Rhinovirus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

RWDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:40

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:41

rowo schreef:
Die eerste heb ik ook gehoord, de rest nog niet. Maar ik vermoed dat dat ook om de abortus variant gaat. Maar dat zijn roddels/geruchten denk ik.

Oke. Ik zal hem nog even uithoren. Hij had het inderdaad over de abortus variant.

Morgen maar even met m'n instructrice overleggen wat wij gaan doen.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:41

NienSCHaap schreef:
rowo schreef:
Die eerste heb ik ook gehoord, de rest nog niet. Maar ik vermoed dat dat ook om de abortus variant gaat. Maar dat zijn roddels/geruchten denk ik.

Dat denk ik ook maar ik heb het ook nog niet gehoord.

En laten we wel wezen. De stal waar we het net over hadden is gewoon op concours geweest, wetende dat ze rhino op stal hebben. Dat kan zich dus hier in de buurt simpel verspreid hebben.

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:42

Het is nu hier ook in de buurt hoorde ik (noord-limburg)

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:43

Volgens mij os ondertussen heel NL besmet als je de geruchten moet geloven.. Al zoveel steden voorbij horen komen, wat een paniek. Beter gewoon lekker thuis blijven tot er bevestigd is waar het nu precies heerst.

loonew

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:43

Oo er ging iets niet zoals ik wouw sorry voor.de qoute

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:44

rowo schreef:
NienSCHaap schreef:

En laten we wel wezen. De stal waar we het net over hadden is gewoon op concours geweest, wetende dat ze rhino op stal hebben. Dat kan zich dus hier in de buurt simpel verspreid hebben.

Jup ken mensen die uit voorzorg toch stal dicht gooien, niet op concours gaan of grote maatregelen treffen, of zelfs hun merrie/merrie's heeft laten testen.

Sjolvir

Veulen84 schreef:
Jongens laten we nou wel zijn, denken jullie nu echt dat dit bedrijf de enige is die dat doet? Ik kan je verzekeren dat er meer zijn die het doen. En de enige die er wat aan kan veranderen zijn instanties als de sectorraad en de knhs.

Mail die plat, vraag om een wedstrijdstop/vervoersverbod en meldingsplicht. Daar zijn ze voor.

Gebeurt inderdaad elk jaar weer op vele plaatsen, netzoals dat er op vele stallen gewoon droes paarden staan
en de wedstrijden gewoon doordraaien en ze gewoon op wedstrijd gaan..
Is niets vreemds aan, of het netjes is is wel zeer de vraag!

Als ik de reacties van aantal van mijn stalgenoten vandaag al zie, die gaan ook al allerlei dingen verzinnen
om toch op stap te gaan e.d.
En nee, onze stalhouder neemt daar geen standpunt in, vind dat we dat zelf uit moeten zoeken.
Je zou namelijk denken dat mensen hun paard op de eerste plaats zouden zetten, maar nee....

Ik had zelf bedacht dat weekje thuis blijven om af te wachten welke besmettingen nu wel bevestigd worden
of of er meer bijkomen, geen slecht idee was.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

eigenlijk moet en meldings plicht zijn dan zijn al die geruchten zo over, en dan dan krijg je ook niet van die roddels over je stal

nynke1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:45

MarisftRoos schreef:
kiki1976 schreef:
Enten ertegen wordt nu afgeraden.
Maar hoe zit het met enten tegen influenza en tetanus?
Heb voor volgende week een afspraak staan, maar ben nu errug in twijfel
Wel of niet doen?

Ja hier zit ik ook mee! Mijn merrie word altijd al zo ziek van de prik..
En het is al best wel dichtbij..

Hoezo wordt het gewone enten nu ook af geraden dan? of lees ik dit verkeerd?

