Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

mexxelan schreef:wij hebben het dit jaar laten spuiten door een loonwerkbedrijf. daarna moest ik het er dus nog met de hark uithalen en daar ben ik nu nog mee bezig omdat ik er dus een lichte vergiftiging aan over gehouden heb en ik dus tijdelijk niets met JKK mocht doen. en we 5 hectare weiland hebben...

Nu heb ik gehoord dat het hooi dat momenteel gegeven wordt, van deze weides komt... Wat dus zo goed als zeker is, dat er JKK zit in het hooi dat mijn paard krijgt
Ik heb al een hele hoop uit de weide geplukt...
) Wel giftig maar iets minder dan JKK. JKK komt hier in de polder niet voor omdat het alleen op meer zanderige grond groeit. In de vakantieweide waar ik mijn paard vanochtend heen heb gebracht stond ook wat van dat kruiskruid, maar voor de zekerheid zouden ze dat er nog uittrekken. In de gewone grote wei staat niks gelukkig, in de berm staat wel behoorlijk wat...

Ben ik absoluut niet blij mee... KimS schreef:Mja, als het echt moet, haal ik wel pakken voordroog bij de plaatselijke boerenbond. Wel heel duur, maar als het moet, moet het he.
xxx