Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
yvonnedv schreef:reactie op mijn mail aan horseware over de sih die niet over de oren blijft zitten.
MirandaFuego schreef:yvonnedv schreef:reactie op mijn mail aan horseware over de sih die niet over de oren blijft zitten.
Bij ons zit ie ook niet helemaal lekker, volgens mij zijn er veel meer paarden die dat hebben.
Maar het is niet zo heel moeilijk om die gaten wat te veranderen zodat ze beter passen.
Of is dat niet het probleem?
@CS, misschien moet zij juist een cap op
BleikjA schreef:Mijn merrie met eczeem (ze begint nu trouwens echt jeuk te vertonen) is hoefbavangen, gelukkig niet in een heel erg stadium, maar ze staat nu een week op pijnstillers. Is het verstandig om na die week iets van een reinigings kuur te geven of iets anders ondersteunends/reinigends?
ellepel schreef:BleikjA schreef:Mijn merrie met eczeem (ze begint nu trouwens echt jeuk te vertonen) is hoefbavangen, gelukkig niet in een heel erg stadium, maar ze staat nu een week op pijnstillers. Is het verstandig om na die week iets van een reinigings kuur te geven of iets anders ondersteunends/reinigends?
ik heb geen flauw idee, kijk anderts even in het topic van hoefbevangen?
ellepel schreef:BleikjA schreef:Mijn merrie met eczeem (ze begint nu trouwens echt jeuk te vertonen) is hoefbavangen, gelukkig niet in een heel erg stadium, maar ze staat nu een week op pijnstillers. Is het verstandig om na die week iets van een reinigings kuur te geven of iets anders ondersteunends/reinigends?
ik heb geen flauw idee, kijk anderts even in het topic van hoefbevangen?
Flosje446 schreef:BleikjA schreef:Mijn merrie met eczeem (ze begint nu trouwens echt jeuk te vertonen) is hoefbavangen, gelukkig niet in een heel erg stadium, maar ze staat nu een week op pijnstillers. Is het verstandig om na die week iets van een reinigings kuur te geven of iets anders ondersteunends/reinigends?
Bij hoefbevangenheid is de insuline hoog, door drainage compositum te gaan geven kan deze gaan schommelen. Ik weet niet precies of dat erg is bij hoefbevangenheid, ik weet wel dat als je paard insulineresistent is (en dus oa gevoelig voor hoefbevangenheid) je geen drainage compositum kan geven ivm de schommelingen. Hoe geef je de AB aan je paard (spuiten in spier of via de mond)? Via de mond komt het in het spijsverteringskanaal terecht en doodt het de goede en slechte bacteriën, ter ondersteuning kan je bijvoorbeeld probiotica geven. Het beste is deze te geven icm een prebiotica.
MirandaFuego schreef:yvonnedv schreef:reactie op mijn mail aan horseware over de sih die niet over de oren blijft zitten.
Bij ons zit ie ook niet helemaal lekker, volgens mij zijn er veel meer paarden die dat hebben.
Maar het is niet zo heel moeilijk om die gaten wat te veranderen zodat ze beter passen.
Of is dat niet het probleem?
@CS, misschien moet zij juist een cap op
maXcomX schreef:Ik heb net een interessant artikel gelezen in "Fit For Farming" over zomereczeem. Hier staat oa. in dat paarden op de Waddeneilanden gen of bijna geen last hebben van eczeem. Zodra ze echter naar het vasteland verhuizen hebben ze er net zoveel last van als anderen. Zijn er Eilanders die dit herkennen?
Citaat:In ieder geval blijkt dat eczeem veroorzaakt wordt door een allergische reactie op het speeksel van bloedzuigende insecten, vooral muggen. De bulten die hierdoor ontstaan verharden de huid waardoor de bloedcirculatie onder de huid geremd wordt. Door het schuren treden bacteriën binnen, waardoor de kwaal nog erger wordt. Shampoo of regenwater kunnen de kwaal nog erger maken...?
MirandaFuego schreef:Maxcomx, eigenlijk lees ik hier niks nieuws.
Zelfs dat de bloedcirculatie verminderd is logisch bij die verdikte huid, daarom ook schilfers ed.
En dat langs de kust, vooral met stevige bries, minder eczeem voorkomt is ook al bekend.
En het klinkt natuurlijk heel mooi, maar we kunnen niet gaan verhuizen naar de perfecte plek voor een eczeempaard, zelfs dan....
Een kennis van verderop die hier iets langer woont roept altijd dat het pas is begonnen met die zomereczeem nadat er hier vlakbij een natuurgebied is gemaakt met wat meertjes, een aantal jaar geleden.
Dat geloof ik best, water trekt dat soort diertjes aan.
Maar zo'n natuurgebied kan dus zomaar ergens gemaakt worden, denk je net ergens te wonen waar je er geen last van hebt....![]()
Nou ja, eigenlijk best leuk om naar Ijsland te verhuizen!![]()
@Alonjah, defendog, is dat voor honden?(de dog doet het vermoeden..)
En kun je dat bij de dierenspeciaalzaak halen?