[Info] zomereczeem, schuren en jeuk 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 18:54

de echte RISH is een eczeemdeken en is dus heel geschikt.
er zijn een aantal look-a-like dekens en daarvan zijn de meningen verschillend.
ligt ook een beetje aan de ernst van de eczeem natuurlijk.
hoe dichter de deken,hoe minder kans de vliegen hebben om er doorheen te prikken.

Nivada

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 21:51

Zijn er nog mensen waarvan de staart op de plek van de elastiek of rand van de flap het haar afbreekt?

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 21:57

yvonnedv schreef:
casperzazoe schreef:
ik kijk op de site van EJ en daar staat dat het een echte eczeemdeken is.
vind het er verder wel netjes uitzien, en zeker omdat het om zn oren gaat. nu is er net een stukje hals bloot daardoor is het achter zijn oren helemaal kapot dus doe hem nu liever gaan halster ofzo aan

van dat stuk over de maantop zou ik me niet teveel van voor stellen, de deken is nl heel gauw van de oren af. Zie een aantal posten hierboven maar eens. Verder is de RSIH een echte eczeemdeken van een hele stevige stof ik heb er nu drie jaar geleden 1 2e hands gekocht en die is nog steeds super.

Stukje zachte stof overal op het halster en dan dat er gewon over heen doen, dat blijft wel zitten denk ik
Ouderw vinden het wel te duur, 130.. Vooral omdat je ee bij ej nu eentje hebt voor 70 :/

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 22:14

Nivada schreef:
Zijn er nog mensen waarvan de staart op de plek van de elastiek of rand van de flap het haar afbreekt?

nee,maar als appie jeuk aan zijn staart heeft gaat hij na het rollen rondjes draaien op zijn kont en zo breken er wel haren af.
komt het niet daarvan?

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 22:29

casperzazoe schreef:
yvonnedv schreef:

van dat stuk over de maantop zou ik me niet teveel van voor stellen, de deken is nl heel gauw van de oren af. Zie een aantal posten hierboven maar eens. Verder is de RSIH een echte eczeemdeken van een hele stevige stof ik heb er nu drie jaar geleden 1 2e hands gekocht en die is nog steeds super.

Stukje zachte stof overal op het halster en dan dat er gewon over heen doen, dat blijft wel zitten denk ik
Ouderw vinden het wel te duur, 130.. Vooral omdat je ee bij ej nu eentje hebt voor 70 :/

in dit topic staat ergens een site waar ze 97 kosten. De RSIH heeft bij velen bewezen lang mee te gaan en dat moet je bij die van EJ maar afwachten

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 22:39

tweety_be schreef:
De Rambo Sweet Itch Hoody is nu te verkrijgen voor €97,95 op http://medhorses.nl/

Dat wou ik toch even delen... Ik heb hem nog nergens goedkoper gevonden.

Daarvoor was hun prijs nog de 'oude' €155. Omdat ze op hun site spreken over 'laagste prijsgarantie', heb ik afgelopen weekend een mailtje gestuurd om te zeggen dat de prijs in de meeste webwinkels was verlaagd naar +/- €129 en dat ik de deken zelfs voor €97,95 had gevonden op een Belgische site. Ik had niet verwacht dat ik hier een reactie op ging krijgen, maar ik kreeg net een mailtje terug met de boodschap dat ze hun prijs hebben aangepast en warempel, het is waar ook! Medhorses houdt zich echt aan de laagste prijsgarantie! Iemand ervaring met deze site? Ik ben alvast positief verrast!

Ik ga waarschijnlijk 1 dezer dagen een bestelling plaatsen, mijn paard begint haar schoft nu echt wel open te schuren, en ik denk dat een deken de enige oplossing is... Ik had het liever anders gezien, maar helaas ;(.
Er zijn nog wel een aantal zaken die ik wil en ik heb hun prijzen met verschillende sites vergeleken en tot hier toe is alles wat ik nodig heb goedkoper op hun site.
Verzendkosten zijn ook laag, €3,95 zowel naar NL als naar BE. En bij een bestelling boven de €75 zelfs gratis verzenden naar NL én BE. Had ik dit geweten had ik zo geen grote bestelling gedaan bij de paardendrogist.nl enkele weken terug (waar ik €12,50 verzendkosten moest betalen en waar alle producten duurder zijn dan op medhorses.nl). Bijna alles wat ik nodig heb, kan ik namelijk ook op medhorses.nl vinden, behalve dan Derfen, dat vind ik wel jammer. Maar hey, mss even mailtje sturen met de vraag of ze dat niet willen opnemen in hun assortiment ;) haha.

Owh en nee, ik heb helemaal geen connecties met deze site of zo, maar ik was gewoon zo verrast door hun prijsdaling, dat ik dat even moest delen haha.

gevonden. Helaas kan ik de RSIH niet vinden op bovenstaande site ;(

bij de paardendrogist is hij nu 110

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 17:56

Daarom heb ik de staartflap gewoon los hangen, en de klittenband eraf gehaald.
Vond hem te strak zitten, haren schoten erboven langs en schuurde er zo langzaam af.

