Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
trickrider89 schreef:Ik heb laatst iets op het barrel racers forum gelezen over dat een paard met het headshaking syndrome niet altijd een allergie moet hebben maar kan ook iets met de longen/luchtwegen (beschadiging) te maken hebben en het mogelijk aanleg hebben voor bloedingen/ bloedneus kan ook voorkomen. Dat veel eigenaren Headshaking gelijk verwijten aan een allergie maar dat dit dus niet altijd zo is. Deze info had zij gekregen op een lezing van Oxygen paarden produkten.
Viper03 schreef:Ik heb nu een aantal producten besteld bij natuurlijk in balans en als dat niet helpt ga ik humane anti-histamine medicijnen bestellen. Het blijft proberen denk ik.
singasong schreef:Viper03 schreef:Ik heb nu een aantal producten besteld bij natuurlijk in balans en als dat niet helpt ga ik humane anti-histamine medicijnen bestellen. Het blijft proberen denk ik.
Dat zit dus ook in de Luffeel van Heel.
Bij mijzelf werkt het echt!
Als je het aan je paard wilt geven moet je zeker wel op 6 tabletten 3x per dag rekenen.
Maris schreef:Hoi,
Ik vertelde dat de Luffeel niet werkte bij mijn paard, maar moet ook zeggen dat ik zeker niet zo'n hoge dosering aan hem gaf !! Dus misschien was het te weinig. Ik geef eigenlijk nooit meer dan de "mensendosering".
ellepel schreef:dat hoesten lijkt me verkoudheid,stofallergie.
volgens mij zijn erg veel headshakers overgevoelig voor stof
zorg in elk geval dat hij fris staat,maak het hooi nat en haal eventueel wat voor dat hoesten.
reden dat ik vraag naar wat jullie voeren is dat ik me afvraag of het ook zou helpen als je je paard een vitaminepreparaat er bij zou geven.
ap schudde afgelopen voorjaar,hij stopt er altijd mee zo april/mei.
maar dat is dan ook vaak het moment dat hij de wei opgaat en ik hem een vitaminepoeder 4x per week over zijn eten geef.
volgend voorjaar begin ik daar dus eerder mee want ik ben benieuwd of dat misschien invloed heeft

ellepel schreef:het voorste gedeelte is alleen maar dik he..zo had hij het nooit,zal es kijken of ik een foto kan vinden waar je verschil ziet.
geen enkele ruin bij ons op stal heeft dat gedeelte dik,maar ap dus wel
Viper03 schreef:@ mariska32 wat geef jij jouw paard?
Maar Niek krijgt helemaal geen krachtvoer hoor