

Rianne_

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 17:59

Haha dat is waar. :') Maar ik vind het juist wel mooi als het stijl is. Ach, ik kijk wel even. :) In ieder geval bedankt!

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 18:53

MirandaFuego schreef:
@Rianne; Ja, tuurlijk, dan krijg je ook heule mooie golfjes als ze er weer uitgaan! *D

@Breghje; gewone vliegenspray helpen helaas niet afdoende tegen die ellendige kleine mugjes :(:)

Het is ook meer ter ondersteuning eigenlijk. Ik heb Bremsen overigens, moet zeggen dat die in het bos zelfs goed werkt. Maar dus niet tegen die iniminivliegjes op stal of de knutjes?

maXcomX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 18:59

Nee, vliegenspray werkt hier niet zo goed en werkt vaak maar 24 uur. Een goede eczeemdeken werkt 100x beter (wel opletten dat je een goede halssluiting hebt. Voor de stallen overweeg ik nog een paar ventilatoren (hoewel dat weer gaat stoffen, ben ik bang) . Maar doordat we onze stallen (voeren) regelmatig behandelen met ongeblustekalk komen er praktisch geen vliegen of muggen binnen (ook al staat alles open) We laten de werkpaarden altijd gewoon los op ons erf lopen, dan kunnen ze zelf hun plekje zoeken. En dat is meestal de stal (lekker koel en geen beestjes). Alleen in de keuken wordt het soms problematisch, die staat ook open en is ook lekker koel... _O-

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 19:15

Ze heeft ook een deken op, helaas eentje die dus te smal was van voren dus nu heb ik een andere besteld. Er zouden bij ons op stal ook vliegenplakkers komen, het is een kleine stal en de deuren staan overdag als de paarden buiten zijn tegen elkaar open voor trek, dan zijn er ook weinig vliegjes maar zodra de éne deur dicht gaat voor de nacht dan begint het weer.

Misschien dat ik zelf eens eentje op ga hangen ofzo.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 19:21

ik word in elk geval inmiddels helemaal gek van de grote keus aan vliegendekens!!! :+

ik wilde de bucas buzz off full neck hebben,maar die vind ik dus echt te duur.
dus had ik deze bedacht:
Afbeelding
de Horse Pro Vliegen/Eczeemdeken Mosquito de Luxe...horse pro was vroeger altijd S&K en dat vind ik sowieso mooi passende dekens.
dus maar es kijken hoe dit bevallen gaat

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 22:32

ik was mijn pony eerst en longeer haar (met veel stapwerk) dan droog, heeft ze meteen beweging gehad :D daarna eczeemdeken op.
derfen gaat nu goed, op haar staartwortel ook bijna geen jeuk meer(zit nu meer aan het puntje van de staartwortel,moeilijk te smeren met zoveel haar)

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 22:33

heb al een paar dagen niet meer meegelezen.
Hoe gaat het hier?

Die van mij heeft nog steeds niet geschuurd vanaf vorige week.
Ben dus apetrots.
Wel mega veel gespuis vandaag, echt extreem.

maXcomX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 22:36

Hmm, die ziet er goed uit.
Maar je ziet het he? Altijd schuift de nek omlaag. Dat daar nou geen goed systeem voor is. Bijv. een die vastzit aan de halster maar fexibel genoeg is dat het paard zonder dat alles gaat trekken kan grazen. Er zou eigenlijk een soort stretch zone in de nek moeten zitten.

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 23:07

Ik heb eerder al eens in dit topic gereageerd en om hulp gevraagd....ik wil even het resultaat laten zien :o
Moreno heeft nu de Rambo sweet itch hoody op,en ik gebruik Hippo Ex-cema.

Zo was het:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

en nu ziet hij er zo uit:

Afbeelding
Afbeelding

heel af en toe schuurt hij nog ietsjes aan zijn manen,maar het mag geen naam hebben.Zijn hoofd laat hij gelukkig helemaal met rust,eerder stond hij continue met zijn hoef zijn hoofd stuk te krabben :(:)
Ik ben echt super blij dat Hippo ex-cema zo goed werkt op hem!
Zijn er hier nog meer die er zo'n goed resultaat mee hebben?

line18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 00:13

zo dat is echt een wereld van verschil. _/-\o_ _/-\o_ :D
fijn dat het zo goed werkt

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 07:48

Ploempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 08:51

Is het een probleem als de paarden een zomerse regenbui meemaken met een eczeemdeken op? Er staat bij vermeldt dat de dekens snel drogen maar kan het echt geen kwaad?

Peachy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 09:14

Nee hoor maakt niks uit. De eczeemdekens drogen heel snel.

Ik had te vroeg gejuicht hij heeft gister zijn staart lopen schuren. Hele plukken eruit en je ziet zijn huid van de staartwortel er al doorheen schijnen. Zonde...

