Canjer: De lange weg naar herstel !!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Canjer: De lange weg naar herstel !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 15:15

@khirshanta

Groene biotex en groene zeep wordt wel degelijk vaak aangeraden om te gebruiken bij ontstekingen om in te "baden"
Dus zo vreemd is dat advies niet hoor Lachen

Wannabe2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 15:17

Biotex wordt wel vaker gebruikt in de gezondheidszorg, om te spoelen. Niets geks aan dus. Dettol is ook goed mits goed verdund, maar dat staat allemaal op de fles aangegeven.

Fijn dat er weer een update is van Canjer. Hoop zo dat ie er weer helemaal en ongeschonden (lichamelijk) bovenop komt.

nikkessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 15:22

Ook is was een stille lezer. Ik vind het super wat PVD en de anderen tot nu toe voor Canjer hebben gedaan. Ik hoop dat hij snel weer een paardachtig leven tegemoet gaat en dat hij de ellende die hem is aangedaan kan vergeten. Super wat een vechtlust jullie allemaal hebben. Petje af.

Veraa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 15:23

Ik heb in het vorige topic ook al 'stiekem' meegelezen, ik heb respecht voor de mensen die dit voor Canjer doen.
Ik hoop echt dat hij goed herstelt Lachen Er is al echt vooruitgang te zien, super van de mensen die dit voor elkaar krijgen.
Ook dat het paard nog 'vechtlust' heeft om er bovenop te komen zegt meer dan genoeg.
Het gaat vast wel lukken om er nog een leuk paardje van te maken!

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 15:24

deze wonden zijn dermate ernstig dat er wel tips over gegeven kunnen worden zodat PVD er met haar EIGEN veearts kan overleggen.zoals scubadoo oppert(veearts op bokt) heeft eigenlijk geen zin,omdat je de wonden moet hebben gezien wil je de ernst ervan kunnen inschatten.
daarbij is nog niet duidelijk hoe canjer aan deze wonden komt,en is het moeilijk er een effectieve therapie op aan te passen.(misschien komt het van binnenuit,misschien van buitenaf)

hoopvol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 15:26

Scubadoo, veeartsen willen ook niet alles qua alternatieve geneeskunde weten hoor.
Ik heb zelf zoveel baat bij mijn paarden met homeopathie en ik vertel mijn veearts veelvuldig over mijn bevindingen maar hij doet er volgens mij niets mee toch zonde lijkt mij.
Want , als simpele middelen meer helpen dan de geneeskundige middelen, waarom dan niet?

klotshtiduj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 15:26

Via deze weg wil ik in ieder geval Canjer veel sterkte wensen en hoop voor hem op een mooi paardwaardig bestaan! (goed bedoeld voor de mensen die gelijk alles in het negatieve trekken!)

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 15:28

over de biotex: Ahaaah! Okee, mijn oprechte excuses (ook naar de DA Knipoog ) Weer wat geleerd!

Correctie: even naar moeders gebeld, wij hebben ook andere biotex, maar dat is echt een wasmiddel. Die had ik in de eerste instantie in gedachten Clown

Edit: Waarschijnlijk zijn maar een paar tips ook echt een beetje bruikbaar, en zijn de anderen helemaal niet bruikbaar, soms zelfs dom (lees mijn reactie op biotex), maar gelukkig zijn er heul veel mensen betrokken bij Canjer en PVD. Mij, als simpele bokker, raakt dat Lachen Soms kan Bokt toch zo mooi zijn...
Laatst bijgewerkt door khirshanta op 17-07-08 15:31, in het totaal 1 keer bewerkt

luna1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 15:29

Ik weet niet of jullie er wat aan hebben, maar ik heb een pony gehad die moeilijk dik werd.
Na veel zoeken vond ik bij de paardendrogist een soort natuurlijke kruiden die je door een slobber heen kan doen ofzo. Dit heet weight builder. Mijn pony heeft het hier heel goed opgedaan. Je geeft maar een onsje per dag (is van kruiden gemaakt) en die van mij vond het erg lekker.
Maar voor als nog bij mijn pony hielp het erg goed, en een vriendin die het ook heeft gebruikt was er ook heel erg positief over.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 15:32

(mss heb ik eroverheen gelezen?)
de mond/kauw probleem is wss veroorzaakt door een trap tegen zn hoofd.(hoefafdruk)
maar hoe zijn dan de wonden aan zn mond/lippen en zn open voeten ontstaan?

