[INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 16:33

Afbeelding
fibra en vitalbix deden voor aurelia niets.

ik heb haar net ingepakt hahaha.

Eliana

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 16:41

Ik heb net de dermacontrol binnen van vitalstyle. Dat is tot nu toe het enige wat helpt bij mijn shet. Zo bizar eigenlijk waar iets voor de 1 goed helpt, werkt het voor een ander weer helemaal niet.
Afbeelding

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 16:51

Wat fijn dat het bij jullie zo goed helpt! Hier zag ik niet echt verschil. Van de week het mailtje gekregen dat het op de markt was, ik zat vorig jaar in het testpanel (zoals wel meer hier in het topic ;) ). Vond het wel flinke prijzen.... Maar goed, als het helpt (en voor een shet is het ook weer wat goedkoper).

De keuringsdienst van waarde heeft net een leuke uitzending gemaakt over CBD-olie, mocht iemand het boeiend vinden ;).

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 17:48

Het is wel behoorlijk aan de prijs, het is dat ik het getest heb en dat ik eindelijk een pony zonder jeuk en wondjes had. Anders had ik het te duur gevonden.

Hjartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 18:59

Sammiex2000 schreef:
Ik weet dat het per paard verschilt, maar heb toch even een vraagje. Ik zoek weer even een zalf of crème om de huid uitwendig te behandelen als hij toch geschuurd heeft, nu deed derfen vrij weinig, voor welke zouden jullie gaan? Fibra of Helmosan? Of Vitalbix smeersel?

Ik heb met bovenstaande smeersels geen ervaring, maar een simpel potje sudocrème heeft hier al een paar keer goed geholpen. Dat verzacht de huid en vermindert de jeuk.

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 19:28

Ja ik had het ook getest en ik had opeens manen maar die prijs vind ik wel behoorlijk pittig. _O- Volgens mij lag het bij mij ook meer aan het zalfje dan de brokjes dus als mijn laatste potje op is, ga ik die wel aanschaffen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 19:28

oh dat was dat testproduct he.
dat deed hier ook niks.

wat wel helpt en wat ik zeker weer ga geven is de glucobalance :j

jeejthe,ik heb net gekeken op google,maar die dermacontrol is 109 euro?

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 19:36

Ik heb het zalfje bijna niet gebruikt omdat de wondjes als sneeuw voor de zon verdwenen en niet meer terug kwamen.
Maar het is behoorlijk aan de prijs ja, dat gaat mensen echt wel tegen houden.

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 20:05

Ik geef nu sinds 3 weken gluco balance, ben benieuwd wat het doet voor de zomereczeem :)

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 20:09

Jemig wat een prijs... hoe lang doe je daar ongeveer mee?

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 20:14

Iets van 4,5 maand voor een shet, dus ik heb er 2 nodig voor het seizoen.
Toen ik klaar was met het testen ging mijn pony weer schuren. Dus dure grap maargoed.
Glucobalance geef ik ook al een aantal jaar, maar dan ivm hb.

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 21:15

Wat fijn dat het zo goed werkte! Bij mij had ik dat bij die zalf die erbij zat. Als hij wat onrustige huid had, smeerde ik het en was het een dag later weer helemaal rustig. Echt bizar. :D

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 22:20

ja dat kwam denk ik van die emuolie die er in zat, had ook een aparte kleur toch?
volgens mij kon die van mij er niet tegen

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 23:22

Ik zit ook al weer te puzzelen voor dit seizoen. Elk jaar gaat het een beetje beter :)
Vorig jaar ging het erg goed. 's Avonds kunnen trainen, meer dagen zonder deken dan met.. alleen het hoofd blijft drama. Vooral zijn neus schuurt hij erg. 24/7 met neusflap vind ik niks, veel te benauwd ook. wordt nat, vies, snotjes af en toe.. Ogen blijft hij ook schuren wat dus juist met een kap extra drama geeft omdat de stof dan in z'n oog prikt. Mocht iemand dé tip hebben voor een kap wil ik nog wel een poging wagen.
Tips voor jeuk creme zijn ook welkom. Daar heb ik nog geen wondermiddeltje voor gevonden.