Wat raden jullie mij aan te geven qua voer?
Wel iets wat ook een beetje energie geeft (ivm wedstrijdjes maar niet op hoog niveau) en absoluut geen dikmaker is (shetlanders).
En natuurlijk wat goed is voor eczemers :D

Ik zat zelf te denken aan st hippolyt of marstall.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 09:36

maXcomX schreef:
Hmm, die ziet er goed uit.
Maar je ziet het he? Altijd schuift de nek omlaag. Dat daar nou geen goed systeem voor is. Bijv. een die vastzit aan de halster maar fexibel genoeg is dat het paard zonder dat alles gaat trekken kan grazen. Er zou eigenlijk een soort stretch zone in de nek moeten zitten.

ik verwaht eigenlijk dat de hals bij appie wel goed zit,die heeft namelijk een veel kortere hals dan de pony op de foto.
ook breder trouwens :+

yvonnedv:
je kunt het proberen,maar ik dacht dat sleazy's wel erg warm werden?

borderjay:
wat een verschil!!!
fijn dat het supplement bij jullie zo goed werkt, het is een voedingsupplement en zo zie je maar wer dat bij sommige paarden wat extra vitamines wel erg goed werken

peachy:
beiden voeders zijn erg goed,persoonlijk zou ik kiezen voor marstall

Peachy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 09:47

En waarom?

Het zijn beide toch natuurlijke voeders?

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 10:03

heeft iemand hier wel is iets besteld bij de dierenapotheek ?
en hoe lang moest je daarop wachten

ik heb betaald met ideal maandag al en heb het nu nog niet binnen
ik wacht nog half uur want tnt man komt hier altijd tussen 10 en half 11, heb ze mail gestuurd maar krijg ik niks op terug

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 10:26

ik zou altijd een vliegendeken nemen waarvan de hals lang genoeg is, aan korte halzen is er keus genoeg maar lange halzen zijn schaars!
Die van Pfiff blijft goed zitten qua lengte, is alleen geen hoogstaande kwaliteit vind ik qua levensduur maar dat is het nadeel aan vliegendekens vaak.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 11:40

Ik ben aan het experimenteren met Marstall, op advies van iemand die gestudeerd heeft bij de Silverlinde. Zij heeft Bregh ook heel erg goed kunnen helpen na de operatie, en een fjord op mijn vorige stalling heeft zij ook giga goed geholpen met extreme ZE.

Ik ga slobber, excem muesli en het excem supplement voeren.

Omdat ze nogal koliekgevoelig is heb ik nu alleen nog de muesli gedaan, die eet ze goed gelukkig, en vandaag hoor ik wanneer de rest komt.

Nu krijgt ze nog Havens slobber (ivm psyllium husk die ze elke dag moet hebben en anders niet eet) maar in Marstall zit toch weer net wat minder suiker en zetmeel volgens haar.

Dus of het werkt weet ik nog niet helaas, ga het wel proberen.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 11:41

MSophie schreef:
heeft iemand hier wel is iets besteld bij de dierenapotheek ?
en hoe lang moest je daarop wachten

ik heb betaald met ideal maandag al en heb het nu nog niet binnen
ik wacht nog half uur want tnt man komt hier altijd tussen 10 en half 11, heb ze mail gestuurd maar krijg ik niks op terug

Ik, heb er goede ervaringen mee, bestelling op tijd en ik betaal ook altijd met Ideal.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 11:45

welke deken is nou echt koel om op te hebben met dit extreme weer? die van mij is ideaal als het nat weer is, maar voor nu echt te warm...

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 11:48

Ik heb een RSIH, hoor van veel mensen dat die warm is, maar ik vind mijn paard er juist lekker koel onder blijven. Ok, als het echt heet is, zoals afgelopen en komend weekend, dan zweten ze zelfs zonder deken.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 12:47

Klasien schreef:
Ik heb een RSIH, hoor van veel mensen dat die warm is, maar ik vind mijn paard er juist lekker koel onder blijven. Ok, als het echt heet is, zoals afgelopen en komend weekend, dan zweten ze zelfs zonder deken.

Ja dat is ook mijn ervaring met de RSIH

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 14:48

Bij ons is het denk ik niet te vergelijken, omdat ze van boven een rsi heeft maar onderop van haar borst t/m haar uiers een pagony-stoffen deken heeft.
Dat maakt het dus wel warmer, ik denk dat als ze die deken aan de onderkant niet had ze het minder warm heeft, maarja, dan krijgt ze weer aanvallen van ellende door de jeuk, dan zweet ze zich helemaal te pletter...
Ons paard heeft ook niet zo'n lange nek, bij sommige dekens kun je het wel aan het halster vastmaken maar wij hebben liever geen halster om.
Bij de rsi hoeft dat ook niet, dat is wel ideaal want je pakt gelijk de voorpluk en bovenkant van het koppie mee!
Dus voor gewone vliegendekens moeten ze dat gewoon ook maken!