Rhinovirus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:30

Moderatoropmerking:
Laten we het beschaafd houden en stoppen over het bedrijf in Wierden, bedankt alvast

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:31

Draait bij dit soort mensen vaak allemaal om de centen, snap het ook niet want ze brengen moedwillig paarden in gevaar.

rowo schreef:
Wat een slechte zaak zeg... k heb geen goed woord meer voor die mensen over :n Waarom het niet toegeven? Zo help je een verspreiding juist te voorkomen.

RWDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:32

OK Marga. Iemand de mogelijkheid om de naam alsnog te PB-en?

Overigens, de paarden in Berg en Dal maken het naar omstandigheden weer goed / knappen wat op, stond vandaag in de lokale krant. Weet niet of dat tussen die 121 pagina's al gemeld is ;).

nuka

ik snap het niet, rhino op stal krijgen is heel erg, maar kan overal en iedereen overkomen, echt geen schande.
het achterhouden en misschien andere paarden besmetten is dat wel.

ik begrijp het dus echt niet.
wees eerlijk en dan is het virus het snelst weer onder 'controle'

rowo

Tja, die verworpen veulens heeft hun natuurlijk heel veel geld gekost. Maar dat verdien je echt niet weer op die regionale concoursjes hoor.

Ik snap het dus ook niet. T is idd zeker geen schande als je het krijgt. Zoiets is echt niet altijd te voorkomen... maar als je het krijgt, wees dan gewoon eerlijk en ook verstandig.

Lindor92

Re: Rhinovirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:34

rowo

RWDB

nuka schreef:
ik snap het niet, rhino op stal krijgen is heel erg, maar kan overal en iedereen overkomen, echt geen schande.
het achterhouden en misschien andere paarden besmetten is dat wel.

ik begrijp het dus echt niet.
wees eerlijk en dan is het virus het snelst weer onder 'controle'

Denk dat De Veerkracht (ondanks media-aandacht) bijvoorbeeld door hun goede zorg na het virus juist profijt gaat hebben. Beter dan dat je bedrijf genoemd wordt in één zin met achterhouden van informatie....
Laatst bijgewerkt door RWDB op 03-03-12 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt

NienSCHaap

RWDB schreef:
OK Marga. Iemand de mogelijkheid om de naam alsnog te PB-en?

Hoe bedoel je? of stel ik echt nu een domme vraag :o
Laatst bijgewerkt door NienSCHaap op 03-03-12 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:35

LiiNd_Y schreef:
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1242480
hier word genoemd dat een stal in balkbrug ervaring heeft met dit virus. betekend dat het nu daar is?

Dat betekend waarschijnlijk dat deze stal in het verleden met Rhino te maken heeft gehad.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:35

klopt, gewoon melden en zelf sluiten, meer kun je niet doen.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:36

Jongens laten we nou wel zijn, denken jullie nu echt dat dit bedrijf de enige is die dat doet? Ik kan je verzekeren dat er meer zijn die het doen. En de enige die er wat aan kan veranderen zijn instanties als de sectorraad en de knhs.

Mail die plat, vraag om een wedstrijdstop/vervoersverbod en meldingsplicht. Daar zijn ze voor.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:36

Zoals ik al eerder aangaf is er in de Betuwe ook een stal waarvan ik dingen met 100% zekerheid weet. Ook daarvoor geldt natuurlijk als er naar gevraagd wordt, en het wordt ontkend, dan kun je niet veel meer. Ik ben benieuwd of de nieuwsredeactie die uberhaupt al te pakken heeft gehad. (Heb het al ruim geleden aangegeven bij de nieuwsredactie, 25-2)

Ik heb er zelfs vandaag nog even over ge-pbt met de nieuwsredactie. Het frustrerende is dat die stal wel in de Betuwe ligt, maar niet echt dichtbij de stallen die al wel officieel bevestigd zijn.
Maar meer dan er achteraan bellen kan de nieuwsredactie natuurlijk ook niet. Zij zijn afhankelijk van de bereikbaarheid van de stal, en de wil om mee te werken...

Maar mensen, OFFICIEEL doen die stallen niets verkeerd. Er is geen meldingsplicht. Het is zelfs officieel niet verplicht om de boel dicht te gooien, dus ruiters die dat willen kunnen gewoon op wedstrijd.

