Onze merrie heeft een ernstig ongeluk in stal gehad..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

superwoman

Re: Onze merrie heeft een ernstig ongeluk in stal gehad..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 18:48

Heel apart....
Tegenwoordig kunnen ze ook foto's thuis laten maken en kost niet
eens zoveel meer, mocht dat de reden zijn om geen d.a te laten komen.
Ik snap niet waarom ze wachten tot ze vervoerd kan worden, dat is niet eens nodig.

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 18:50

nope ben ik het mee eens.. zijn idd veeartsen die dat doen, en de veearts die zij hebben die komt zelfs midden in de nacht nog z'n bed uit voor z'n klanten (althans, voor mijn verzorgpony toen wel Ja ) dus aan hem zal het niet liggen.. maar zoals ik al zei, hoop echt dat het paard snel geholpen wordt, als het aan Linda had gelegen had Um allang in de kliniek gestaan denk ik..

@ superwoman: die fokker die de eigenaar is van Umeda die heeft véél paarden op z'n landje staan, goede afstammingen ook, dus het geld zal het probleem niet zijn.. vraag me niet wat dan wel de reden is Knipoog ken de man verder ook niet, maar de paarden die bij ons op stal komen zien er wel altijd goed uit en komen niets te kort..
[wat een geweldige avater heb jij Vork ]
Laatst bijgewerkt door Ilsiie op 06-11-06 18:53, in het totaal 1 keer bewerkt

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 18:51

dat is onzin, bij ons heeft een paard in de wei een keer zijn voorbeen op 4 plaatsen gebroken en kon er dus echt niet meer op staan. Ze hebben dat paard ter plekke in het gips gezet en in de trailer is hij naar de kliniek gegaan. Als het paard nog niet goed op haar been kan staan is het gewoon niet goed en moet ze naar de kliniek. Als je rustig rijdt en dus strak verband om doet kan dit (liefs 2 paards trailer,staan ze strakker tussen de wanden). Is natuurlijk niet ideaal, maar noodzakelijk. Wachten met een ernstige blessure is nooit goed.

COSMIC77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 18:53

Zucht.... snap er niets meer van!?!?!?!

Natuurlijk kan de situatie veranderen. Maar zoals ik al eerder heb gesuggereerd is een cursus schrijven wellicht geen slecht idee.

Ik snap heel goed dat het niet leuk is al deze 'aanvallen', maar bedenk dat het de situatie is. Dus hoe de fokker ermee omgaat en hoe jij het beschreven hebt. Dus niet persoonlijk aantrekken. Want ik geloof ook niet dat als jij het voor het zeggen had zo gelopen was.

En wat betreft dat het paard nu niet naar de kliniek kan, er is ook mobiele apparatuur tegenwoordig. En het ervaren oog van de DA kan ook al veel waarnemen.

LoveDunc

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 18:58

Jullie wilden toch weten hoe het ging? Uk gata naar bodegraven zodra het kan, klaar. Logisch dat Djesseka niet meer wilt reageren, zo mij.

LoveDunc

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 18:58

Dat ze er goed op staat wil niet meteen zeggen dat ze de trailerreis aankan.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 19:10

kan het adres van de stal niet even opgezocht worden dan belt een van de bokkers vast een DA? Zijn hier meerdere bekenden van de TS heb ik begrepen. Dan heeft linda het niet gedaan maar kan het paard misschien toch geholpen worden, het arme dier!

LoveDunc

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 19:13

Ohja ga jij ff voor een andermans paard bellen. Beetje aso, paard word prima verzorgd en stop is met dat gezeur over de DA.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 19:13

Laatst bijgewerkt door Tieneke op 06-11-06 19:32, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: naam verwijderd

mickey1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 19:16

mystery1980 schreef:
kan het adres van de stal niet even opgezocht worden dan belt een van de bokkers vast een DA? Zijn hier meerdere bekenden van de TS heb ik begrepen. Dan heeft linda het niet gedaan maar kan het paard misschien toch geholpen worden, het arme dier!

beetje raar om zomaar de DA te bellen voor een ander

Utopiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 19:16

En dan gaat een van de bokkers die rekening zeker ook betalen?
Lijkt me geen goed idee
Laatst bijgewerkt door Utopiaatje op 06-11-06 19:17, in het totaal 1 keer bewerkt

LoveDunc

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 19:17

En wat willen jullie hiermee bereiken

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 19:17

vast niet een ergste leed is al gebeurd misschien is het nu idd beter om te wachten tot de merrie een rit aan kan

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 19:18

Ilsiie schreef:
nope ben ik het mee eens.. zijn idd veeartsen die dat doen, en de veearts die zij hebben die komt zelfs midden in de nacht nog z'n bed uit voor z'n klanten (althans, voor mijn verzorgpony toen wel Ja ) dus aan hem zal het niet liggen.. maar zoals ik al zei, hoop echt dat het paard snel geholpen wordt, als het aan Linda had gelegen had Um allang in de kliniek gestaan denk ik..

