[INFO] Mok

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kaat_E

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 09:07

Hout vasthouden, maar bij Gipsy zijn de korstjes bijna allemaal weg nu, na een week smeren met Excellent.
Uiercrème hielp vorig jaar ook, maar dit jaar had ik het te laat gezien en had ze het veel erger...
Succes nog...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 15:59

Die Excellent Creme is toch 17 euro?

Kaat_E

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 09:09

Ja, 17.50 dacht ik.

izzy1985

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 08:41

nou, gister avond zijn de benen van onze belgen weer geschoren...
ze waren hardstikke braaf...(had ze ook wel pijnstiller vooraf gegeven...)
Entja, wat er weer onder vandaan komt...pfff... maar het is aanzienlijk verbeterd en minder dik, dat wel!
Dus ik weer smeren met Hydrocortiderm na het scheren...dat verzacht lekker... De open wondjes ook verzorgt..

het gaat niet zo heeeel snel...maar er zit wel wat vooruitgang in gelukkig...ben benieuwd wat het doet als ze weer de wei op gaan na het weekend...

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 08:46

Ik ga Anouar z'n benen nu maar gewoon elke winter scheren, dat scheelt een hoop gedoe.
Hij heeft nu ook mok aan de voorbenen, maar daar heb ik ook goed spul voor

izzy1985

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 09:47

de vorige keer was het in december gebeurt...zit 4mnd tussen... wel snel al, maar soms moet je een keuze maken...dus kijk ik het weer ff aan, is het haar weer te lang en plakt het weer zo? dan laat ik het gewoon nog es scheren..

leintje24

Re: centraal topic over mok

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 16:16

dermaped werkt bij mij erg goed. Dat is eigenlijk voor honden en katten, maar werkt super bij mok vind ik en het is niet vet, zodat niet meteen de hele sok onder de zalf zit.

dit kan je gewoon bij de veearts halen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 18:19

Hydrocortiderm is ook voor honden en katten, ik meen voor oa brandwonden.
Zal eens kijken naar dat Dermaped, wat is de prijs ongeveer?

izzy1985

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 21:07

hey, ik heb mn spulletjes binnen van het behandelplan...

Ik heb een reinigingskuur, w-spray en olie gekregen...
Daarnaast ga ik minder droogkuil voeren en wat basisbrok bijgeven...ik ga morgen beginnen! en moet het 4 weken volhouden...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 08:42

Hey, nou; ben hartstikke benieuwd
Ik heb zelf ook de W-Spray leggen, erg fijne spray; ook voor wondjes enzo.
Voor mij is al eerder Drainage Compositum (Groene Os) aangeraden, binnen kort ga ik dat kuurtje ook beginnen.
Nou, ben benieuwd!

izzy1985

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 08:53

Miirthe schreef:
Hey, nou; ben hartstikke benieuwd
Ik heb zelf ook de W-Spray leggen, erg fijne spray; ook voor wondjes enzo.
Voor mij is al eerder Drainage Compositum (Groene Os) aangeraden, binnen kort ga ik dat kuurtje ook beginnen.
Nou, ben benieuwd!

bedoel je dat drainage compositum?

Ik heb nu dit gekregen: Reinigingspakket - Vertagil + jeneverbes / silsterk...
Ik ga zo maar es om basisbrok...dan ga ik vandaag beginnen, heb toch geen lessen...dus dat komt mooi uit..

Moet in elk geval de benen deppen met die olie (noem het maar zo, zitten ook allemaal dingen in..) Dat zou beschermen voordat ze de bak op gaat...als ik ze weer binnen zet moet ik sprayen met W-spray...(heeft verdovenden werking...of kalmeerd de huid iig)

Nou en dan elke dag die reinigings kuur door de brokken geven... is eigenlijk een kuur voor 2 weken, maar moet alles halveren zodat ik er 4 weken over doe...

ik zal ff om pa's fototoestel gaan, dan maak ik foto's voor en na... (hopelijk is er dan verschil te zien!)

Er was trouwens wel veel verschil te zien met de vorige keer toen ik ze had laten scheren, de benen waren minder dik en ze kon zelfs de kootholte meenemen...die zat dus ook helemaal dicht (!)

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 12:36

Ja, ik bedoel Drainage Compositum; Is ook een reiningskuurtje.
Kuren met groene leem werken ook reinigend, maar die mag
je niet gebruiken bij drachtige dieren (wat mijn paard heel binnenkort is) en niet bij dieren met chip/pinnen (mijn paard heeft een chip).

Ben heel benieuwd of het allemaal bij Emma aanslaat!