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 15:33

wonden op zijn hoofd vanwege oedeemvorming(redelijk lang verhaal) de huid heeft zo strak gestaan dat het open is gegaan,ziet er nu erg netjes uit.
wonden op zijn benen is onbekend hoe hij daar aan komt.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 15:39

wat ontzettend naar dat zijn benen ook zo geleden hebben Ach gut

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 15:41

timilon schreef:
wonden op zijn hoofd vanwege oedeemvorming(redelijk lang verhaal) de huid heeft zo strak gestaan dat het open is gegaan,ziet er nu erg netjes uit.

Is er ook een idee waardoor die oedeem ontstaan is dan? Mss door de verwondingen aan zijn hoofd?

hoopvol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 15:42

Als ik PVD voorbij zie gaan , moet ik iedere keer denken aan Partij Voor de Dieren.

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 15:46

nadita schreef:
timilon schreef:

Is er ook een idee waardoor die oedeem ontstaan is dan? Mss door de verwondingen aan zijn hoofd?

zoals het mij uitgelegd is: door de verwonding aan zijn hoofd(kaakspier) is hij gestopt met eten,heeft zijn hoofd laten hangen en is zo de oedeem-vorming ontstaan...nu hij weer zelf eet en de nodige medicatie heeft gehad is het vocht vrij veel weggetrokken en is de huid nog droog en kaal,hier word aan gewerkt met special zalf.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 15:47

Jongens, ik hoor dat er wat onenigheid is over of canjer nou wel of niet bij de kliniek staat
canjer staat NIET IN de kliniek.
de rontgen.. en alle andere handelingen zijn mobiel geweest.. dus zij zijn naar STAL gekomen Lachen
canjer is onder behandeling van een dierenarts van de kliniek. en niet door de kliniek zelf (dus in de kliniek) maar buiten de kliniek om! Lachen

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 15:49

hoopvol schreef:
Als ik PVD voorbij zie gaan , moet ik iedere keer denken aan Partij Voor de Dieren.

Grappig dat je dit zegt, aangezien ze beide een heel groot hart voor dieren hebben. (Denk ik.)

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 15:50

Wat betreft de opmerking over Dettol, waar iemands kat ziek van werd: klopt, katten worden ziek van Dettol, want het is een fenolysch antisepticum. Daar kan een kattenlichaam gewoon niet tegen, daarin verschillen katten van andere dieren.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 15:52

Weer een gerucht de wereld uit Lachen

Dank je JG!

Scuba: dierenartsen hebben vaak dat ze én in een praktijk werken, maar buiten de praktijk om zijn ze ook gewoon DA Knipoog Dat wil zeggen dat het níet zwart is, maar dat hij dat dan niet in naam van de kliniek doet. Dit gebeurt vaker als er een samenwerking tussen verschillende partijen is, zoals hier.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 15:54

Over de benen met pus... Toen ik een onsteking had moest ik dit weken in Soda of biotex...Is het geen mogelijkheid om een paar keer perdag de wonden te deppen met soda of biotex? t werkt echt goed!

