Rhinovirus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:54

dynamiek schreef:
Zo om 20.00 uur NOS kijken gaat over rhino, ze hebben mij ook gefilmt in de binnenbak gelukkig sta ik er niet op pffffffffff
De DA houdt bij ons op stal een intervieuw over Rhino (bij ons op stal heerst er geen rhino hoor)

Goed dat je het zegt ik ga zo kijken ;)

rowo

happyness schreef:
Fijn dat de paarden in Berg en Dal weer opknappen maar wat naar om te lezen dat er nog een groot aantal met verlammingsverschijnselen kampen... Het zal je paard maar zijn zeg...

Ik ben ook wel benieuwd hoe het met de paarden van stal 3 gaat? Van die in Heumen kun je iig op hun site volgen.

MarvanTom

Het zou bokt sieren om een sticky te maken over Rhino, wat het is en waar het is.
Dat zou een boel gespeculeer wegnemen.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

nynke1995 schreef:
kiki1976 schreef:
Enten ertegen wordt nu afgeraden.
Maar hoe zit het met enten tegen influenza en tetanus?
Heb voor volgende week een afspraak staan, maar ben nu errug in twijfel
Wel of niet doen?

Ja hier zit ik ook mee! Mijn merrie word altijd al zo ziek van de prik..
En het is al best wel dichtbij..

Hoezo wordt het gewone enten nu ook af geraden dan? of lees ik dit verkeerd?[/quote]
ik zou de mijne niet zo maar enten ( gewone enting) want dan worden ze vaak net iets zwakker omdat ze anti stoffen moeten maken tegen die verzwakte/ dode ziekte cellen die ze inspuiten, maar ik zij ook ik zou even met je da overleggen

judith1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:55

Vanavond 22.50u hart van nederland korte reportage rhino in stal de veerkracht te heumen..iedereen kijken!!

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:56

MarvanTom schreef:
Het zou bokt sieren om een sticky te maken over Rhino, wat het is en waar het is.

Er is gewoon een Wiki waar alle info in staat en ook in een van de artikelen op de voorpagina staat het geloof ik. Dat mensen dat niet lezen gaat een sticky ook niet oplossen.

marsmars

Urielle schreef:
Ik ben dus idd wel benieuwd, de meeste dierenziektes zijn niet zomaar binnen twee weken over, gaan jullie ze dan echt een paar maanden niet door de smid laten doen? Is het niet handiger een schone overal klaar te leggen en de man met rubberlaarzen in een ontsmettend badje te laten stappen bij aankomst en vertrek? Dat hebben we toen ook gedaan met MKZ of varkenspest of vogelgriep of weet ik het wat voor veeziekte dus voor rhino zou dat toch ook moeten lukken lijkt me. Zeker met ijzers moeten ze toch echt gedaan worden? Ben erg benieuwd hoe jullie visie daar op is.

Ziet even het beeld voor zich, een smid met rubberlaarzen :')

Marjo

_Esther_87_ schreef:
MarvanTom schreef:

Er is gewoon een Wiki waar alle info in staat en ook in een van de artikelen op de voorpagina staat het geloof ik. Dat mensen dat niet lezen gaat een sticky ook niet oplossen.

Er ís een sticky...

Marjo

Re: Rhinovirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:57

nynke1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:58

Ja maar mijn paard moet nog een basis enting. Woon in friesland en geloof dat daar verder nog niets bekend is. Denk dat DA maar even moet komen, is hij denk ik sowieso iets ''sterker'' tegen ziektes

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:58

marsmars schreef:
Ziet even het beeld voor zich, een smid met rubberlaarzen :')

Die hebben ze meestal wel inde bus hoor, voor modderige weilanden enzo :D

marsmars

Re: Rhinovirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:00

De meesten dragen toch echt wel schoenen met stalen neusen ;)

RWDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:01

NienSCHaap schreef:
Hoe bedoel je? of stel ik echt nu een domme vraag :o

PriveBericht. Vragen zijn overigens nooit dom ;). Nouja, bijna nooit dan :P.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:02

_Esther_87_ schreef:
MarvanTom schreef:

Jij en ik weten dat, maar zo te lezen velen niet. ;)

Spiritdancer

Marga schreef:
Hierbij nogmaals het verzoek om op te houden over het bedrijf in Wierden. Ook heb ik weer plaatsnamen moeten verwijderen.
Als je een gerucht hoort geef het dan door aan iemand van de nieuwsredactie of ondergetekende, plaatsnamen die niet bevestigd zijn en in het topic worden genoemd worden verwijderd.