Dus schanpaal, ja ach, officieel is dat dus een beetje onzinnig.

Ik vind het persoonlijk overigens wel buiten alle fatsoensnormen om als je willens en wetens een vrij ernstige en besmettelijke ziekte verzwijgt, of zelfs ontkend wanneer er rechtstreeks naar gevraagd wordt.
Of gewoon volledig onbereikbaar bent voor alle commentaar, in de hoop dat het dan wel overwaait...

We kunnen uiteraard wel aandringen op meldingsplicht bij de sectorraad paarden. (die het dan weer aan de politiek voor kan leggen) Dat zou voor deze uitbraak niet veel verschil maken, maar voor een volgende mogelijk wel.
Laatst bijgewerkt door Femke_Tweety op 03-03-12 20:37, in het totaal 2 keer bewerkt

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:37

kiki1976

youngster schreef:
In principe word een paard met een dode entstof geent. Aangezien paarden niet tegen verzwakte ziekteverwekkers kan. Dit is niet zoals bij een hond en kat, daar worden wel verzwakte ziekteverwekkers ingespoten.

Oke maar ze heeft momenteel geen al te hoge weerstand. Is net weer aan het herstellen van een hardnekkige schimmel.

gr_roos

opisop_shop schreef:
klopt, gewoon melden en zelf sluiten, meer kun je niet doen.

Dat is inderdaad je beste reclame. Betekent dat je je paarden en de paarden van een ander serieus neemt en geen egoïstisch gedrag vertoont.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:38

Nee maar het is raar als het nieuws naar buitenkomt tegen over hun "collega's" en vervolgens weer ontkennen? daar gaat mijn pet te boven zeg maar.
Meldings plicht is er inderdaad niet maar tref dan wel voorzorgmaatregelen en zorg dat je andere niet de kans geeft om het virus op te kunnen lopen.

Kahawa

Femke_Tweety schreef:
Maar mensen, OFFICIEEL doen die stallen niets verkeerd. Er is geen meldingsplicht. Het is zelfs officieel niet verplicht om de boel dicht te gooien, dus ruiters die dat willen kunnen gewoon op wedstrijd.

Niet bevestigen is iets anders dan glashard ontkennen....

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

maar hoe komt de nieuwsredactie aan een nummer van de stal? onze stal heeft geen site of zo waar je dat kunt vinden

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:39

ik vind eigenlijk dat er een fikse boete moet komen op bedrijven die dit soort dingen verzwijgen.
Je neemt moedwillig het risico op het benadelen van andere mensen, zowel financieel als emotioneel.
En dat is echt not done...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Ik hoor van een vriend van mij dat er geruchten gaan dat in *** en *** ook rhino is geconstateerd. Weet iemand hier meer van?
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 03-03-12 20:47, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Plaatsnamen verwijderd.

rowo

Die eerste heb ik ook gehoord, de rest nog niet. Maar ik vermoed dat dat ook om de abortus variant gaat. Maar dat zijn roddels/geruchten denk ik.
Laatst bijgewerkt door rowo op 03-03-12 20:40, in het totaal 1 keer bewerkt

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:40

nicky_rilana schreef:
maar hoe komt de nieuwsredactie aan een nummer van de stal? onze stal heeft geen site of zo waar je dat kunt vinden

Via via is er vast wel iemand die een telefoon nummer heeft, vaak zijn het bronnen die dicht bij staan of die mensen van dichtbij kennen en kunnen zo mail of telefoon nummers uitwisselen, lijkt mij O:)

loonew

Sorry als t er in staat , tussen al die paginas, wat kan je er aan doen ?en begreep dat t echt paard op paard is? Bijvoorbeeld bij aanrakibg? Of als ze niezen? Stal in *** heeft 2 paarden af moeten maken en ik sta er niet ver van af! Word nu wel een beetje bang want me pony moet nog werpen
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 03-03-12 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Plaatsnaam verwijderd.

NienSCHaap

rowo schreef:
Die eerste heb ik ook gehoord, de rest nog niet. Maar ik vermoed dat dat ook om de abortus variant gaat. Maar dat zijn roddels/geruchten denk ik.

Dat denk ik ook maar ik heb het ook nog niet gehoord.