Bij Keet is de mok nou stukken minder, maar het komt altijd in de zomer terug. De Holistisch Natuurgeneeskundig Therapeute die van de zomer voor een consult sowieso komt, had alvast Drainage Compositum (inwendig) en Zink Zwavelpasta (uitwendig) aangeraden, beide van de Groene Os.
Vandaar

TopLadyI

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 13:04

Zetten jullie een paard met mok gewoon bij een ander paard op de wei, of zetten jullie ze voor even apart?

izzy1985

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 13:06

waarom apart? nee het is niet besmettelijk!

TopLadyI

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 13:09

izzy1985 schreef:
waarom apart? nee het is niet besmettelijk!

Ik dacht dat het besmettelijk was.

izzy1985

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 13:15

Miirthe schreef:
Ja, ik bedoel Drainage Compositum; Is ook een reiningskuurtje.
Kuren met groene leem werken ook reinigend, maar die mag
je niet gebruiken bij drachtige dieren (wat mijn paard heel binnenkort is) en niet bij dieren met chip/pinnen (mijn paard heeft een chip).

Ben heel benieuwd of het allemaal bij Emma aanslaat!

Bij Keet is de mok nou stukken minder, maar het komt altijd in de zomer terug. De Holistisch Natuurgeneeskundig Therapeute die van de zomer voor een consult sowieso komt, had alvast Drainage Compositum (inwendig) en Zink Zwavelpasta (uitwendig) aangeraden, beide van de Groene Os.
Vandaar

In mijn reinigingskuur zit ook leem, heb het wel gelezen dat het metaaluitdrijvend was zeg maar en dat het de chip kan verwijderen...

Heb toch maar even nog een mailtje gestuurd...
En anders is het jammer dat ze em kwijt is...

izzy1985

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 13:33

Heb trouwens fotos gemaakt zoals het er nu na het scheren eruit ziet en voor de behandeling...

NIET SCHRIKKEN!

Afbeelding

Afbeelding

Jaan81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 13:41

Ziet er altijd gek uit; geschoren Belgenbenen.
Maar ik vind het er geeneens zo heel slecht uitzien hoor! (ben wel meer gewend bij Fleur)

Ben echt benieuwd hoe je pakket aanslaat. Geloof je zelf dat het helemaal weg kan gaan? (ik heb er nl wel een beetje hard hoofd in...)

izzy1985

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 13:47

Nee helemaal weg niet, dat schreef ze ook in het behandelplan. Maar na die 4 weken moet er zeker verbetering in zitten...

Het litteken weefsel en die kloven gaan nooit meer weg, wat ik graag zou willen is dat ze geen jeuk meer had en dat de wondjes/korstjes weg gaan...maar of dat helemaal haalbaar is???

Heb nog es gevraagt over dat huppa spul...en er zitten veel dingen in die een beetje helpen...ze vertelde me dat het als ondersteuning wel goed zou zijn als dat paard nog een zetje nodig had in de weerstand... Maar dat je ook geluk moet hebben of het weggaat...

Ze vond het ook vrij duur...ze zegt zelf dat het goedkoper kan.. (dat denk ik ook wel, heb olie van haar gehad om mee te deppen, dat was €5)

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 15:15

@ Suziej ; Met mok staat ze bij mij gewoon buiten. Het is niet besmettelijk en ontstaat niet door zonnebrand, dus geen rede toe ze binnen te laten
@ Izzy; Ik schrik niet. Mok is hardnekkig en ik heb al veel van dit soort gevallen gezien
Verder vanmiddag Drainage Compositum aangeschaft, kuurtje komt nu niet helemaal uit; 18 Mei wordt Katie ingereden en dan is ze t'm 1 Juli weg. Ze heeft momenteel ook geen last van mok.

En die kruiden van Huppa wil ik ook eens proberen, op de site staan veel positieve reacties van ook eigenaren met Friezen & Mok en ik kan het in ieder geval ter ondersteuning geven, ook voor de weerstand.

izzy1985

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 15:30

ja maar het staat er een beetje "TE MOOI" omschreven..dat ze er dan vanaf zijn enz...vind ik raar...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 16:17

Ja, ik snap wat je bedoelt; helemaal vertrouwen doe ik het ook niet.
Maar goed, ik heb het er wel voor over het te proberen; over het algemeen reageert mijn paard goed op kruiden; het is dan ook meer als steuntje voor erbij, mocht ik het ooit kopen.

izzy1985

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 16:36

nou jaan81 die heb het besteld..het hele pakket dan..ben benieuwd of ze het al binnen heeft..het duurde nogal lang...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 17:23

Ja idd. Jaan ?

Jaan81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 21:24

Ik heb dus nog steeds niets binnen...........
Heb al meerdere keren gebeld. Wordt zo onderhand boos, want ik heb dus wel al 80 euri betaald!