Wonderdokter of kwakzalver; een avondje met Leen Taal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Re: Wonderdokter of kwakzalver; een avondje met Leen Taal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 21:57

Citaat:
2 PREPARATION CONTAINING POLYDIMETHYLSILOXANE FOR NAILS, CARTILAGE, BONE JOINT, MUSCLE AND TENDON DISORDERS in my patents list
Inventor: TAAL LEENDERT (NL) Applicant: BAAS FHILIPUS ALBERT (NL); TAAL LEENDERT (NL)
Publication info: WO2004000364 - 2003-12-31 IPC: A61K47/34 ; A61P19/00 (+2)

weet je wat POLYDIMETHYLSILOXANE is?

dat is silicoonolie.

hahahahaha.....

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 22:10

Mijn botten kunnen af en toe ook wel een beetje olie gebruiken

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 22:57

Craignethan schreef:
Even de beide emails opgezocht die ik over Taal ontvangen had:

Citaat:
Wij hebben een 7 jarige Friese merrie, gekocht toen ze 4 was met ernstige maneneczeem

In maart na lang twijfelen contact gezocht met Leen Taal, bloedonderzoek wees uit: categorie 4-5 (5 is de ergste categorie en ongeneeslijk0.

Weer een kuur gekregen en het schuren was over. In de tussentijd lieten we onze merrie ook dekken en bleek ze ondanks haar leeftijd en nooit eerder drachtig geweest vocht in de baarmoeder te hebben, dus ze werd niet drachtig, na de 3e cyclus dekken was ze drachtig.

Van mij zul je geen onvertogen woord over Leen Taal horen, zodra ik signaleer dat er iets mis dreigt te gaan, neem ik contact met hem op en regelt hij iets.
Conclusie: ja deze therapie helpt maar je moet je wel strikt aan het dieet e.d. houden! Inmiddels staat onze merrie al 4 maanden zonder deken binnen en buiten en groeien haar manen weer goed aan.

Citaat:
Een beetje laat maar wij hebben met onze fjordenmerrie meegedaan aan het eerste onderzoek van deze heer.
Vier kuren, bloedonderzoeken en vele ritten naar Hoenderloo verder is onze jord er nog net zo slecht aan toe.

In zijn folder geeft hij aan dat: 87 %van de paarden vrij was van zomereczeem, bij 10 % teruggedrongen en 3 procent ten delen teruggedrongen dat maakt dus 100 %
Wij waren een van de 60 paarden aan dit onderzoek en van ons paard is de toestand niet verbeterd. Dus die 100 % kan niet kloppen.
Misschien dat hij de uitslagen van de "mislukte"gevallen kwijt geraakt is .........

We zijn nu meer dan 1000 euro armer en zijn er eigenlijk niet mee opgeschoten. Hebben ook niet vernomen welke doorbraak er uit dit onderzoek gekomen is of welke stoffen er in de kuren zitten.

Zou graag contact hebben met andere fjordendeelnemers uit het onderzoek om hun ervaringen te horen.

Hoi,

Even een reactie op beide berichten.
Het is heel goed mogelijk dat de friese merrie een tijdje ophoudt met schuren. Vanwege de drachtigheid. Dat gebeurt nl. wel meer.
Dus ik zou er nog maar niet al te prat op gaan dat het de kuren zijn die zo goed geholpen hebben.

Het 2e verhaal van de fjord.
Goh... klopt toch de info van het fjordenstamboek niet die ik afgelopen week kreeg. Want .... alle fjorden zouden volledig genezen zijn ?????
Nou ja het was ook al zo'n merkwaardig verhaal. Nooit meer contact met de eigenaren van de proefpaarden gehad en dan toch zeggen dat ze allemaal volledig genezen zijn ???
Ben heel benieuwd naar andere proefpaarden uit dat onderzoek van toen

Craignethan, jij hebt contact gehad met deze berichtgevers.
Zou jij hen 's willen vragen of ik de uitslagen van het bloedonderzoek mag hebben. Ik ben nl. e.e.a. met elkaar aan het vergelijken.
Ze mogen ze wel via een PB doorsturen.
Alvast bedankt.