Vorig jaar goed vol gehouden met glucobalance, cavalor fibreforce en culico druppels. Ik zou graag CBD willen proberen maar durf hem eigenlijk niet van de Culico af te halen en dat te combineren lijkt me een slecht idee. Wel wil ik dit jaar de Apis mee pakken, dat schijnt ook goede resultaten te geven.

Mijn voer zou ik aan willen passen en ik heb mn oog nu op het Fibra anti itch voer. Lees hier helaas wisselende reviews dus vind het erg lastig. Heeft iemand nog meer tips? Cavalor fibreforce heeft duidelijk verschil gemaakt omdat het laag zit en suikers, zetmeel en rotzooi maar ik denk dat ik hier nog in kan verbeteren en wil voor dit jaar kijken voor een brok voor de huid.

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 00:02

Nyaleti schreef:
Ik zit ook al weer te puzzelen voor dit seizoen. Elk jaar gaat het een beetje beter :)
Vorig jaar ging het erg goed. 's Avonds kunnen trainen, meer dagen zonder deken dan met.. alleen het hoofd blijft drama. Vooral zijn neus schuurt hij erg. 24/7 met neusflap vind ik niks, veel te benauwd ook. wordt nat, vies, snotjes af en toe.. Ogen blijft hij ook schuren wat dus juist met een kap extra drama geeft omdat de stof dan in z'n oog prikt. Mocht iemand dé tip hebben voor een kap wil ik nog wel een poging wagen.
Tips voor jeuk creme zijn ook welkom. Daar heb ik nog geen wondermiddeltje voor gevonden.

Vorig jaar goed vol gehouden met glucobalance, cavalor fibreforce en culico druppels. Ik zou graag CBD willen proberen maar durf hem eigenlijk niet van de Culico af te halen en dat te combineren lijkt me een slecht idee. Wel wil ik dit jaar de Apis mee pakken, dat schijnt ook goede resultaten te geven.

Mijn voer zou ik aan willen passen en ik heb mn oog nu op het Fibra anti itch voer. Lees hier helaas wisselende reviews dus vind het erg lastig. Heeft iemand nog meer tips? Cavalor fibreforce heeft duidelijk verschil gemaakt omdat het laag zit en suikers, zetmeel en rotzooi maar ik denk dat ik hier nog in kan verbeteren en wil voor dit jaar kijken voor een brok voor de huid.

De FiberForce gaat jeukstillende en huidherstellende kruiden toegevoegd krijgen, zoals in de strucomix sensitive zitten.

Van fibra moet je genoeg voeren voor effect, maar mijn fjord kreeg nog niet eens de helft van de aanbevolen hoeveelheid op.

Ik heb daarom gekozen de FiberForce te geven in combinatie met nutri support voor voldoende vitaminen en mineralen, maar laag suiker en zetmeel. Daarnaast geef ik zomers verse kruiden zoals brandnetel en kleefkruid etc ter ondersteuning. Heb dit afgelopen jaar ook los gekocht, maar ze eer het eigenlijk liever vers. Ben nu benieuwd wat de gluco balance gaat doen.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 01:14

Sammiex2000 schreef:
Ik weet dat het per paard verschilt, maar heb toch even een vraagje. Ik zoek weer even een zalf of crème om de huid uitwendig te behandelen als hij toch geschuurd heeft, nu deed derfen vrij weinig, voor welke zouden jullie gaan? Fibra of Helmosan? Of Vitalbix smeersel?

Ik gebruik Klambu Gel, dit verzacht de jeuk en geïrriteerde huid. Het doet echter niks tegen de zomereczeem zelf (net als alle andere zalfjes).

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 01:34

Thanks Jets! Fibra zou ik idd voor mijn grote shet al meer dan een halve kilo moeten voeren. Da's echt wel veel := zit ook hoog in zetmeel ( 16% als ik het goed heb onthouden) en dat staat recht tegenover wat ik geleerd heb over voeren van een dikke koudbloed eczemer. Mja, proberen waard.
Super nieuws wat je zegt over Fibreforce! Ik ga even zoeken wanneer die zakken er zijn :) ga meteen even de structo opzoeken. Misschien is dat voor mijn pony wel beter als daar al jeukstillende kruiden inzitten.