Ik begrijp niet waarom er zo krampachtig wordt gedaan over het noemen van namen.......ik zou liever een plaats en/of naam weten zodat ik voor mezelf kan verifieren of ik op enigerlei wijze risico loop door dit adres zodat ik daar op kan anticiperen om een bijdrage te leveren aan het stoppen van deze malaise.

Nu krijg ik de indruk dat er namen gespaard moeten worden voor een ander belang dan het beheersen van een eventuele epidemie. Ik heb vanmiddag uit eerste hand al gehoord van een bedrijf waar al paarden zijn afgevoerd door de symptomen van Rhino in een plaats die ik nog uberhaupt niet ben tegengekomen in dit topic....

Is men op bokt soms bang voor eventuele claims wanneer eer een naam genoemd wordt waar achteraf geen rhino is vastgesteld? Komt allemaal een beetje hypocriet over

Origineel

Diertjec schreef:
PhiaBink schreef:
Wat is er nu jammer aan dat een wedstrijd niet door gaat. Het is een hobby voor 99% hier. Een wedstrijd die 5 min duurt. Door alleen verplaatsing wordt een virus lekker snel verspreid. 50 paarden van 10 verschillende stallen, dat is dus 10 x kans dat 1 paard het virus gewoon meeneemt en de andere op zijn eigen stal besmet. Kijk, zo gaat het lekker snel!

BLIJF THUIS OP JE EIGEN TERREIN!!!!! Trek je wedstrijd pakkie an knot je paard en vraag aan iemand om als jury te spelen. Heb je toch een wedstrijd gereden :+

_/-\o_
amen

precies, je paard gaat voorop toch, lijkt mij.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:04

Dieuwkee schreef:
precies, je paard gaat voorop toch, lijkt mij.

En paarden van anderen moet je ook niet onnodig in gevaar brengen.

_MG

zijn tot nu toe echt alleen de stallen bevestigd uit het bovengenoemde topic? Er gaan een boel wilde geruchten over het zuiden van het land en ook in belgie.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Spiritdancer schreef:
Marga schreef:
Hierbij nogmaals het verzoek om op te houden over het bedrijf in Wierden. Ook heb ik weer plaatsnamen moeten verwijderen.
Als je een gerucht hoort geef het dan door aan iemand van de nieuwsredactie of ondergetekende, plaatsnamen die niet bevestigd zijn en in het topic worden genoemd worden verwijderd.

Ik begrijp niet waarom er zo krampachtig wordt gedaan over het noemen van namen.......ik zou liever een plaats en/of naam weten zodat ik voor mezelf kan verifieren of ik op enigerlei wijze risico loop door dit adres zodat ik daar op kan anticiperen om een bijdrage te leveren aan het stoppen van deze malaise.

Nu krijg ik de indruk dat er namen gespaard moeten worden voor een ander belang dan het beheersen van een eventuele epidemie. Ik heb vanmiddag uit eerste hand al gehoord van een bedrijf waar al paarden zijn afgevoerd door de symptomen van Rhino in een plaats die ik nog uberhaupt niet ben tegengekomen in dit topic....

Is men op bokt soms bang voor eventuele claims wanneer eer een naam genoemd wordt waar achteraf geen rhino is vastgesteld? Komt allemaal een beetje hypocriet over

kun je niet de provincie noemen?

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:05

5 locaties, maar de locaties staan nog niet op Bokt allemaal.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:06

Spiritdancer schreef:

Ik ben het hier wel mee eens ja... Het zijn maar plaatsnamen, er worden volgens mij geen stallen genoemd of wat dan ook :). Ik zou het graag weten wanneer er geruchten zijn dat er rhino is opgedoken, een van de plaatsen waar de geruchten over gaan, ligt erg dicht bij mijn eigen dorp.

Wij gaan iig niet meer met de paarden van het land weg.

Flimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:06

ponyclub gesloten voor volgende week en daarna kijken ze weer verder.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:07

Na al die speculaties ben ik nu wel heel benieuwd welke 5 locaties het allemaal zijn.
Hopelijk komt er snel meer nieuws!

Nikka

Daar ben ik het ook mee eens, ik vind het maar een neurotisch gedoe vanuit Bokt om elke plaatsnaam te verwijderen.

ietjelover

marsmars schreef:
De meesten dragen toch echt wel schoenen met stalen neusen ;)

ik vind dat je geen schoenen kunt gaan kopen, onze smid draagd hoefsmid schoenen en die kan natuurlijk niet iedereen zo gaan kopen.
rubber laarzen is niet echt slim als je gekke paarden hebt!