Henny

EstherHegt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 23:42

Sugarmiss schreef:

Dat is dus de connectie met de Shell Het gaat ook weer zoals ik in de gauwigheid las om middelen die oraal ingenomen moeten worden. Kan me niet voorstellen dat silicone olie een voedingsupplement is.
Inmiddels is de heer Taal al dierenarts, internist, voedingsdeskundige hoefdeskundige, gedragsdeskundige, voorplantingsdeskundige, apotheker, uitvinder tsjonge jonge welke roeping is ie nog misgelopen?

tienus63

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 23:43

Ik geloof dat hij zich ook wel god voelt.....

isabelvdm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 00:06

Falka schreef:
Sugarmiss schreef:

Dat is dus de connectie met de Shell Het gaat ook weer zoals ik in de gauwigheid las om middelen die oraal ingenomen moeten worden. Kan me niet voorstellen dat silicone olie een voedingsupplement is.
Inmiddels is de heer Taal al dierenarts, internist, voedingsdeskundige hoefdeskundige, gedragsdeskundige, voorplantingsdeskundige, apotheker, uitvinder tsjonge jonge welke roeping is ie nog misgelopen?

Anti schuim, en anti plak.

As a food additive, it has the E number E900 and is used as an anti-foaming agent and an anti-caking agent.

Retrieved from "http://en.wikipedia.org/wiki/Polydimethylsiloxane"

EstherHegt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 00:11

met googelen op POLYDIMETHYLSILOXANE kom ik op toiletreinigers van het kruidvat

EstherHegt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 00:18

tienus63 schreef:
Ik geloof dat hij zich ook wel god voelt.....

Daarom staat ie niet in de referentielijst

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 00:28

Citaat:

Ik heb zelf in formatie ontdekt over suikerziekten bij paarden en denkt dat dit wel eens een grote rol zou kunnen spelen:
k heb een vermoeden dat Leen Taal ook iets heeft ontdekt dat met deze suikerziekte te maken heeft.

Uit de Leen Taal brochure:
Het gebruik van de volgende voedingsmiddelen dient terhalve tijdens het inzetten van de ECZIT-therapie te worden vermeden: geraffineerde koolhydraten (biks), wortelen, susli, melasse, sukerhoudende preparaten en brood.

Informatie over zukerziekte bij paarden(http://www.paardnatuurlijk.nl/onderzoek/index.htm) :
Voeding
Vermijd schommelingen in het glucosepeil. Denk daarbij aan de volgende punten:
Net als bij mensen is "suiker" (lees: "snelverteerbare koolhydraten") taboe. Hieronder vallen alle vormen van krachtvoer, graanproducten en melasse, fruit, appels en wortelen.

Lijkt wel erg op elkaar vindt ik.

Daarom snap ik het concept ook niet van het Semit voer van L.T. speciaal voor zomereczemers.
Dat zijn nl. pure granen met een vitaminebrokje.

Granen bevatten voornamelijk complexe suikers, nl. de polysacchariden uit de granen.
De zetmelen (polysacchariden) uit de granen worden in de darmen ontbonden tot monosacchariden (enkelvoudige suikers).
De gigantische hoeveelheid suikers die vervolgens in het bloed terechtkomen zorgen voor een hoog bloedsuikergehalte.
De alvleesklier gaat hierdoor extra insuline produceren.

( via Google zoek maar 's op 'koolhydraten granen')

Om het kort te houden:
Onderzoek heeft aangetoond dat het immuunsysteem onderdrukt wordt bij hoge bloedsuikerniveau's

Middels buitenlandse onderzoeken is men er achter gekomen dat bijv. zomereczemers en hoefbevangen paarden meestal een insulineresistentie hebben.
Zelfs mokgevoelige paarden !!!!

Henny

isabelvdm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 01:07

Heb je daar bronnen van, Henny, wat SeMe en laminitis betreft wist ik dat wel, mok is nieuw voor mij.

Isabel

henny_w

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 09:00

isabelvdm schreef:
Heb je daar bronnen van, Henny, wat SeMe en laminitis betreft wist ik dat wel, mok is nieuw voor mij.