Ik heb de TKC 97 lotion besteld. Kwam het toevallig tegen en lees echt heel veel positieve recensies. Gruwelijk aan de prijs maar nu met flinke korting op Agradi voor de geïnteresseerde.

Culico en Glucobalance ga ik morgen weer mee beginnen, Apis zodra het binnen is. Hopelijk ben ik er niet te laat mee, het lente weer verrast me een beetje.

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 07:58

Ja gisteren ben ik ook gestart met culico. :j

Merel___

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 09:35

Ik heb ook de Culico besteld. Met hoeveel druppels beginnen jullie en hoe snel bouw je dan op?

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 10:08

Nyaleti schreef:
Thanks Jets! Fibra zou ik idd voor mijn grote shet al meer dan een halve kilo moeten voeren. Da's echt wel veel := zit ook hoog in zetmeel ( 16% als ik het goed heb onthouden) en dat staat recht tegenover wat ik geleerd heb over voeren van een dikke koudbloed eczemer. Mja, proberen waard.
Super nieuws wat je zegt over Fibreforce! Ik ga even zoeken wanneer die zakken er zijn :) ga meteen even de structo opzoeken. Misschien is dat voor mijn pony wel beter als daar al jeukstillende kruiden inzitten.

Ik heb de TKC 97 lotion besteld. Kwam het toevallig tegen en lees echt heel veel positieve recensies. Gruwelijk aan de prijs maar nu met flinke korting op Agradi voor de geïnteresseerde.

Culico en Glucobalance ga ik morgen weer mee beginnen, Apis zodra het binnen is. Hopelijk ben ik er niet te laat mee, het lente weer verrast me een beetje.

De overgang van strucomix sensitive naar FiberForce heeft nog geen datum, maar komt dan wel op de zakken te staan :)

Ik hoop echt de eczeemdeken nog uit te kunnen stellen, ze heeft nog zoveel haar haha! Vandaag even zo’n furminator halen :)

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 10:37

Eliana schreef:
Ik heb net de dermacontrol binnen van vitalstyle. Dat is tot nu toe het enige wat helpt bij mijn shet. Zo bizar eigenlijk waar iets voor de 1 goed helpt, werkt het voor een ander weer helemaal niet.
[ [url=m/ycADoa.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik was ook tester en indd het werkt niet 100%jeukvrij
Wat ik mij afvraag zou het echt zo duur zijn om het teproduceren
Eem excemer is al duurder in onderhoud en dan dit nog eens er bovenop

_sharona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 10:57

Vorig jaar gaf een stalgenootje aan dat ze van de dierenarts had gehoord dat er pillen zijn die erg goed helpen tegen eczeem. Hierop heb ik contact met hun opgenomen (lingenhoeve). Het gaat om de Bio plus capsule. Zij gaven aan dat ze vorig jaar bij meerdere paarden erg goede resultaten hebben gezien. Helaas kan ik er op internet erg weinig over vinden. Hebben andere hier ervaring mee?

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 11:09

_sharona_ schreef:
Vorig jaar gaf een stalgenootje aan dat ze van de dierenarts had gehoord dat er pillen zijn die erg goed helpen tegen eczeem. Hierop heb ik contact met hun opgenomen (lingenhoeve). Het gaat om de Bio plus capsule. Zij gaven aan dat ze vorig jaar bij meerdere paarden erg goede resultaten hebben gezien. Helaas kan ik er op internet erg weinig over vinden. Hebben andere hier ervaring mee?

Kan de kliniek je hier geen info over sturen ?

_sharona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 11:14

Zeker wel. Maar zij hebben het nog niet bij heel veel paarden gebruikt. Alleen bij erge eczemers. En zij wisten niet exact of je bijvoorbeeld geen dekens meer nodig zou hebben bij lichtere eczemers. Vandaar dat ik eigen ervaringen zou willen horen.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 12:02

Ik snap wel dat ze geen uitspraken doen over dat je nog een deken oid nodig hebt. Het net zoals alles met eczeem, voor het ene paard werkt het goed, voor het andere paard doet het niks. Kwestie van uitproberen!

Jammer dat er nog niks bekend is over Cavalor. Ik zal zo de voerleverancier eens bellen of die meer weet en anders of ze nog wat hebben liggen wat ook kan helpen.