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:45

Tja ik vind het heel moeilijk, want ik kom op 3 verschillende stallen. Maar ik heb niet 3 jassen voor de paarden. Ook geen 3 paar schoenen.
Je hoort zoveel geruchten, ik hoorde dat het nu in zevenhuizen ook was? Weet iemand dat?

Edit: Enten heeft volgens mij nu ook geen zin. Sowieso moet iedereen het doen, en dan alsnog ben je niet bevestigt dat je paard het niet kan krijgen volgens mij.
Wij hebben het wel gedaan een paar jaar geleden, maar hij werd hartstikke ziek van die prik...
Laatst bijgewerkt door xJess op 03-03-12 20:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Homerun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:46

MyLittleLove schreef:
Het is nu hier ook in de buurt hoorde ik (noord-limburg)

zou fijn zijn als je dan de stalnaam naar de nieuwredactie pb't, dan kunnen zij het natrekken. Heb hier nu al een paar berichten gelezen over vermoedens in zuid oost brabant, maar nog niets bevestigd gezien, dus ....

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:46

kiki1976 schreef:
Enten ertegen wordt nu afgeraden.
Maar hoe zit het met enten tegen influenza en tetanus?
Heb voor volgende week een afspraak staan, maar ben nu errug in twijfel
Wel of niet doen?

Ja hier zit ik ook mee! Mijn merrie word altijd al zo ziek van de prik..
En het is al best wel dichtbij..[/quote]

Hoezo wordt het gewone enten nu ook af geraden dan? of lees ik dit verkeerd?[/quote]
Dat is nu juist de vraag. tegen rhino enten wordt nu afgeraden

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:47

Pfff... Vermoeiend gedoe zeg! Het zou heel wat schelen als we hier van zouden leren voor een uitbraak volgend jaar. Meldingsplicht, een centrale website waarop vermoedens worden bevestigd of ontkracht... Hier valt een hoop van te leren!

Op onze stal is een vervoersverbod en mogen er geen derden op het erf komen. Instructeurs en hoefsmeden zijn even niet welkom. Ik ben blij met de maatregelen, geeft maar weer eens aan dat onze stalhouders duidelijk het beste voor hebben met de paarden!

happyness

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:47

Fijn dat de paarden in Berg en Dal weer opknappen maar wat naar om te lezen dat er nog een groot aantal met verlammingsverschijnselen kampen... Het zal je paard maar zijn zeg...

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:48

LiiNd_Y schreef:
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1242480
hier word genoemd dat een stal in balkbrug ervaring heeft met dit virus. betekend dat het nu daar is?

Die stal is helemaal niet in Balkbrug!
Was een spreekfout van de nieuwslezer, die stal is in Woubrugge of zo...

Voor zover ik weet is het virus hier (nog) niet...

Sonraffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:49

Ik snap het niet helemaal. waarom zegt iedereen nou steeds er gaat een gerucht dat..... dat is toch het zelfde als roddelen?

Als ze weten waar het is kom je er heust wel achter,
en tuurlijk is iedereen bang dat z'n paard het krijgt... maar geruchten kan ik me zo aan irriteren

Maar vervoers verbod lijkt me geen slecht plan,... en meldplicht.

ThePast03

Moderatoropmerking:
Hierbij nogmaals het verzoek om op te houden over het bedrijf in Wierden. Ook heb ik weer plaatsnamen moeten verwijderen.
Als je een gerucht hoort geef het dan door aan iemand van de nieuwsredactie of ondergetekende, plaatsnamen die niet bevestigd zijn en in het topic worden genoemd worden verwijderd.

Femke_Tweety

renee16 schreef:
Volgens mij os ondertussen heel NL besmet als je de geruchten moet geloven.. Al zoveel steden voorbij horen komen, wat een paniek. Beter gewoon lekker thuis blijven tot er bevestigd is waar het nu precies heerst.

Op zich eens. Behalve dan dat je NIETS zeker weet, als stallen dingen niet willen toegeven....