Isabel

Oh oh

Ik zal proberen het terug te vinden. Ben vandaag een groot gedeelte van de dag weg. Kan niet eerder dan vanavond

Henny

ravel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 15:39

[/quote]

Anti schuim, en anti plak.

As a food additive, it has the E number E900 and is used as an anti-foaming agent and an anti-caking agent.

Retrieved from "http://en.wikipedia.org/wiki/Polydimethylsiloxane"
[/quote]

Volgens het patent is dit de uitvinding van het -"topicale preparaat van polydimethylsiloxaan en glucosamine of derivaten/zouten daarvan"- een middel tegen allerlei hoefproblemen; holle wand, losse wand, hoornzuil, hoornscheuren, hoefkatrolontsteking, brokkelhoef, harde hoeven, rotstraal, hoefstraalkanker en hoefkanker.

Deze doorbraak moet nog komen.....? Of is misschien al mislukt?
[/quote][/quote]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 15:46

ravel schreef:
OK, ik zal even opbiechten hoe onnozel en goedgelovig ik wel niet geweest ben;

Heb de nota's maar eens bij elkaar geteld met als gevolg de onderstaande trieste score;
Betaald: 7 eczit/Seme kuren, 2 gastrint maagkuren, 2 wormkuren en 1x bloedonderzoek, totaal € 1721,60

Gratis; een paar eczit/Seme kuren, gastrint kuur en een kuur waar ik de naam niet meer van weet die de zenuwen/zenuwuiteinden zou reguleren....?

Oh ja, mijn paard is nog niet genezen van zomereczeem.......... nog maar een kuurtje doen..........?

In gebrekestelling stellen van de heer Taal, en dan nog meteen even schadevergoeding van de geleden emotionele schade. Nog steeds dagelijks moet je met tranen in je ogen toekijken hoe je paarden zich een uiting geven aan de jeuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 15:51

ellepel schreef:
Citaat:
2 PREPARATION CONTAINING POLYDIMETHYLSILOXANE FOR NAILS, CARTILAGE, BONE JOINT, MUSCLE AND TENDON DISORDERS in my patents list
Inventor: TAAL LEENDERT (NL) Applicant: BAAS FHILIPUS ALBERT (NL); TAAL LEENDERT (NL)
Publication info: WO2004000364 - 2003-12-31 IPC: A61K47/34 ; A61P19/00 (+2)

weet je wat POLYDIMETHYLSILOXANE is?

dat is silicoonolie.

hahahahaha.....

Behandeling van rimpels

Er zijn een aantal mogelijkheden om rimpels te behandelen.
Bijvoorbeeld het opspuiten van rimpels met vloeistoffen die wel of niet een blijvende verbetering geven. Vloeistoffen, die geen blijvend effect geven zijn bijvoorbeeld New-Fill, Hylaform, en Collagen.
Een vloeistof, die wel een blijvend effect geeft is o.a. PMS ofwel silicone-olie, waarvan de fabrikant een garantie van 5 jaar geeft.
Behoudens eventueel wat roodheid rondom de insteekopeningetjes van de zeer fijne injectienaald en misschien een lichte zwelling, kunt u meteen weer aan het sociale leven deelnemen.

Anita blij??

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 17:00

russel schreef:
ravel schreef:
OK, ik zal even opbiechten hoe onnozel en goedgelovig ik wel niet geweest ben;

oef, dan vallen die 1000 euro van mij nog mee,

al vind ik het wel erg kloterig

sas

Heb de nota's maar eens bij elkaar geteld met als gevolg de onderstaande trieste score;
Betaald: 7 eczit/Seme kuren, 2 gastrint maagkuren, 2 wormkuren en 1x bloedonderzoek, totaal € 1721,60

Gratis; een paar eczit/Seme kuren, gastrint kuur en een kuur waar ik de naam niet meer van weet die de zenuwen/zenuwuiteinden zou reguleren....?

Oh ja, mijn paard is nog niet genezen van zomereczeem.......... nog maar een kuurtje doen..........?