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 15:55

ja,later gaat hij waarschijnlijk in de soda/biotex.nu eerst afwachten wat de veearts vandaag zegt en doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 15:56

Er zijn ook genoeg klinieken die naast het werk op de kliniek ook huisbezoeken aanbieden...valt dus ook onder de vlag van de kliniek. Maar is dat zo belangijk dan? Als de DA Canjer maar kan helpen! Ja

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 15:57

khirshanta schreef:
Correctie: even naar moeders gebeld, wij hebben ook andere biotex, maar dat is echt een wasmiddel. Die had ik in de eerste instantie in gedachten Clown

heheh, het is ook die biotex, die voor de kleding om mee te wassen.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 15:58

@Timilon: Wat betreft de oedeem aan het hoofd: ik begrijp het. En zoals je het uitlegt klink het ook logisch. Daarom is het natuurlijk ook belangrijk dat hij beweegt met zijn kaken. Net zoals met stalbenen. Die worden ook dunner bij beweging.
Gelukkig heeft Canjer zijn eerste stapjes op het pad naar herstel gezet Pling

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 15:59

geerke schreef:
het is jammer dat hij zo moeilijk eet,anders hadden de kilo's eraan gevlogen!
wat ik mij afvroeg,ruikt zijn mondholte nu wel normaal?
Omdat jolliegirl@het had over dat hij compleet veretterd was....ik zit me gewoon de hele dag afvragen hoe het zover heeft kunnen komen,je moet toch wel heel slecht in elkaar zitten om dit te negeren...niet te begrijpen...ik schaam me gewoon dat ik mens ben...

Dit is gekomen doordat de oude eigenaren niet de medishe kosten en voerkosten wouden betalen.
hoe die aan die kaakspierverwondingen komt... wil ik niet eens over nadenken.. dit is niet alleen door een paard gedaan net als de beenverwondingen

timilon schreef:
vandaag weer bij canjer(s) geweest.
ik heb hem nu 2x meegemaakt,en gaat absoluut vooruit!
het punt van leven of dood is hij nu echt voorbij.

het is een lieffie he!
en een vechter!

Scubadoo schreef:
Is het niet verstandiger om raad te vragen aan een dierenarts voor benen die er uit zien als kippeboutjes? Daar kun je dan toch niet zelf van alles op te gaan smeren?

Zitten er eigenlijk geen dierenartsen op bokt?

Zoals je kunt lezen komt de dierenarts vanmiddag, en gaat pvd heus niet alles wat hier gezecht word op de wonden smeren
dat zou wat zijn zeg. nee zij is slim zat, dat niet te doen Lachen
En waarom een bokt-dierenarts? ze heetf toch telefonish en gewoon contact met haar eigen veearts. lijkt me meer dan genoeg.
Jammer dat de plaat bij jou blijft vastlopen.

klotshtiduj schreef:
Via deze weg wil ik in ieder geval Canjer veel sterkte wensen en hoop voor hem op een mooi paardwaardig bestaan! (goed bedoeld voor de mensen die gelijk alles in het negatieve trekken!)

ook voor jou bewondering nu voor de netheid van dit bericht.
Fijn dat er zoveel mensen voor canjer duimen! Lachen

Scubadoo schreef:
Dat zou een veearts toch moeten kunnen zien?

Er zitten nu allemaal mensen tips te geven voor wonden die ze niet hebben gezien. Een veerarts heeft er toch voor gestudeerd? Die zou toch moeten weten hoe hij wonden moet behandelen?

Daarom worden de wondel al behandeld,. maar het is vrij om een tip of mening te geven.
Zo zijn we ook aan de ''brinta'' van Kiwiko gekomen, en de veearts vond dit een goed idee, en dat was canjers eerste grote voerbeurt. en direct de avond daarna hadden we de mest op gang Lachen
zo word er dus een tip gegeven, overlegt.. en besloten door de veearts. Lachen

Scubadoo schreef:
Buiten de kliniek om? Klust die dierenarts zwart bij dan? Of hoe moet ik dat lezen?

: hihi.. nee ik bedoel dat de DA aan huis komt Knipoog
zo bedoel ik met buiten de kliniek om. Canjer heetf met de veeartsen te maken, en niet met het huis,stallen bij de kliniek Lachen een beetje verstand.. dan zou je je dat wel kunnen bedenken Clown
Laatst bijgewerkt door Jolliegirl op 17-07-08 16:01, in het totaal 2 keer bewerkt