[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Annetje

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 18:36

Hm... ís een idee, maar dan zal hij dat ook snachts zo op moeten hebben en ik denk dat dat niet lekker zit. Ik ben er sochtends namelijk niet op tijd om de dekens om te wisselen oid en degene die ze buiten zet heeft de tijd niet om nog allerlei dekens te verwisselen.
Ik denk er even overna, heb de vliegendeken nog niet eens gepast, dus dat morgen eerst maar eens doen. Jammer dat op maandags de ruitershops hier gesloten zijn, anders had ik meteen jeukspullen kunnen halen. Nog even geduld hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 18:37

Mijn pony is geschoren dus die staat ook nog wel even met deken dus daar gaat de eczeemdeken gewoon onder. Doen meerdere op stal hier ze hebben daar geen last van :n

Aline4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 20:02

Paard van een van mijn stalgenootjes leek zich iets geschuurd te hebben. De rest is nog rustig al wordt alles met argusogen bekeken. Bij mijn Freya kan ik meestal wachten tot ze onrustig wordt in de wei. Al sik dan meteen de deken op doe, dan gaat het goed. Meestal is dat half mei pas, maar als het nu al 18 graden wordt, dan zullen wij er ook wel aan moeten geloven. We houden het gewoon in de gaten...

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 20:44

Ik ga morgen de deken passen en misschien een dagje ophouden. Als paard er geen last van heeft, moet hij de deken ook maar dag en nacht op denk ik. Ik vind jeuk nog zieliger dan een beetje onconfortabel van de deken.
Wel denk ik dat een eczeemdeken fijner zit bij een paard dan een vliegendeken. Ik heb er zo een van S&K geloof ik, met buikflap en hals in elk geval. Ik heb hem via bokt gekocht en nog niet uit de verpakking gehad :o

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 20:54

Senna heeft toch al een beetje staan schuren. Dat wordt toch van de week weer de deken op.
Hebben mensen hier ervaring met drainage compositum? Ik las dat paarden de eerste keer er hele erg jeuk van kunnen krijgen door de ontgiftiging van het lichaam, is dit bij jullie gebeurd? Ik wil Senna eerst drainage compositum geven en daarna Puur Culico en van de zomer er misschien Puur Allergie bij. Kijken of dat effect heeft.

Steenbok

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 22:27

Mijn paard krijgt morgen de deken weer op, na een weekje bloot.

Ze is gisteravond uit de stal ontsnapt, en heeft zich rondgegeten aan koeienkuil...
Vanavond had ze een dikke manenkam, maar ze heeft vandaag niet in het land gestaan. Zou het van de kuil kunnen komen? Ze is zich flink te buiten gegaan, was tonnetje rond hoorde ik van de staleigenaar, en stond rond 23.00uur in het gangpad bij de paardenstallen op rust.

eef_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 23:27

gaan jullie allemaal nu al eczeem dekens opdoen?
mijn pony is een beetje een twijfel geval vorig jaar concludeerde de DA eczeem maar heb het die zelfde zomer helemaal weg kunnen krijgen door goede deken en kruiden en een keer in de 3 weken wassen met stinkshapoo haha dat werkt echt super maar eczeem deken nu al op? naja in mijn geval kruiden kuurtje erin

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 05:52

hanneronja.
zou best van die kuil kunnen komen,zit best veel suiker in he?
ik ben gister even op stal geweest en daar stond ap ook tegen mijn advies in gewoon met de andere paarden mee kuil te eten.
heel jammer, zal er vanmidag even over hebben dat hij dat echt niet meer mag....

ik denk dat je je paardje goed moet laten bewegen zodat ze alle kuil ook weer verbruikt?

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 07:07

bij mij gaat denk ik vandaag de deken al op.. Ik vind het nu een te groot risico om nog te wachten het zal erom spannen deze week.. gisteren even gekeken in welke staat de deken was :) nog prima dus gelukkig, even opgehad hihi pony wist alle rituelen nog van aan en uitdoen;)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 07:54

ik wacht nog af denk ik, de nachttemperaturen waren vannacht en komende nacht nog laag volgens de voorspelling.. even observeren rond schemering elke keer of hij gaat zwiepen met z'n staart :)

gerdad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 09:26

Hallo ik ben vanaf begin maart begonnen met de behandeling met de wiemerskamperolie. Zal het eerste jaar worden dat ik volgens advies van hen ga behandelen omdat Mel het vorig jaar pas in juni kreeg.