In gebrekestelling stellen van de heer Taal, en dan nog meteen even schadevergoeding van de geleden emotionele schade. Nog steeds dagelijks moet je met tranen in je ogen toekijken hoe je paarden zich een uiting geven aan de jeuk.

henny_w

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 17:36

ravel schreef:

Volgens het patent is dit de uitvinding van het -"topicale preparaat van polydimethylsiloxaan en glucosamine of derivaten/zouten daarvan"- een middel tegen allerlei hoefproblemen; holle wand, losse wand, hoornzuil, hoornscheuren, hoefkatrolontsteking, brokkelhoef, harde hoeven, rotstraal, hoefstraalkanker en hoefkanker.

Deze doorbraak moet nog komen.....? Of is misschien al mislukt?

[/quote]
[/quote]

Grappig Ravel,

Het volgende kwam ik nog tegen. In de bloedonderzoeken van L.T. wordt oa. gekeken naar het gehalte koperacetaat.

Raad 's wat de actieve bestanddelen zijn van Egyptische zalf (ook wel ingezet bij rotstraal) Koperacetaat en Zinksulfaat in honing !!!!!

Henny

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 17:49

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 12:31

even net iets anders; er was ook een topic over het friezenonderzoek of zomereczeem erfelijk is. Heeft iemand de link voor mij?

Kan ik even kijken of wat personen te pakken kan krijgen op dat gebied..

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 12:53

Marmot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 20:18

ravel schreef:
ellepel schreef:
http://www.merensstamboek.nl/phpBB2/vie ... 89ce3d89ae

het merens forum, mensen die bezig zijn met een kuur van dhr taal

misschien dat je hun kunt contacten?

probeerde me aan te melden op het merens forum maar dit lukte niet. is er misschien iemanddie daar al ingeschreven is en daar wil melden wat we hier intussen over LT te weten zijn gekomen?

Ter info: Link staat inmiddels op het Mérensforum.

ravel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 20:24

[

Ter info: Link staat inmiddels op het Mérensforum.[/quote]

Hartelijk dank!!!

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 21:12

Willen de mensen van de dieren die de middelen hebben gebruikt vertellen wat voor gebruiksaanwijzing er bij zit? Of geen gebruiksaanwijzing? Of ging dat via mails? Is er duidelijk gezegd dat het om medicijnen ging, of juist voedingsupplementen?
Zijn er studenten die kunnen analyseren wat er aan stoffen in de middelen zit? Of weet iemand hoe duur dat is om te laten analyseren?
Dhr Taal wil het niet vertellen, dus zullen we het zelf moeten doen voor we weten wat er in zit.

Esther

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 21:15

Het kan zeker wel geanalyseerd worden in een laboratorium, is niet zo moeilijk. Maar als er zuiver plantaardige stoffen worden gebruikt, weet ik dat niet.

Wellicht kunnen de labs waar je hooi kunt laten analyseren, dus het gecertificeerd hooi, misschien na te vragen en ook wat de kosten zijn= De kosten daar kan wel over gepraat worden, is het redelijk, dan delen door......, doe ik wel mee.

EstherHegt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 21:35

Op botanische samenstelling kan bij de gezondheidsdienst voor dieren, maar is meen ik dan ruim 120 euro als het om JKK gaat.
Het gaat inmiddels om nogal wat middelen.

Wormkuur Vermocure,
Nutric Base
Migrasan
Herpacure
Pot Mix4
Hepasan
Eczit
Enkel van Eczit zijn de ingredienten via patentnummer te vinden, maar ook daar zou een analyse van moeten denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 21:41

Hoe zit dat dan met de keuringsdienst van waren. Weet even niet hoe dat zit, maar moet je niet op je etiket zetten wat er in zit= of is dat alleen bij voedingsmiddelen voor mensen.

Kan novelcure daar niet voor aangeschreven worden, die moeten toch als ze produkten op de markt brengen wel bekend maken wat er in zit= Paarden zijn toch ook consumptiedieren, kan je toch ook niet zomaar wat in stoppen= Kan mij nl bijna niet voorstellen dat dat kan, iets op de markt brengen en de ingredienten geheim houden, of er moet een patent zijn, maar dan is het nog na te vragen.