[INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 20:22

ellepel schreef:
Als het onder de 5 graden is :j
En wanneer dat is...geen idee, kan in november zijn,maar bij erg zacht weer duurt dat langer

Thanks!
Weet ik waar ik rekening mee moet houden :)

Jorex

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 22:23

Citaat:
Na 2 dagen is 1 van de gespen van mijn buikflap half gescheurd :(
Zal ik nu de klantenservice mailen van waar ik de deken weg heb, met een fotootje en het probleem?
Lijmen gaat sowieso gebeuren, Alex loopt nu met de buikflap van zijn ouwe deken, die is gelukkig nog volledig intact.

(quote mezelf, want het staat net als laatste op de vorige pagina)
Iemand anders deze ervaring ook met de qhp zebra?
Hij paste perfect op de hals na.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 22:30

Die van mij loopt er zo bij

Afbeelding

Zilverroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 22:37

Hier ook kap op voor de oortjes. Dus kap met oren,24h op. Soms krijgt ze hem af=direct oor kapot.

Dit jaar mijn 2e Rambo gekocht. Vorige 3 seizoenen gebruikt. Maar de nieuwe zit nu al vol gaatjes en een winkelhaak?? Ligt dat nou aan mijn paard? Of was de oude stof sterker?

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 22:42

Waar isdat masker van de schimmel van? Boett?
Vind het er goed uit zien -niet te strak rond de neus en fijn doorzichtig gaas. Geen ogen kunnen zien vind ik nog steeds erg jammer. Rest van paardje niet zien is inmiddels gewoon geworden.

En van die grote 'beren'-oren... tsja, had eerst meer aansluitende gemaakt, maar bij het tweede paar trok het en kreeg pony plekjes op de puntjes van haar oren. Nu dus weer de berenoren op.

Ik hoef (afkloppen) geen buikflappen te gebruiken. Elastische sluiting achter voorbenen genaaid, verder prima. Gebruik de buikflap voor reparaties en dus het knutselen van kappen.

Fennadev: als de gesp gebarsten is zou ik zeker mailen met foto, uitleg en aankoopbewijs!
Misschien krijg je wel gewoon een nieuwe? Kijk, een hoef er op houdt geen enkele gesp, maar van rollen oid mag zoiets natuurlijk niet gebeuren.

Naast lijmen, zou je ook op 'furnituren' kunnen zoeken (online/echte winkel). Heb al vaker clips ed bij zo'n zaakje gekocht, meestal stukken goedkoper dan in paardenwinkels!

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 22:44

Dat is inderdaad de kap van Boett. Fantastisch ding, maar zo vreselijk duur. -O- kost 85 euro.

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 22:46

Fennadev schreef:
Citaat:
Na 2 dagen is 1 van de gespen van mijn buikflap half gescheurd :(
Zal ik nu de klantenservice mailen van waar ik de deken weg heb, met een fotootje en het probleem?
Lijmen gaat sowieso gebeuren, Alex loopt nu met de buikflap van zijn ouwe deken, die is gelukkig nog volledig intact.

(quote mezelf, want het staat net als laatste op de vorige pagina)
Iemand anders deze ervaring ook met de qhp zebra?
Hij paste perfect op de hals na.

Het schijnt dat andere vliegendekens van qhp ook snel stuk zijn. Ik zou zeker mailen dat hij na 2 dagen al kapot is. Dat hoort natuurlijk niet zo.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 22:47

Sally gaat volgende week naar een andere stal. Hier komt ze 's nachts op stal. Kan ze dan gewoon haar masker op houden 's nachts? Ze wordt door iemand anders buiten gezet, en er worden geen dekens enzo gewisseld.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 22:51

Een aankoopbewijs heb ik niet echt, besteld via internet(maar ik heb wel het bestellingsnummer enzo). Maar ik ga morgenochtend zeker even mailen, want hij is er niet met een hoef op gaan staan ofzo. Bedoel je trouwens fournituren?
En ik zou niet weten hoe een nieuwe clip aan de buikflap te zetten. Zo'n gesp heeft drie tanden en daarheen zit een aansluitingsstukje bij de buitenste en dat is gebroken.
Dat wordt de volgende keer weer gewoon van horsemasters, maar helaas waren die dit keer niet leverbaar, die hield het bijna twee seizoenen uit.

