Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
rowo schreef:Die eerste heb ik ook gehoord, de rest nog niet. Maar ik vermoed dat dat ook om de abortus variant gaat. Maar dat zijn roddels/geruchten denk ik.
NienSCHaap schreef:rowo schreef:Die eerste heb ik ook gehoord, de rest nog niet. Maar ik vermoed dat dat ook om de abortus variant gaat. Maar dat zijn roddels/geruchten denk ik.
Dat denk ik ook maar ik heb het ook nog niet gehoord.
rowo schreef:NienSCHaap schreef:
En laten we wel wezen. De stal waar we het net over hadden is gewoon op concours geweest, wetende dat ze rhino op stal hebben. Dat kan zich dus hier in de buurt simpel verspreid hebben.
Veulen84 schreef:Jongens laten we nou wel zijn, denken jullie nu echt dat dit bedrijf de enige is die dat doet? Ik kan je verzekeren dat er meer zijn die het doen. En de enige die er wat aan kan veranderen zijn instanties als de sectorraad en de knhs.
Mail die plat, vraag om een wedstrijdstop/vervoersverbod en meldingsplicht. Daar zijn ze voor.
MarisftRoos schreef:kiki1976 schreef:Enten ertegen wordt nu afgeraden.
Maar hoe zit het met enten tegen influenza en tetanus?
Heb voor volgende week een afspraak staan, maar ben nu errug in twijfel
Wel of niet doen?
Ja hier zit ik ook mee! Mijn merrie word altijd al zo ziek van de prik..
En het is al best wel dichtbij..
kiki1976 schreef:Enten ertegen wordt nu afgeraden.
Maar hoe zit het met enten tegen influenza en tetanus?
Heb voor volgende week een afspraak staan, maar ben nu errug in twijfel
Wel of niet doen?
LiiNd_Y schreef:http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1242480
hier word genoemd dat een stal in balkbrug ervaring heeft met dit virus. betekend dat het nu daar is?
renee16 schreef:Volgens mij os ondertussen heel NL besmet als je de geruchten moet geloven.. Al zoveel steden voorbij horen komen, wat een paniek. Beter gewoon lekker thuis blijven tot er bevestigd is waar het nu precies heerst.
rowo schreef:_San87_ schreef:
De stal in Wierden ontkent? Hoe weten jullie dan zeker (no offence, hoor) dat er rhino heerst?
Hier is het iig door een DA bevestigd. En het betreffende bedrijf heeft het in de omgeving nu ook bekend gemaakt.
Urielle schreef:Ik ben dus idd wel benieuwd, de meeste dierenziektes zijn niet zomaar binnen twee weken over, gaan jullie ze dan echt een paar maanden niet door de smid laten doen? Is het niet handiger een schone overal klaar te leggen en de man met rubberlaarzen in een ontsmettend badje te laten stappen bij aankomst en vertrek? Dat hebben we toen ook gedaan met MKZ of varkenspest of vogelgriep of weet ik het wat voor veeziekte dus voor rhino zou dat toch ook moeten lukken lijkt me. Zeker met ijzers moeten ze toch echt gedaan worden? Ben erg benieuwd hoe jullie visie daar op is.