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 18:02

Ik heb de staartflap ook loshangen, werkt prima zo. Hier breken de haren af doordat andere paarden op de punten van de staartflap gaan staan kauwen en zo steeds wat haren kapotmaken. Nu dus ingesprayed met anti-bijt.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 08:04

Ik ben sinds kort pavo vital complete bij gaan voeren (paard krijgt 2 handjes dieetmix en 100 gr pavo vital complete per dag). Hij krijgt dit omdat hij niet voldoende vitamine/mineralen uit zn voer haalt (bleek na bloedonderzoek, ik voerde toen HH van voergezond). Nu krijgt hij ook weer jeuk, sinds deze week.. ik geef de pavo sinds 2 a 3 weken. Nu weet ik dus niet of dit komt van de eczeem of van de pavo. Ik smeerde derfen niet consequent omdat hij weinig jeuk had en de rsih voldoende bleek, nu smeer ik derfen wel elke 2 dagen, maar te kort om te zeggen of het voldoende is.
Wat zouden jullie doen? Stoppen met pavo om te kijken of hij minder jeuk krijgt? Zo ja, wat zou een ander volledig vitaminesupplement zijn wat jullie aanraden?

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 08:13

mijn pony is geen sloper die had hiervoor de amigo mio vliegendeken op dat ging ook prima. De hals is
wel iets te lang die ga ik nog een beetje inkorten. Ben alleen benieuwd of hij het er niet te warm onder
gaat krijgen maar dat ga ik vanmiddag eens bekijken.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 12:43

Ouders zo ver dst ze een Rambo willen kopen. Pony heeft alleen moeilijke maat..
Maar op zn hoofd ga ik gern masker doen, dat is zo kapot.
Iedereen raad derfen aan maar dat was toch 40euro voor een fles? (of haal ik nu producten door elkaar)
en dat us toch wat duur. Weet iemand iets anders wat goedkoper is?

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 13:05

Derfen is duur in aanschaf, maar gaat lang mee en werkt in veel gevallen heel erg goed. Voor mij gaat in dit geval op, goedkoop is duurkoop. Het zou zonde zijn om eerst veel goedkopere producten te proberen, om uiteindelijk toch bij derfen uit te komen.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 13:39

Mijn eerste busje derfen, daar doe ik al zo'n 3 maand mee :j En dat was het busje van 250ml.
Er zit nog zodanig een hoeveelheid in dat ik er uiteindelijk wel 4 maand mee zal doen.

Dus met de grote bus (van 40euro) kom je een heel seizoen mee als je ook een deken gebruikt!

RosaGipsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 14:03

Hallo bokkers,

Helaas heeft mijn Haflinger ook last van zomereczeem. 3 Jaar geleden heb ik een eczeemdeken voor der gekocht (bij Divoza). Met dit deken was het eczeem-probleem dan ook min of meer opgelost. Paardjelief kon gewoon de wei op zonder last te hebben van de muggen en vliegen.

Maar helaas heeft ze sinds een maand weer last van hele erge jeuk. Niet bij der manen en staart, maar onder haar buik. Het eczeemdeken heeft wel een buikflap, maar hij bedekt helaas niet haar hele buik (echter past het deken haar prima, ik heb dus geen te kleine maat voor haar gekocht!).

Nu is mijn vraag: zou het helpen om een anti-vliegenspray te kopen? Deze kan ik dan als extra gebruiken bij het deken. Of helpen de sprays niet? Ik heb namelijk geen ervaring met de sprays, en aangezien ze vrij prijzig zijn wil ik toch eerst graag weten of ze wel echt helpen. En als ze helpen, welke zou ik dan het beste kunnen kopen? Ook heb ik gezien dat er allerlei anti-jeukmiddeltjes te koop zijn. Ook hier vraag ik mij af of het echt helpt tegen de jeuk. En zo ja, welke anti-jeukproducten zijn het beste?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met antwoord geven op mijn vragen. Alvast bedankt voor het lezen :) .

_KaWi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 14:30

RosaGipsy; Vliegensprays vind ik zelf veel te kort werken. Misschien kan je Derfen gebruiken?Bij mijn haflinger werkte dit niet zo goed maar er zijn erg veel mensen die er heel erg tevreden over zijn.
Ik heb zelf ook een haflinger met eczeem onder de buik en ik smeer daar TKC 97 lotion. Werkt ook erg goed. Maar het is meestal toch even uitproberen wat voor jou paardje het beste werkt.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 15:13

O dan is derfen zn prijs wel waarfig, 4maanden lang.