@ superwoman: die fokker die de eigenaar is van Umeda die heeft véél paarden op z'n landje staan, goede afstammingen ook, dus het geld zal het probleem niet zijn.. vraag me niet wat dan wel de reden is Knipoog ken de man verder ook niet, maar de paarden die bij ons op stal komen zien er wel altijd goed uit en komen niets te kort..
[wat een geweldige avater heb jij Vork ]

Sommige mensen willen niet investeren in bijv paarden die "niets" meer waard zijn geworden...
ookal hebben ze genoeg geld. l
Maar dan zou je denken dat hij de slager wel had gebeld, of hij hoopt op een wonder...
In zijn ogen geeft hij het dier misschien nog een kans.
persoonlijk zou ik een dier niet zoveel pijn kunnen laten lijden.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 19:19

tita schreef:
www.Manege*****.nl

Het is niet netjes om hier gegevens over de verblijfplaats van het paard hier neer te zetten en elkaar te lopen opstoken om actie te ondernemen!

mickey1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 19:20

odetteke schreef:
tita schreef:
www.Manege*****.nl

Het is niet netjes om hier gegevens over de verblijfplaats van het paard hier neer te zetten en elkaar te lopen opstoken om actie te ondernemen!

inderdaad, vind dit erg onbeschoft. Die mensen hebben ook heus wel een hart voor paarden... Scheve mond

LoveDunc

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 19:21

Inderdaad, kom op het gaat hier niét om mishandeling. nog ff en jullie gaan ook een topic openen om een steentje bij te dragen aan ziektekosten?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 19:22

ja hallo er wordt toch wat gevraagd en moet je maar niet email adres in je profiel zetten

LoveDunc

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 19:22

De vraag was al onbeschoft genoeg.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 19:23

LoveDunc schreef:
Inderdaad, kom op het gaat hier niét om mishandeling. nog ff en jullie gaan ook een topic openen om een steentje bij te dragen aan ziektekosten?

ik heb niks gezegd hoor ik heb eerst braaf alles gelezen en mijn eigen mening gevormd ook nog niet geuit.

Tja en die zus van jou laat zich ook niet echt van haar sterkste kant zien een topic openen en dan weten dat je commentaar krijgt........en dan niet meer reageren

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 19:25

naar mijn idee mag er wat gedaan worden aan alle dierenleed dat er is. Dierenbescherming beslist toch ook over andermans dieren... ik vind dat heel normaal hoor. Heb gewoon erg medelijden met dat paard. En ja ik heb vaak genoeg rekeningen van dierenartsen betaald voor anderen, gewoon omdat ik de dieren zielig vind. Ze kunnen nou eenmaal niet zelf betalen en sommige mensen zijn helaas zo dat ze of het geld niet hebben of het verantwoordelijkheidsgevoel voor een dier missen. En die laatsten vooral zijn geen dieren waard.

LoveDunc

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 19:25

Nou sorry maar zal jij het leuk vinden als je 13 pagina's zeikend bokt over je heen krijgt?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 19:26

mystery1980 schreef:
naar mijn idee mag er wat gedaan worden aan alle dierenleed dat er is. Dierenbescherming beslist toch ook over andermans dieren... ik vind dat heel normaal hoor. Heb gewoon erg medelijden met dat paard. En ja ik heb vaak genoeg rekeningen van dierenartsen betaald voor anderen, gewoon omdat ik de dieren zielig vind. Ze kunnen nou eenmaal niet zelf betalen en sommige mensen zijn helaas zo dat ze of het geld niet hebben of het verantwoordelijkheidsgevoel voor een dier missen. En die laatsten vooral zijn geen dieren waard.

hmmm mee eens

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 19:27

Als je met modder gaat gooien, gaat dit topic natuurlijk op slot.
Zelf ben ik benieuwd hoe dit afloopt.
Hopelijk goed, voor het paard.

Om de eigenaar heen de D.a bellen in deze situatie vind ik niet kunnen.
De dierenbescherming vind ik wel een goede optie Lips are sealed

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 19:28

ik krijg geen 13 pagina's zeikend bokt over me heen omdat ik wel verantwoordelijkheidsgevoel heb en me niet laat overdonderen door mensen waar ik het zelf eigenlijk niet mee eens ben.