Mochten jullie interesse hebben wil ik jullie wel op de hoogte houden van het resultaat. Ken mensen die er hele goede ervaringen mee hebben en hun paarden er super uit zien nu.

Hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 09:59

Mijn fries vertoond nog geen jeuk neigingen maar de halsdeken heb ik toch wel weer omgedaan. Temperaturen lopen de komende dagen weer flink op dus ik wil geen risico lopen.

Ik moet als een speer opzoek naar een bodydeken. Ik heb een RSH maar hier is hij inmiddels wel uitgegroeid.

_Clien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 10:49

Die van mij krijgt hem na een week weer bloot rondgelopen te hebben weer op.
Hij is nog wel rustig, maar wil gewoon geen risico lopen ;)

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 11:04

Ik kan rustig wachten tot dat hij begint te "kwispelen" voordat ik de deken op doe. Het is hier vrij open en zolang er voldoende wind staat kan hij wel zonder. Maar voor het einde van de week zal hij er wel op moeten, als ik de voorspelling zo bekijk.

Anti jeuk spul (midge off) heb ik altijd op voorraad liggen, daarmee kan ik nl. heel goed de acute jeuk mee bestrijden.

Irenepene

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 12:18

YES.......ik heb een mailje gehad van de faculteit Utrecht om wederom mee te doen met de Hipo-Ex-Cema test. Nou....reken maar dat ik dat ga doen. Vorige keer had ik het echte spul maar zag geen verschil.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 12:20

Hier zo de deken ook passen..hij ziet er zo kort uit, oops.
Hier gelukkig nog geen mugjes en gezwiep met staarten..wel een dikke verstikkende vacht nog wat jeukt..en een ontsnappend paard wat steeds op de vroege ochtend op het verse gras staat met die verekte harde manenkam erbij.
Dus maar een flink stroom apparaat erbij kopen, pff. rotgras ook.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 12:21

Femmie, ik had ook het echte spul, maar hier helaas ook niets gemerkt..mss te laat in seizoen ermee begonnen hier, maar was er stiekem wel ziek van, had het zo gehoopt.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 13:36

amy en juist smorgens zit dat gras nu vol met fructaan he??

echt iets aan de omheining doen want als je dier zo fel reageerd op het gras is het gewoon niet goed voor je paard.

Irenepene

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 13:38

Amy77 schreef:
Femmie, ik had ook het echte spul, maar hier helaas ook niets gemerkt..mss te laat in seizoen ermee begonnen hier, maar was er stiekem wel ziek van, had het zo gehoopt.

Ik ben uitgenodigd via de mail om het nieuwe Hipo te proberen, deed jij toen ook mee?

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 13:40

Nou idd Ellepel, vannacht was het nog min 3 graden en vanmorgen volop zon..oei.
Heb nu 2 apparaten staan, maar die doen het gewoon niet sterk genoeg..heb schaapjes lopen, die zich onder het onderste draad door wrummelen, dus wordt slap en mn merrie heeft uitgevonden hoe ze eronder door kan..grr, hhaja.
Dus ik ga er volop mee aan de slag..

Femmie, nou via een omweg deed ik mee. Heb het moeten kopen, wat achteraf grote heisa bleek, want het mocht nog niet verkocht worden. Dus heb van dhr Windt zelf het geld teruggekregen en kreeg nog een tester, omdat het niet zn werk deed wat beloofd werd..dus mocht rest van seizoen meetesten. wat helaas nog maar een klein maandje was..t waaide toen al stuykken harder, dus echt een idee kreeg ik er niet van,m het spul, of gunstige weer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 13:42

femmie1996 schreef:
YES.......ik heb een mailje gehad van de faculteit Utrecht om wederom mee te doen met de Hipo-Ex-Cema test. Nou....reken maar dat ik dat ga doen. Vorige keer had ik het echte spul maar zag geen verschil.

Ik heb ook weer een mailtje :j ga ook weer mee doen

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 13:45

amy kun je geen gaas spannen?
blijven de schaapjes er achter en paard ook :j

hoe komen jullie aan die mailtjes eigenlijk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 13:46

We hebben de vorige keer ook mee gedaan :j

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 13:50

en hoe kwam je toen eigenlijk bij hen terecht?
dat weet ik nl zo niet meer :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 13:51

Ik dacht dat iemand hier in het topic link gaf waarvoor je , je toen kon opgeven