[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 14:18

Nog meer iemand positieve (of negatieve) ervaring met de lotion TKC 97 ?

Irenepene

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 14:28

Yvank_ schreef:
Ik dacht dat iemand hier in het topic link gaf waarvoor je , je toen kon opgeven

Klopt, volgens mij zochten ze paardjes in de omgeving van Utrecht als ik me niet vergis.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 14:35

hartje:
moet je even de zoekfunctie gebruiken,zijn wel mensen geweest die het met succes gebruikt hebben weet ik.
maar je mag het geloof ik niet op plekken doen die in de zon komen?
staat me iets van bij dat je dan brandplekjes kunt krijgen

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 14:57

Helaas Ellepel, ik heb 1,4 hectare land en heb dat opgedeeld in 4 kampjes..waarvan ik 2 linten heb onder elkaar, maar de voorwaarde was dat ik het hele land kon krijgen, dat ik er wel 4 schaapjes op zou houden..die overal moeten komen. Dus gaas spannen gaat helaas niet, dus dan maar meer stroomapparaten, kost aardig wat :P

Ik ben niet via de oproep aan het Hippoeczema gekomen, dus kan je daar helaas niet aan helpen. Je zou wel de faculteit eens kunnen mailen, wie weet kunnen zij je verder op weg helpen. Het spul is nu in de verkoop voor bakken met geld, maar wie weet zoeken ze voor dit jaar ook nog testers?
Laatst bijgewerkt door Amy77 op 30-03-09 15:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 14:59

HanneRonja schreef:
Mijn paard krijgt morgen de deken weer op, na een weekje bloot.

Ze is gisteravond uit de stal ontsnapt, en heeft zich rondgegeten aan koeienkuil...
Vanavond had ze een dikke manenkam, maar ze heeft vandaag niet in het land gestaan. Zou het van de kuil kunnen komen? Ze is zich flink te buiten gegaan, was tonnetje rond hoorde ik van de staleigenaar, en stond rond 23.00uur in het gangpad bij de paardenstallen op rust.

Ja dat kan zeker!
Ik heb 2 jaar geleden in feb/maart wat kuil mais gegeven omdat mijn pony aan de dunne kant was en dit god aanzet maar de dag erop begon ze al te schuren en had een dikke manenkam.

Hier heb ik sinds gister de deken weer op. Tot heden niets gezien maar ik ben liever te vroeg als te laat.
Ik heb de hals van een andere exceemdeken aan mijn ongevoerde regendeken genaaid. Daaronder ligt nog gewoon een 200 grams deken want ze is geschoren geweest. Hoop dat het zo een poos kan, zonder de echte deken :)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 15:07

ik wil geen hippo testen hoor,was gewoon nieuwsgierig hoe ze er aan kwamen.
ik ga nog door hoe ik 2 jaar geleden en vorig jaar begonnen ben en dat bevalt harstikke goed dus heb nog geen sepciale middeltjes nodig :D

ja verveldn dat je dan geen gaas kunt spannen.
je hetb ook geen mogelijkheid om er spanning om te zetten via het gewone stroom?
dat werkt meestal toch het beste.
wij hebben 3 linten op een aantal weilanden staan,

Amy77

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 15:09

Oh ik ga het topic eens doorspitten naar jouw manier, ben erg benieuwd, want als het je goed bevalt moet je toch iets goed doen dat het werkt :)
Ik ben nog in de uitvisfase, haha.

Nee, helaas geen netstroom, alles op batterijen. idd net bij agradi een nieuwe rol lint erbij besteld, voor zekerheid. :)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 16:19

mijn manier haha :P

allerbelangrijkste daarin is dat ap in de wind staat,dus niet meer tussen de bomen.
en dat hij op totaal ander gras staat,is speciaal paardenmengsel wat volgens bodemonderzoek en advies bemest word

hij komt er pas in als het gras of al uitgebloeid is of als de andere paarden een stuk bijna hebben kaalgegeten.
dan kun je het gras bijna vergelijken met hooi en zijn de ergste suikers enzo er al uit.
en omdat dat gras natuurlijk dan minder vitamines bevat vul ik dat aan met wat muesli met daar doorheen een supplementje.

maar heb ook nog een deken op hoor,en wie weet is dat wel de belangrijkste ;)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 16:23

deken (op tijd) op is volgens mij ook het belangrijkste.
Dit gecombineerd met geen krachtvoer, zeer weinig gras (als de fructaanindex laag is) en hooi voeren heeft in de afgelopen jaren wonderen gedaan voor mijn friese dame :)

aam_mic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 17:34

Hartje schreef:
Nog meer iemand positieve (of negatieve) ervaring met de lotion TKC 97 ?

Ik gebruik tkc 97, bij mijn pony helpt het erg goed. Maar ik raad het niet aan omdat het erg heftig en sterk spul is. Ik gebruik het ook zo min mogelijk en alleen als het echt nodig is.

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 18:09

ahhh mensen ik twijfel zo zou ik hem opdoen:( pff wat een gedoe dit.. ik ga zo nog terug naar de paarden kijken hoe ze erbij staat als ze nu onrustig is doe ik hem toch denk op:(

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 18:19

als je paard onrustig is moet je hem sowieso op doen.
Beter een dag te vroeg dan een half uur te laat.
Hier is alles nog rustig, mevrouw staat nu de wei te kortwieken :)

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 18:35

Ik heb de deken ook weer klaarliggen, maar hoop stiekem dat het toch nog even mag duren voor hij nodig is. Auk geniet zo van zijn blote velletje...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 19:18

femmie1996 schreef:
Yvank_ schreef:
Ik dacht dat iemand hier in het topic link gaf waarvoor je , je toen kon opgeven

Klopt, volgens mij zochten ze paardjes in de omgeving van Utrecht als ik me niet vergis.