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 23:30

Ik hen drie eczeemdekens waarvan 2 dezelfde van QHP de comfort. Paars, niet zebra. Denk zelfde deken. Ik vind het de beste pasvorm tot nu toe en sterkste stof van de 'pyjama' modellen. Vooral de hals blijft goed zitten als ik het vergelijk met andere pyjama modellen op zelfde paard. Die van QHP schuift niet naar achteren

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 07:05

Hier ook n qhp zebra. Prima deken! Erg blij mee. Ook toen de ruin in de staartflap ging hangen. Geen ontieglijk grote scheuren.

Hoop dat ej ooit met zebra eczeem komt...
Want de ej deken vind ik nét iets dikker qua stof.
Volgend jaar ook maar n masker bestellen...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 07:28

TinkerTreas schreef:
Sally gaat volgende week naar een andere stal. Hier komt ze 's nachts op stal. Kan ze dan gewoon haar masker op houden 's nachts? Ze wordt door iemand anders buiten gezet, en er worden geen dekens enzo gewisseld.

Ik zou het er af halen, en hopelijk schuurt ze niet teveel als ze op stal komt

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 10:14

Fennadev schreef:
Een aankoopbewijs heb ik niet echt, besteld via internet(maar ik heb wel het bestellingsnummer enzo). Maar ik ga morgenochtend zeker even mailen, want hij is er niet met een hoef op gaan staan ofzo. Bedoel je trouwens fournituren?
En ik zou niet weten hoe een nieuwe clip aan de buikflap te zetten. Zo'n gesp heeft drie tanden en daarheen zit een aansluitingsstukje bij de buitenste en dat is gebroken.
Dat wordt de volgende keer weer gewoon van horsemasters, maar helaas waren die dit keer niet leverbaar, die hield het bijna twee seizoenen uit.

Heb je het nou over de Boett?

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 10:43

Kinke schreef:
Fennadev schreef:

Heb je het nou over de Boett?

Nee, gelukkig niet, van Boett verwacht ik wel wat meer, gaat om een QHP zebra deken. Dekens van Boett begin ik nog maar niet aan, aangezien er volgend jaar een jaarling bijstaat en ik niet weet of die ook dekens sloopt. Volgende keer ga ik gewoon quotes gebruiken ;)

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 10:59

ellepel schreef:
TinkerTreas schreef:

Ik zou het er af halen, en hopelijk schuurt ze niet teveel als ze op stal komt

Maar dan staat ze overdag dus ook zonder masker, want ze wordt door iemand anders buiten gezet. En ik heb niet de mogelijkheid om door de weeks 's morgens naar stal te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 11:05

Vriendin van mij haar paard schuurt zijn hoofd heeel erg, zo bloedens toe hele kop kapot. Die kan op stal abolsuut niet zonder masker :n dan schuurt die daar. In stallen zitten ook genoeg beesten. Ik zeg ophouden.

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 11:17

Yvank_ schreef:
Maat groter nemen. Hielp bij mijn paard ook die zat gewoon mooi.

Dank voor je reactie. Dit gaat bij mijn paard niet werken.
Hij heeft eczeem sinds zijn 6e / 7e en vanaf zijn 8e heeft hij een RSIH. Hij is nu 14.
En zijn schoft is met de jaren wel hoger geworden, deken rust daar constant op.

Kwam de dekens van Trust tegen, die hebben blokken in de deken waardoor de schoft vrij ligt (soort tunnel).
Misschien kan ik zoiets maken met schuimrubber. Ik ga op onderzoek uit.

Mochten er meer mensen problemen met de schoft en eczeemdeken hebben.. ik hoor graag jullie oplossingen!

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 13:17

Ik krijg een volledig nieuwe deken opgestuurd en moet dan de oude weer terugsturen *\o/*
Ze hebben de uitzondering gemaakt, omdat mijn pony dit weekend echt absoluut niet zonder kan in dit warme weer. Wel een top service dus :j Kan daar dus vaker shetdingen bestellen, goed om te weten.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 13:19

Fennadev schreef:
Ik krijg een volledig nieuwe deken opgestuurd en moet dan de oude weer terugsturen *\o/*
Ze hebben de uitzondering gemaakt, omdat mijn pony dit weekend echt absoluut niet zonder kan in dit warme weer. Wel een top service dus :j Kan daar dus vaker shetdingen bestellen, goed om te weten.

