Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Viper03 schreef:@ Inoterry, waar kan je pollenkuur extra halen? Een neusnetje vindt hij echt VRESELIJK! Hij gaat rennen en probeert continue het netje eraf te halen. Hij is beter af zonder dan met...helaas....![]()
@ Ellepel, helpt dat spul bij jouw paard goed? Of moet ik terug lezen.....
biancanij schreef:Om te kijken of je paard pollenallergie heeft kun je toch zijn bloed laten testen??
Chantal001: Ik zie in je onderschrift dat je wedstrijden rijdt. Doe je dat met hetzelde paard en ook in de zomer?? Het lijkt mij nogal lastig om met zo'n paard wedstrijden te rijden. In de zomer schijnt toch meestal de zon.
Ik denk dat ik eerst zijn bloed laat onderzoeken. Als daar uit komt dat hij pollenallergie heeft dan moet ik na middelen daartegen opzoek. Als het van de zon komt er is volgens mij niks aan te doen. Ofwel??
Maar kan het dat een paard met pollenallergie de ene dag heel heftig schudt en de andere dag gewoon te rijden is?? Hij heeft wel jeuk aan zijn neus en uitvloeiing. soms witter. En vorig jaar had hij soms als hij uit de wei kwam achter zijn kaak een dikke bult, deze trok in de avond langzaam weg. Komt dit iemand bekent voor.
Ik stel misschien een beetje veel vragen, maar dit is voor mij totaal nieuw. En ik hoop dat ik aan de ervaring van jullie iets zal hebben. Want met zo'n hoofdschudder kun je echt niet rijden.
biancanij schreef:Uniek doet het niet in de winter, dus dan lijkt het toch op pollenallergie ofniet?? Ik dacht misschien krijgt hij die dikke bulten door zijn allergie. Die link legte ik tenminste. Ik ga zo even de DA bellen dan weet ik tenminste waar ik aan toeben. En als het dan pollenallergie is dan is het denk ik nog wel even zoeken na een goed middel wat bij hem werkt. Maarja dan weet ik tenminste wat het is. Ik dacht dat hij zaterdag (bewolkt) misschien ook minder schudde omdat het geregent had en hij maar een uurtje in de wei had gelopen. Zou dat kunnen? Of schudden de paarden met pollenallergie altijd even veel ongeacht het weer?? Ik dacht misschien kun je het vergelijken met hooikoorts, mijn vriend heeft er veel meer last van als het mooi droog weer is.