Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sjafrane

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 20:39

mijne Heeft kogel artrose en bij haar gebruik ik heel veel de kootbandjes en dat gaat echt super goed. Heb inmiddels meerdere paren. En ze is er helemaal blij mee.

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 08:52

Sjafrane schreef:
mijne Heeft kogel artrose en bij haar gebruik ik heel veel de kootbandjes en dat gaat echt super goed. Heb inmiddels meerdere paren. En ze is er helemaal blij mee.

Dat is wel wat! Waar heb je die gekocht?

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 13:30

Bij back on track zelf op de website

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 13:49

Sjafrane schreef:

Wat merk je? En hoe heb je verschil getest, bijv kootbandjes zonder welltex?

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 18:06

Ze is gewoon soepeler. Ze had de stalbeschermers maar die worden als het warmer wordt toch wel warmer en toen zag ik de koot beschermers en was het idee geboren

frutsels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 11:16

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 11:49

frutsels schreef:
@Sjafrane en Rambogirl: Er zijn nu ook nieuwe tendon boots met ventilatie. Ideaal voor de zomermaanden ook.
Sluit ook helemaal rond de kogel.

https://www.backontrackvoorpaarden.nl/7 ... ndon-boots

Die zijn wel interessant!
Kan alleen niet goed vinden of deze ook voor de achterbenen zijn of niet?

Ze zijn wel heel interessant, gebruik nu de stable boots bij peesblessure en wil graag luchtige beenbeschermers voor wanneer we weer kunnen springen etc. Wanneer deze ook nog eens vergelijkbare werking hebben net zoals de stable boots is helemaal ideaal.

frutsels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 12:06

Josien_ schreef:
frutsels schreef:
@Sjafrane en Rambogirl: Er zijn nu ook nieuwe tendon boots met ventilatie. Ideaal voor de zomermaanden ook.
Sluit ook helemaal rond de kogel.

https://www.backontrackvoorpaarden.nl/7 ... ndon-boots

Die zijn wel interessant!
Kan alleen niet goed vinden of deze ook voor de achterbenen zijn of niet?

Ze zijn wel heel interessant, gebruik nu de stable boots bij peesblessure en wil graag luchtige beenbeschermers voor wanneer we weer kunnen springen etc. Wanneer deze ook nog eens vergelijkbare werking hebben net zoals de stable boots is helemaal ideaal.

Voor de achterbenen heb je de fetlock boots. Deze zijn alleen voor de voorbenen. Die zijn nog niet in Air Flow maar misschien komen die nog?

frutsels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 12:07

Ze hebben wel dezelfde werking en harde schaal en zijn inderdaad perfect voor het gebruik bij het springen.

smeetje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 21:33

Hoii, ik ga toch even navraag doenkwam deze topic tegen. En heb inmiddels mijn merrie voor de 2e keer laten insemineren, hopelijk nu wel drachtig. Alleen ik heb een tijdje terug een Back on Track deken gekocht, en nu was de vraag of ik dit mag gebruiken. Lees van veel mensen dat dit afgeraden werd ivm de dieptewerking, ik heb hiervoor Back on Track gemaild en die wisten het niet zeker. Maar die zeiden dat ik het met mijn dierenarts moest overleggen. Die zei dat dit wel gewoon kon, maar niet teveel gebruiken. En nu had ik voor mijzelf een knieband gekocht en zat ook een papiertje bij dat die niet te gebruiken is bij drachtige dieren en zwangere vrouwen. Nu heb ik zelf ook een dekje en een halster van Back on Track. Wat vinden jullie qua gebruiken?

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 21:39

Ik zou het zekere voor t onzekere nemen en niet gebruiken.

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 21:52

Mij is ook afgeraden om tijdens de dracht van mn merrie dat soort dekens niet te gebruiken

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 22:08

Dekje heb ik destijds gewoon gebruikt tijdens de dracht. De deken niet omdat ze die bij zwangerschap/dracht afraden.

Bucas recuptex heb ik wel gebruikt bij mijn merrie tijdens dracht, daar heb ik nog speciaal navraag naar gedaan bij Bucas zelf of dat veilig was. Nu zit het speciale stof bij de recuptex ook voornamelijk bovenin en niet in de gehele deken zelfde stof zoals bij BOT.

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 22:16

Ziolette schreef:
Dekje heb ik destijds gewoon gebruikt tijdens de dracht. De deken niet omdat ze die bij zwangerschap/dracht afraden.

Bucas recuptex heb ik wel gebruikt bij mijn merrie tijdens dracht, daar heb ik nog speciaal navraag naar gedaan bij Bucas zelf of dat veilig was. Nu zit het speciale stof bij de recuptex ook voornamelijk bovenin en niet in de gehele deken zelfde stof zoals bij BOT.

Ik heb bucas vorig jaar gemaild erover en daar raadde ze het af, omdat er niks over bekend is :\
En het werd me afgeraden door mn homeopaat, en daar hecht ik nogal wat waarde aan :) had te maken met de groei van de organen die daardoor verstoord kunnen worden. De exacte uitleg blijven jullie me verschuldigd :')

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 22:37

Ik heb de mail nog van Bucas UK van 3 jr terug, mss hebben ze hun mening herzien? En een gezond veulen, niets mis mee :P . Maar ieder moet doen, waar hij zich goed bij voelt toch :) en als jij je er niet goed bij voelt, zou ik het idd niet doen.

smeetje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 09:46

Bedankt! Dan weet ik in ieder geval genoeg. Dan krijgt ze alleen af en toe het halster op, en dan word ze na de dracht pas weer verwend met dr deken. Ik zag trouwens wel bij Back on Track zelf op instagram ook een merrie met het Back on Track halster om voor en tijdens de bevalling. Later het veulentje ook met een dekentje ervan op.

frutsels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 08:45

Afbeelding
Ik vind deze ook zo gaaf! Vallen wel klein, maar zijn wel poepie sjiek

itsipitsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 08:51

Die vind ik ook mooi Frutsels! Alleen zo jammer dat er geen achter beschermers van zijn...

itsipitsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 08:51

Die vind ik ook mooi Frutsels! Alleen zo jammer dat er geen achter beschermers van zijn...

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 08:14

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 09:58

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 00:05

smeetje_x schreef:
Hoii, ik ga toch even navraag doenkwam deze topic tegen. En heb inmiddels mijn merrie voor de 2e keer laten insemineren, hopelijk nu wel drachtig. Alleen ik heb een tijdje terug een Back on Track deken gekocht, en nu was de vraag of ik dit mag gebruiken. Lees van veel mensen dat dit afgeraden werd ivm de dieptewerking, ik heb hiervoor Back on Track gemaild en die wisten het niet zeker. Maar die zeiden dat ik het met mijn dierenarts moest overleggen. Die zei dat dit wel gewoon kon, maar niet teveel gebruiken. En nu had ik voor mijzelf een knieband gekocht en zat ook een papiertje bij dat die niet te gebruiken is bij drachtige dieren en zwangere vrouwen. Nu heb ik zelf ook een dekje en een halster van Back on Track. Wat vinden jullie qua gebruiken?

Op de verpakking en gebruiksaanwijzing van de deken staat dat je hem niet op drachtige merrie's mag gebruiken.

frutsels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 22:22

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 07:17

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 08:48

Ik zit eraan te denken om mijn Recuptex te verkopen en over te stappen op BoT.

Meer mensen die dit gedaan hebben? En ervaringen?
Ik merk eigenlijk te weinig bij mijn pony wanneer ik de Bucas op heb liggen