Ook wel verder :j , ik woon in Z-O drenthe :D

ayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 20:17

De pagony deken, heeft die een vaste hals? Die je dus over het hoofd moeten doen?

Het wordt me vanaf het plaatje niet echt duidelijk.

Alagone

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 20:22

Ja volgens mij is het dezelfde als wij hebben, alleen een ander eigen merk.
De hals is een kous die je over het hoofd schuift.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 20:29

Ja die heeft een vaste hals ;)

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 20:33

Ben nog steeds op zoek naar degene die een sweet itch hoody in engeland wilde gaan bestellen... ben erg benieuwd naar de ksoten van de deken daar en de verzendkosten en wil graag weten waar hij te bestellen is daar. Misschien kunnen we iets samen doen?

Irenepene

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 20:38

AngelsDitch schreef:
Ben nog steeds op zoek naar degene die een sweet itch hoody in engeland wilde gaan bestellen... ben erg benieuwd naar de ksoten van de deken daar en de verzendkosten en wil graag weten waar hij te bestellen is daar. Misschien kunnen we iets samen doen?

Ik wil ook graag meedoen, als dat mag

ayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 20:39

Alagone schreef:
Ja volgens mij is het dezelfde als wij hebben, alleen een ander eigen merk.
De hals is een kous die je over het hoofd schuift.

Yvank_ schreef:
Ja die heeft een vaste hals ;)

Dat vermoeden had ik al, bedankt.

Volgens mij hebben heel veel winkels deze deken als huismerk, maar is het idd een en dezelfde denken.

romy_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 21:07

Ik heb er heel weinig verstand van maar hoop toch dat hier iemand me kan helpen!
Ik rij een ponytje die last heeft van zomerexzeem, dit is de eerste zomer dat ze hem hebben dus ze weten ook niet precies hoe erg enzo.
Nu is er al een deken aangeschaft maar wanneer kan je die het beste erop doen? En moet die op stal ook op? En wanneer beginnen ze er last van te krijgen? Is dat een bepaald seizoen of licht dat aan de warmte?

Ik hoop dat iemand me kan helpen. :D

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 21:14

zodra je vliegjes ziet vliegen is de kans er dat je pony dus geprikt word.

zou zeker einde van deze week de deken op doen en deze op laten.

ook op stal want daar kunnen de vliegjes ook komen.
tenzij je stal helemaal binnen in een gebouw is dan kan hij wel af
maar verder alleen af om te rijden,want als ze veel geprikt worden gaan ze meteen weer jeuken.
eventuele jeukplekjes kun je insmeren met zalfen die je wel bij de ruitersportzaak kunt kopen

de vliegjes vliegen en prikken zolang het boven de tien graden is.
dus dat is vanaf nu tot einde oktober...

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 21:18

Hallo Romy,

De dekens gaan hier vaak op zodra het rond de 10 graden wordt snachts, vaak bij iets lagere temperaturen al.
De mugjes zijn het actiefste vanaf smiddags een uur of 4 tot na zonsondergang en bij zonsopgang weer..dat zijn bij ons de hefstigste steektijden.

De deken heeft ze hier ook snachts om, omdat ik weinig trek heb om smorgens om 5uur dat ding alweer om te gaan doen :P
Maar na 10uur smorgens gaat die af en om 15uur gaat die weer om. Zo kan ze toch even luchten.
(hier heeft ze hem nog niet om overigens).

Op stal hoeven ze in principe niet de deken om..maar dat hangt af van hoe je stal gebouwd is en of die gunstig staat, dus een stal in een stallencomplex, of een buitenbox..want een buitenbox scheelt al stukken, maar dan toch nog jeukt de mijne, maar aanzienlijk minder (ik heb schuilstal waar ze zelf in gaat staan).

Eczeemseizoen hangt af van het weer...hier gaat vaak de deken in oktober pas weer af en om gaat die zie bovenstaande..(eerdaags dus).

Watertjes en bomen zijn funest voor eczemers..je ziet die mugjes vaak rond de bomen en bij slootjes, hele zwermen.

Dus combinatie seizoen én warmte ;)

Hier speelt gras een erg grote rol..wanneer het fructaan hoog staat, krijgt ze ook enorme jeuk..dus moet haar zo schraal mogelijk houden (zandpaddock met hooi) en op heel lang gras. Gekke is dat zij het bv ook op heel schraal land het ook redelijk goed doet, kort gras..terwijl http://www.paardnatuurlijk.nl anders zegt.

Er zijn ook veel smeersels tegen de jeuk, maar werkt bij elk paard weer anders. De ene gaat beter op Zwavel/Zinkpasta en de ander beter op uiercreme en ga zo maar door..de schuurplekken die behandeld worden zijn bij ieder weer anders.

Succes.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 21:19

AngelsDitch schreef:

Pond staat nu op euro 1.07, dus dat is erg interessant bestellen. Goed en goedkoop is http://www.horseloverz.co.uk/ (betaling via paypal) 1 Deken maat paard = 106.10 + 12 verzenden (verzekeren optioneel 3.50 zelf uitzetten!) 118 = 127.40 euro

Groot bestellen kan interessant zijn, maar het kost je wel 2 dagen extra voordat je spullen bij je zijn, bedenk je dus goed of je die extra tijd hebt.

romy_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 21:21

Heel erg bedankt, hier heb ik echt wat aan! Ik hoop dat het een beetje meevalt maar we zullen het zien.