De DA was eigenlijk behoorlijk positief over Lio's mok.
Hij vond het er rustig uit zien en was ook positief over mijn aanpak;
wassen met betadine shampoo en sudocrem. Dat schreef hij zelf ook voor, net als de hydrocortiderm.
Hij raadde me aan om de voeten te scheren, zodat de betadine en crem beter de huid kunnen bereiken en daarnaast ook makkelijk af te drogen is na het wassen en het sneller droogt als het buiten heeft geregend.
Wat betreft het vocht in haar nek, schrok ie ook niet, in tegendeel!
Hij zag het erg veel bij dag&nacht weidepaarden. Een opgezette klier houdt vochtafvoer tegen. Oorzaak; zeer breed, misschien een insectensteek... niet goed te zeggen. Maar... het gaat vanzelf weer over zegt ie. Ik heb er laurierzalf voor gekregen, wat ik er op kan smeren. Geeft verzachting en verlichting, dus ik ben benieuwd. Het werkt niet snel, dus ik moet het langere tijd gebruiken.
Kortom; bloedafname en mokafschraapsel vond ie niet nodig. Geen algehele controle dus. Hij vond haar er verder goed uitzien en wat betreft een voedingsadvies: hooguit wat basisbrok als ze meer in het werk komt, maar verder niks!
Ik ben weer gerust gesteld en ga gewoon verder zoals ik deed.
Ik was om de dag, om het niet constant nat te maken. Als ik het was, was ik zeer intensief. Alle creme eraf, dus zeker een kwartier per voet en dan terwijl ik de andere voet doe, laat ik de shampoo nog even inwerken op de ene voet. Dat was ook zijn advies.
Dan dus afdrogen en creme erop.
Bij een dag niet wassen, doe ik wel even losse korstje verwijderen, wat zand eraf borstelen en dan maar gewoon nieuwe creme erop...
Ik heb nieuwe foto's dus die komen vanavond. Foto's zijn van gistermiddag.