Help mijn paard is verbrand !!! ( foto's )

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

montoya

Re: Help mijn paard is verbrand !!! ( foto's )

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 21:35

hoe is het nu met je paardje ts?

xWhitneyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 22:13

sorry dat ik ff niks van me heb laten horen erg druk gehad maar ik kan vermelden dat ze goed aan het genezen is en weer ingepakt en wel op de wei staat mits de uv echt te hoog is zoals dit weekend verder als alles weer begroeid is mag haar deken weer af en is alles weer zoals het was...medicatie is ook gestopt en ze doet het super enkel nog veel smeren met zonnebrandcreme

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 23:09

Wat fijn voor jou en je paardje dat ze zo aan het opknappen is. Zal een hele opluchting zijn!

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 23:23

gelukkig dat het al weer een stuk beter gaat.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 23:36

Ik lees net het topic helemaal door.
Jammer van sommige reactie's
Maar erg fijn om te horen dat jou paardje goed vooruit gaat.

Ik zal voor je duimen! Sterkte verder.

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 08:20

Fijn!Goed nieuws!
De oorzaak nog ontdekt?

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 08:54

He wat een goed nieuws zeg! Super. Ik ben inderdaad ook wel benieuwd of je de oorzaak nog hebt gevonden?

xWhitneyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 12:29

oorzaak schimmel in de zoden , waar hun dus een gigantische allergische reactie veroorzaakt + Sint janskruid

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 13:47

En wat kan je doen om zo'n schimmel te bestrijden/voorkomen?

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 14:55

xWhitneyx schreef:
oorzaak schimmel in de zoden , waar hun dus een gigantische allergische reactie veroorzaakt + Sint janskruid

zo dan!! Wow! Bloos! Goed dat de da die monsters allemaal genomen heeft, anders was je nu misschien nog aan het zoeken. En dan idd de vraag, wat kan je ertegen doen zodat het volgend jaar niet opnieuw toeslaat, allergie bouw je in de regel op in de loop der tijd is daar al een manier voor gevonden? Anders bemesten oid? (slag in de rondte hoor, geen idee hoe dat te voorkomen)

Verder uiteraard heeeeeerlijk nieuws dat het goed gaat komen met haar, dat het ergste zover al voorbij is.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 18:30

Van Sint Janskruid is het alom bekend dat het in z'n eentje al voor zo'n reactie kan zorgen. Naar meer info over die schimmel ben ik ook erg benieuwd!

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 07:35

zo een schimmel,ben ook benieuwd naar de naam en of hoe weg te krijgen!!
wat een stomme schimmel voor verdriet kan maken.
Van planten wist ik wel dat het zover kwam,maar van een schimmel!! veel voorspoed nog met je paardje

xWhitneyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 08:04

ja ik weet ook niet wat voor schimmel maar de da zij dat er een schimmel in de zoden gevonden was en of er op dat weiland misschien grond gestrort is geweest nou dat wist ik dus niet maar stel er is grond gestort kan die schimmel daar vanaf komen.....

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 19:27

leuk,, jij zit wel met de gebakken peren.
Hopelijk herhaalt het zich volgend jaar niet weer,of kan je de schimmel verwijderen?

xWhitneyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 21:09

savath schreef:
Hopelijk herhaalt het zich volgend jaar niet weer,of kan je de schimmel verwijderen?

Tsja was gewoon vette pech hebben , volgens de dierenarts is er grote kans dat maar eenmalig is geweest...

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 11:04

xWhitneyx schreef:
savath schreef:

Tsja was gewoon vette pech hebben , volgens de dierenarts is er grote kans dat maar eenmalig is geweest...

Misschien heel voorbarig, maar eventueel een grondmonster nemen voor het weideseizoen begint volgend jaar en laten testen op diezelfde schimmel? het lijkt me dat je anders geen oog dicht doet uit angst dat het misschien toch nog aanwezig zou zijn....

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 10:12

De Tinker van mijn moeder heeft ongeveer hetzelfde gehad. Hij was niet echt verbrand (zijn neus wel), maar zijn witte huid was helemaal opgezet. De zwarte vlekken waren gewoon normaal. De oorzaak hiervan was St. Janskruid in combinatie met de zon. Knipoog

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 11:02

xWhitneyx schreef:

potverdikkie schreef:
Nog 1x voor de duidelijkheid. Ik ben geen dierenarts, handel uit wat ik zie en hoor. In samenwerking met de L.I.D en de gezondsheids dienst voor dieren, en natuurlijk dierenartsen probeer ik zoveel mogelijk informatie te verkrijgen, opdat er aan de hand van onderzoeken die gedaan zullen worden door erkende instanties (dus niet door mij) we hopen dat we zo snel mogelijk achter een reden, cq oorzaak kunnen komen.

Op dit moment is er sprake van een schimmel in het gras wat dit zou kunnen veroorzaken, maar is nog niet bewezen.

Vanmiddag heb overlegd met de gezondsheidsdienst, en die vroegen mij al of ik van de ergste gevallen grasmonsters wilden laten opsturen.

Ik heb mijzelf even gequote vanuit het topic "onderzoek naar brandwonden".
Ik denk dat je het beste contact op kunt nemen met de gezondsheidsdienst voor dieren om te kijken hoe je die schimmel eruit kan krijgen.
Mooi dat je paardje weer opknapt. Haha!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 11:06

xWhitneyx schreef:
sorry dat ik ff niks van me heb laten horen erg druk gehad maar ik kan vermelden dat ze goed aan het genezen is en weer ingepakt en wel op de wei staat mits de uv echt te hoog is zoals dit weekend verder als alles weer begroeid is mag haar deken weer af en is alles weer zoals het was...medicatie is ook gestopt en ze doet het super enkel nog veel smeren met zonnebrandcreme

Waarom de keuze om alles weer terug te laten gaan naar het oude? Ben je niet bang dat het binnen de kortste keren wederom gebeurt?

xWhitneyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 11:19

Caira schreef:
xWhitneyx schreef:

Waarom de keuze om alles weer terug te laten gaan naar het oude? Ben je niet bang dat het binnen de kortste keren wederom gebeurt?

Ik laat niet alles terug gaan naar het oude ze staat gewoon niet meer op DAT ene weiland ze staat nu op een heel anders stuk land wat door de DA goed gekeurd is..

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 12:52

Ik begrijp dat je Whitney gaat verkopen ? Misschien ook wel goed om dit even te melden aan de koper, dat ze dit gehad heeft, kan die daar rekening mee houden.