Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Firegurl schreef:Ik gaf eerder aan dat ik met de lamicur gestopt ben...en jawel vandaag op zijn 23ste verjaardag liep hij zo met me mee,nog wel stijf en niet helemaal goed,maar er zit vooruitgang in! Ik heb nu ook 1,5 week geleden de pergolide verhoogt naar 1mg ,en merk dat hij nu echt op de juiste dosis zit(hij heeft nu echt de kuilen boven zijn ogen weer terug enzz..
jackie schreef:hoe krijgen jullie de pergolide in je paard?
inmiddels bekijkt Eros alles argwanend wat ik hem geef. in het begin lukte het met een handje voer, daarna met een stuk appel, toen hij die door had, deed ik de pil in een stuk banaan. werkt ook niet meer. met brood kun je ook schudden. inmiddels is hij zover dat hij de pil feilloos weet te detecteren en uit te spugen. om gek van te worden.
door het voer is ook geen optie, dan weet ik niet of hij'm op heeft.
nu los ik dus de pillen op in een 2ml spuitje met wat water erin. vervolgens spuit ik het in zijn mond. dat gaat wel probleemlos.
p_ponypaard schreef:heb bij Jens weer ff bloed laten prikken.. gewoon algemeen... en hij had ook een erg dikke koker dus daar gelijk ff naar laten kijken... DA dacht eerst dat het gewoon wat vocht was, maar goed dat ik bloed heb laten prikken, want hier kwam uit dat hij toch een ontsteking had (en ik ga er dan toch van uit dat het met de koker te maken heeft) ook was zijn zink erg laag.... hier heeft hij wat voor gekregen en is nu aan de antibiotica. (weet iemand waar zink voor dient? wat bv simtonen zijn als ze een te kort hebben..... verder kwam uit het bloedonderzoek dat zijn suiker weer goed is en daar was ik toch wel erg blij mee!
Lappie_Lap schreef:meestal na z'n eten, heeft ie nog wat speeksel in z'n mond (als de mond te droog is werkt ie hem er te makkelijk uit) .. hij moet wel de mond leeg hebben. En dan druk ik hem achterin z'n keel, hoofd wat omhoog houden en m'n handen in een kuipje om z'n mond heen (als ie niet wil slikken/smakken dan doe ik m'n vinger wat in z'n mondhoek om het te stimuleren)... en of boven z'n voerbak of boven een schone grond, voor het geval hij de pil er alsnog wel uitwerkt.
Meestal lukt het in 1x, soms moet het wel in 3x.
Peter ging helaas niet ruien, ondanks dat ie pas echt weer wat haar heeft gekregen aan het eind van die sneeuwperiode (vorig jaar eind juni/begin juli geschoren).
Dus meneer is gister weer geschoren, mooi optijd voor de warme dag vandaag
Heb before-foto's .. nog even after-foto's, dan plaats ik die even.
Vond het vorig jaar zo jammer dat ik dat vergeten was, hijs zo zo kaal om z'n kop
jackie schreef:hoe krijgen jullie de pergolide in je paard?
inmiddels bekijkt Eros alles argwanend wat ik hem geef. in het begin lukte het met een handje voer, daarna met een stuk appel, toen hij die door had, deed ik de pil in een stuk banaan. werkt ook niet meer. met brood kun je ook schudden. inmiddels is hij zover dat hij de pil feilloos weet te detecteren en uit te spugen. om gek van te worden.
door het voer is ook geen optie, dan weet ik niet of hij'm op heeft.
nu los ik dus de pillen op in een 2ml spuitje met wat water erin. vervolgens spuit ik het in zijn mond. dat gaat wel probleemlos.