Super zeg!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 16:23

Wauw top!! :D

Ik zie bij appie ook alweer manenuitval bij de schoft :j

kylah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 18:01

Ik wil graag een update geven over mijn pony.
Vanaf jaarling heeft ze last van jeuk gehad. bij 24/7 op land en bij 24/7 in loopstal met uitloop.
alle middeltjes had ik al geprobeerd en het leek alleen maar erger te worden. een deken op doen vond ze prima maar liever wilde ze hem af.

Ik heb begin van het jaar een allergietest laten uitvoeren om eventueel in aanmerking te komen voor immuuntherapie. Een dure test maar als ze hierdoor geen jeuk meer zou hebben had ik het er voor over. Uit die test kwam gek genoeg dat ze geen last had van zomereczeem maar allergisch was voor mais en soja. Ik had hier sterk mijn twijfels bij, omdat ze symptomen toch wel erg overeen kwamen met ZE. Toch besloten om het voer aan te passen en haar niet meer dag en nacht buiten met inloop stal te zetten. Ik ben haar Metazoa brox en luzerne gaan geven. Ik ben hier ruim op tijd mee begonnen om haar lijf te laten wennen aan het nieuwe voer. Na een tijdje vond ik haar toch wat schraal worden en ben ik daar nog haver bij gaan geven voor de bouwstoffen.

Het werd al vroeg warm dit seizoen en ik hield mijn hart vast. Elke dag zette ik haar vanaf 9 uur tot max 5 uur buiten. De rest van de dag in haar box met buitenluik. Wanneer ik mugjes zag vliegen sprayde ik haar wat extra in met antivlieg en bij erge vliegjes uit voorzorg met derfen.

Tot nu toe gaat het nog steeds super! blije pony, geen vervelende deken op en lekker naar buiten.
Ik merk wel dat als we s avonds met haar gaan rijden dat ze dan wat gevoeliger is bij warm weer maar al haar haar zit er nog op en aan. Ben super blij! Heb wel een bezem borstel voor haar in de stal gehangen. Mocht ze wat jeuk hebben dan krabt ze daar aan en blijft der huid en manen heel.

Ik was echt ten einde raad en vond de zomer helemaal niet leuk maar dat is nu gelukkig anders!
Laatst bijgewerkt door kylah op 21-08-15 18:10, in het totaal 1 keer bewerkt

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 18:06

Wat fijn!
Goed dat je na hebt laten kijken wat er precies mis was.
De diagnose zomereczeem word heel snel geroepen,maar zo zie je maar weer dat dat dus niet altijd zo hoeft te zijn :j

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 18:30

@kylah, had jouw pony dan ook echt alleen last van zijn staart en manen of schuurde die ook op andere plekken? Wel fijn dat je nu het probleem hebt opgelost :)
Mijn shet schuurt voornamelijk de staart, zelfs met deken(heel soms), als ie zonder deken komt te staan, schuurt hij ook zijn manen open.

kylah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 18:44

Ja ze had inderdaad echt last van manen en staart maar scheurde ook aan haar hoofd waardoor ze daar allemaal kleine wondjes kreeg. Daar kwamen vervolgens weer vliegen op af. Als ik een deken op deed probeerde ze die echt er af te schuren.
Ik ben ook erg blij dat ik de test heb gedaan, was duur 250 euro, maar nu heeft ze geen last meer. een nieuwe deken en een paar potjes spul en je zit ook aan dat bedrag

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 18:52

Heeft iemand hier een PRE? Uit dingen die ik hier lees, kan het dus ook door de verandering van eten komen? Eind augustus vorig jaar bij ons gekomen en dus vanuit het warme Spanje met ander eten hier de boerenkool (figuurlijk dan) ingegooid. Hij werd dit voorjaar ook heel lui, niet meer vooruit te branden dus zijn we haver gaan voeren, dat was hij gewend.
En welke vliegendeken zou bij een PRE passen, hij heeft vorig jaar 2 dekens van Amigo gekregen in 175 cm. Alles was hem te groot in 185 cm, waar we een hele voorraad van hebben, omdat hij best gedrongen is. Liefst in zebra (voorkeur dochter).