Hij krijgt tegenwoordig Subli zonder en ik moet zeggen hij heeft nog nooit zo goed in zijn vel gezeten, hij glimt als een gek

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Dendie schreef:Maar idd wat is de methode met de ui???
atreyuevita schreef:Dendie schreef:Maar idd wat is de methode met de ui???
Ik hoorde van de dierenarts van een man, die pakte elke dag een ui. Met de ene helft smeerde hij zn paard in en de andere helft gaf hij aan zijn paard. Exzeem vrij!
Maar dat is natuurlijk alleen in sommige gevallen...
Zelf heb ik geprobeerd een mix van:
Dettol/water/gekookte kruidnagels/deet/tea tree/sunblock/after bite.
Hielp niets...
mammaslamma schreef:Een vraagje, weet iemand hoe de Neck blanket van Boet blijft zitten, er zit ook een verbinding over de rug naar de staart , met een staartflap.
Moet zo'n halsdeken altijd aan het halster vast gemaakt worden, ik wil mijn paard niet met halster op de wei hebben nml.......
Dendie schreef:Een paard hier uit de buurt wilde de eigenaar in laten slapen omdat ze zo erge jeuk had. Nu wist de staleigenaar wel een prik (of had hij uitgevonden weet ik niet zeker) die direct verlichting gaf. Maar met die prik was er wel een grote kans dat het mis kon gaan. Die mensen hadden toch weinig te verliezen (inslapen of die prik) en hebben het laten toedienen. En het hielp, paard heeft nergens meer last van. Nu weet ik niet wat voor prik dat is. Ik wil sowieso eerst al het natuurlijke proberen voordat ik op drastischere maatregelen overga... En trouwens bij Den is het niet zo extreem dat ik hem erom zou laten inslapen.
fjordido schreef:a.s. vrijdag komt de DA voor enten en dan kan ze ook even naar pal kijken. ben benieuwd wat ze van hem vind. hij schuurt trouwens nog helemaal niet. heb voor de zekerheid wel een 2e hands deken voor hem gekocht. kan ik altijd weer verpatsen als het niet nodig blijkt.
hij zit trouwens wel helemaal onder de krassen en rare plekjes. lijkt wel een heftige aanval van jeugdpuistjes in combinatie met zware mishandeling. hij schuurt helemaal niet. iemand ooit wel eens zulke verschijnselen gezien?
Loesjuh schreef:Hallo!
Mijn bijrijdpaard (Fries) heeft ook zomereczeem, en is ook al begonnen met schuren. De eigenaresse twijfelt over een Boett deken, maar aangezien het paard dekens sloopt wordt het waarschijnlijk geen deken. Hoe kunnen we haar dan het beste behandelen?
Ze gaat trouwens in de zomer overdag naar buiten, 's nachts naar binnen.
griebels schreef:Ik heb net voor iets anders de DA op stal gehad en heb hem meteen gevraagd naar iets tegen zomerexceem.
Hij had het over dagelijkse prednison-pillen, of over enten tegen schimmel 2x per seizoen.
Veetje schreef:En heeft er iemand ervaring met babyolie met tea tree olie
Lennox schreef:griebels schreef:Ik heb net voor iets anders de DA op stal gehad en heb hem meteen gevraagd naar iets tegen zomerexceem.
Hij had het over dagelijkse prednison-pillen, of over enten tegen schimmel 2x per seizoen.
Die enting tegen schimmel is die injectie met Insol (die is hier al een aantal maal genoemd). Mijn pony heeft vorig jaar 2x een prednisoninjectie gehad van de pillen heb ik nog niet gehoord.
Veetje schreef:Hoi, mijn pony schuurt ook, maar we hebben nogal wat bomen en palen in de wei. Ik kan niet al deze palen en bomen uit de wei halen. Maar ik was van plan om er schuurmatten tegen te hangen. Ik vind ze toch vrij duur, heeft iemand een idee hoe ik ze zelf na kan bootsen??
fjordido schreef:veetje, missch zijn kunstgrasmatten een idee?