Ik ging zazoe net wassen, en zn manen en staart gewassen met teer shampoo van de Welkoop/boerenbond. Daarna wilde ik m droogstappen maar hij wetd helemaal gek van de jeuk? Wilde zelfs gaan liggen oo straat. Heb ikhem laten rollen in het gras en toen werd het wel een stuk ninder. Zal dit door de shampoo komen?

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 15:19

@casperzazoe: ik zeg er wél bij, dat ik enkel mijn merrie haar uier, buiknaad en benen ermee insmeer.
Als bij al een flinke oppervlakte, maar manen en staart worden hier dus niet gesmeerd ;-)

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 15:26

Hier even een twijfel... Bregh schuurde gisteren haar staart op stal, niet open maar scheerkwast. Omdat er natuurlijk het nodige aan spul opzat heb ik hem gewassen en opnieuw ingesmeerd, en het schuren was over. Daarstraks stond ze na het rijden en afspoelen even op stal en jawel..schuren.. dus maar weer ingesmeerd, maar ga het wel even goed in het snotje houden nu.

Zou jammer zijn als ze alsnog een deken op moest, maar aan de andere kant heeft ze nu wél een hele poos zonder gekund.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 15:30

Heb ook.niet heel zn manen of staart gedaan. Bij znstaart alleen beetje boven op en zn.manen vooral vooraan zegmaar
Paar jaar geleden waste iemand die wel echt verstand heeft van.paarden hem wel er helemaal mee

RosaGipsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 15:47

_KaWi_ schreef:
RosaGipsy; Vliegensprays vind ik zelf veel te kort werken. Misschien kan je Derfen gebruiken?Bij mijn haflinger werkte dit niet zo goed maar er zijn erg veel mensen die er heel erg tevreden over zijn.
Ik heb zelf ook een haflinger met eczeem onder de buik en ik smeer daar TKC 97 lotion. Werkt ook erg goed. Maar het is meestal toch even uitproberen wat voor jou paardje het beste werkt.

Heel erg bedankt voor je reactie :) . Die TKC 97 lotion zal ik ook eens proberen.

Als er verder nog mensen zijn die goede ervaringen hebben met bepaalde anti-vliegensprays en/of anti-jeukproducten dan hoor ik dat graag :j .

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 17:02

casperzazoe schreef:
O dan is derfen zn prijs wel waarfig, 4maanden lang.

op www.vidoma.nl kun je ook eerst twee proefflesjes bestellen, dan kun je het eerst eens proberen

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 19:22

Breghje schreef:
Hier even een twijfel... Bregh schuurde gisteren haar staart op stal, niet open maar scheerkwast. Omdat er natuurlijk het nodige aan spul opzat heb ik hem gewassen en opnieuw ingesmeerd, en het schuren was over. Daarstraks stond ze na het rijden en afspoelen even op stal en jawel..schuren.. dus maar weer ingesmeerd, maar ga het wel even goed in het snotje houden nu.

Zou jammer zijn als ze alsnog een deken op moest, maar aan de andere kant heeft ze nu wél een hele poos zonder gekund.

Breghje, ik heb mijn paard nu ook al een paar maanden zonder deken en dat gaat ook Goed!
Hij heeft zich vandaag ook aan de staart geschuurd, de manen zijn rustig.
Ik denk dat dat gewoon komt door de extreme overlast van alle rondvliegende beestjes..
Bij ons zijn er met periodes meerdere paarden wat zich dan even aan de staart schuren en die hebben geen zomereczeem.
Ik zou je nog niet meteen ongerust maken en even aankijken. Het lijkt mij dat als het echt vanwege de mugjes was,
het schuren extremer zou zijn. tenminste dat was bij mijn paard wel altijd extremer, dus ik maak me er niet zo'n grote zorgen over
dat hij eventjes aan staart geschuurd heeft. Ik probeer nu gewoon altijd elke dag het oude zweet weg te wassen met tea tree shampoo en dan smeer ik hem daarna in met lotion.
Maar het is niet eczemers eigen dat er paarden zijn die momenteel wat schuren, dat doen ook de niet eczemers als ze last hebben van extreme beestjes bijv...

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 21:12

Jones heeft in zijn liezen ook altijd behoorlijk eczeem, daar smeer ik ook om de paar dagen in met Derfen creme. Vandaag was hij aan een kant in zijn lies heel erg aan het vervellen, net als een mensenhuid na verbranden in de zon. Iemand dat wel eens gezien bij haar paard?

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 21:14

sammy paarden kunnen inderdaad ook verbranden, maar weet niet of dat ook kan bij de lies lijkt me een best aparte plek

zuma1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 21:57

:( verdorie het ging zo goed ..grote fout gemaakt ,dacht doe met dat warme weer vliegendeken op zonder hals ...1 dag ging goed paardje blij ,s,avonds wel eczeemdeken op vanmorgen vliegendeken op ..s,middags nog x wezen kijken ook goed ..kom ik vanavond is meneer helemaal over de rooie en ja hoor manen geschuurd overal jeuk :o zielig dus dat doen we niet meer