Wat mij betreft veruit het meeste respect voor stallen en personen die toegeven en direct de juiste maatregelen treffen.
Dat kan ik niet vaak genoeg zeggen.

Voor alle stallen die twijfelen:

Als dit allemaal volledig voorbij is, en ik heb de keus om mijn paard te stallen
1 op een locatie waarvan het zeker is dat er rhino is geweest, en die stal heeft het onmiddellijk openbaar gemaakt,
of
2 op een locatie waarvan het publiek geheim is dat het waar is, maar die het nooit officieel heeft toegegeven, (en dan bedoel ik dus echt wel vrijwel zeker, en enkele keer een plaatsnaam op bokt voorbij zien komen telt wat mij betreft niet mee.)

dan is mijn keus heeeel snel gemaakt.
Stal 1! want daar weet ik zeker dat er serieus met dieren, klanten en fatsoensnormen omgegaan wordt!

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:50

rowo schreef:
_San87_ schreef:

De stal in Wierden ontkent? Hoe weten jullie dan zeker (no offence, hoor :D) dat er rhino heerst?

Hier is het iig door een DA bevestigd. En het betreffende bedrijf heeft het in de omgeving nu ook bekend gemaakt.

Dat vind ik ook gewoon het rare eraan, ze bekenen het in de omgeving maar daarbuiten ontkennen ze het? die logica is best lastig te volgen.
neemt niet weg dat het gewoon vervelend is al helemaal op de manier waarop het gaat, gegaan is....

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:50

Hier is het iig door een DA bevestigd. En het betreffende bedrijf heeft het in de omgeving nu ook bekend gemaakt.[/quote]

Oke. Goed om te weten :).
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 03-03-12 20:54, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:51

Onze stal zit ook dicht nu en ik vind het echt terecht! Wij zitten vlakbij ***, ook liggen ***, *** en *** hier in de buurt er staan een aantal dragende merries en stalhouder (en wij als pensionklanten tevens ook) willen geen enkel risico lopen....Het is wel echt eng dichtbij... :/
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 03-03-12 20:55, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Plaatsnamen verwijderd.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:52

Ik ben dus idd wel benieuwd, de meeste dierenziektes zijn niet zomaar binnen twee weken over, gaan jullie ze dan echt een paar maanden niet door de smid laten doen? Is het niet handiger een schone overal klaar te leggen en de man met rubberlaarzen in een ontsmettend badje te laten stappen bij aankomst en vertrek? Dat hebben we toen ook gedaan met MKZ of varkenspest of vogelgriep of weet ik het wat voor veeziekte dus voor rhino zou dat toch ook moeten lukken lijkt me. Zeker met ijzers moeten ze toch echt gedaan worden? Ben erg benieuwd hoe jullie visie daar op is.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:52

Zo om 20.00 uur NOS kijken gaat over rhino, ze hebben mij ook gefilmt in de binnenbak gelukkig sta ik er niet op pffffffffff
De DA houdt bij ons op stal een intervieuw over Rhino (bij ons op stal heerst er geen rhino hoor)

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:53

Urielle schreef:
Ik ben dus idd wel benieuwd, de meeste dierenziektes zijn niet zomaar binnen twee weken over, gaan jullie ze dan echt een paar maanden niet door de smid laten doen? Is het niet handiger een schone overal klaar te leggen en de man met rubberlaarzen in een ontsmettend badje te laten stappen bij aankomst en vertrek? Dat hebben we toen ook gedaan met MKZ of varkenspest of vogelgriep of weet ik het wat voor veeziekte dus voor rhino zou dat toch ook moeten lukken lijkt me. Zeker met ijzers moeten ze toch echt gedaan worden? Ben erg benieuwd hoe jullie visie daar op is.

Ik denk dat mensen het nu zoveel mogenlijk proberen te rekken en als het echt niet anders kan, wat moet dat moet en ik zal echt alle voorzorgsmaatregelen treffen om het te laten gebeuren.