Mijn verzorg paard heeft ook last van het headshake syndrome! Zij heeft er alleen last van in de zomermaamden, ze heeft zonnen allergie en hooikoorts enz.
Zij heeft er vooral last van als je met haar buiten rijd, dus in de zomermaanden moet wij eigelijk altijd met haar in de binnenbak rijden!! We gaan dan nog wel met haar naar buiten maar dan doen we zo'n zonnenkap op,, (weet niet zo goed hoe je zo'n ding noemt)
Ze heeft er dan nog wel steeds last van maar we geven haar dan alrijd maar een beetje lange teugel,, ze heeft er het meeste last van in de draf en in de galop!! Ook heeft ze dan altijd last van ontstoken ogen. Meestal als we een poos hebben gereden word het wel minder, maar helemaal weg is het nooit! We hebben ooit eens medicijnen gebruikt dit hielp erg goed alleen de bijwerkingen waren niet zo fijn, je paard kan er namelijk koliek van krijgen en dit gebeurde ook bij haar. Dus zijn we met die medicijnen maar gestopt. Nu rijden we eigelijk alleen in de wintermaaden wedstrijd met haar, ik heb wel eens gehad dat ik de zomer wedstrijd met haar reed, omdat in het begin nog wel eens zo was als je heel goed had losgereden dat het dan bijna of zelfs helemaal weg was! Alleen niet altijd was dit het geval en dan hoor je dat er gewoon achter je rug om word gezegd, oh kijk dat meisje!! Moet je kijken, dat paard komt ook steeds vet tegen de hand, zij kan echt niet rijden, blablabla!! Dus ik a=dan maar elke keer uit leggen aan mensen wat er precies aan de hand is en dan snappen ze het gelukkig wel. Nu zou ik het niet eens meer proberen en hou ik het gewoon lekker bij de winter maanden, je doet je paard er tenslotte ook geen plezier mee!!
( nu heb ik al een poos niet meer gereden wegens een operatie, en mag ik pas weer beginnen over een paar maanden dus starten komt er voorlopig toch niet van...)WAt ik wel nog wil proberen om van die kraaltjes voor dr neus te hangen, misschien helpt dat iets. Want ik ga namelijk deze zomer met mijn vriendin en de paarden op vakantie en ik zou het dan best fijn vinden( voor haar en ook wel voor mij een beetje
) Dat ze er dan minder last van heeft. Ten slotte willen we dan wel elke dag lekker naar buiten!!Nou dit was mijn verhaal dan
Vind het zo leuk dat hier een topic over is, dus ik dacht dan zal ik mijn verhaal er ook maar even bij zetten!!