Paard heeft aanvallen? Help!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dierenfan

Re: Paard heeft aanvallen? Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 18:34

Over dat telefonisch uitlezen. Ik geloof er totaal niet in!! Uit pure wanhoop heeft 3 jaar geleden een vriendin het wel gedaan bij haar hond. Wonder boven wonder veranderde het gedrag binnen 24 uur en na 2de gesprek was het gedrag weg en is weg gebleven. Deze hond had staart amputatie ondergaan en bleef wekenlang liggen of vliegend van A naar B verplaatsen in vliegende vaart met kont laag bij de grond om daar weer direct te gaan liggen. Ook vaak grijpen naar missend onderdeel. Was echt bizar dat het na dat telefonisch consult zo klaar was en weg bleef. Of dat dit echt stom toeval was? Geen idee het resultaat was exact wat nodig was dus prima!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 18:53

Escada schreef:
Universiteits kliniek heeft hij al 2x gestaan. Die konden ook niks vinden.
Gastroguard kuur is klaar

Daar zou ik dus wel mee doorgaan, omdat je niet weet of het over is en de symptomen niet helemaal weg zijn.
Als er toch nog maagzweren zijn, komt dat er bij een onderzoek bij Laarakkers ook wel uit. En daar hoeft je paard dan niet voor te vasten.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 09:40

Hoe is het nu?

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 11:17

Muze schreef:
Hoe is het nu?

Op haar insta is een update

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 11:23

EmptyWords schreef:
Muze schreef:
Hoe is het nu?

Op haar insta is een update

Weet haar insta niet was ook benieuwd

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 11:24

staat in haar onderschrift.

Het is niet aan ons dat verder hier te delen wat daar staat.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 12:01

Heb t idd gezien, maar was vooral benieuwd hoe het met hem zelf gaat.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 12:16

Ook de update gezien: voor de duidelijkheid hij leeft nog.

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-25 14:11

Hi,

Ik heb besloten om Vallie te verkopen/weg te geven. En zelfs heb ik de neiging naar inslapen nu.

Maar inslapen gaat nog tegen mijn gevoel in omdat je geen antwoord hebt en straks is het een heftige reactie op iets of wat dan ook. Misschien iets wat makkelijk te verhelpen is en dan zou ik zoveel spijt hebben natuurlijk.

Zit heel erg in dubio. Het maakt het extra lastig omdat de aanvallen nagenoeg weg waren, en nu toevallig een jaar later ineens terug komen. En verder dus een gezond paard hebt, alleen die aanvallen soms ineens naar boven komen.

Het is heel dubbel allemaal. Kreeg gisteren de rekening van de spoeddierenarts die naar stal kwam, die was ook 400 euro en toen was ik er wel klaar mee.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 14:16

Begrijpelijk hoor, wel heel zuur matuurlijk maar het is gewoon heel lastig. Ik zou het niet gek vinden om hem in te laten slapen... Want hij is niet gezond, hij heeft mogelijk veel pijn.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 14:22

Verkopen/weggeven zou ik niet aandurven. Je weet niet wat er dan met hem gebeurd en ik zou bang zijn dat hij in de handel terecht komt en zijn verhaal niet eerlijk wordt doorgegeven.
Inslapen lijkt me dan het beste voor hem.

Lastig hoor!
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 03-05-25 14:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 14:23

Ik snap je ook wel hoor. Ik zou ook kiezen voor inslapen, als je hem weggeeft of verkoopt weet je nooit wat er met hem gebeurt, ook niet met het meest mooie contract...
Als hij dit gedrag vertoont heeft hij pijn en dat wil je toch ook niet, ook niet bij iemand anders.
Nee, naar mijn idee is inslapen echt het beste.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 15:00

Ondanks zijn leeftijd of eigenlijk juist door zijn leeftijd zou ik ook aan inslapen denken.

Te snel mooie handel waarop verdient kan worden.

Maar ik snap wel dat dit erg zwaar voelt.

:knuffel:

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 16:13

Escada schreef:
Hi,

Ik heb besloten om Vallie te verkopen/weg te geven. En zelfs heb ik de neiging naar inslapen nu.

Maar inslapen gaat nog tegen mijn gevoel in omdat je geen antwoord hebt en straks is het een heftige reactie op iets of wat dan ook. Misschien iets wat makkelijk te verhelpen is en dan zou ik zoveel spijt hebben natuurlijk.

Zit heel erg in dubio. Het maakt het extra lastig omdat de aanvallen nagenoeg weg waren, en nu toevallig een jaar later ineens terug komen. En verder dus een gezond paard hebt, alleen die aanvallen soms ineens naar boven komen.

Het is heel dubbel allemaal. Kreeg gisteren de rekening van de spoeddierenarts die naar stal kwam, die was ook 400 euro en toen was ik er wel klaar mee.

Kun je niet gewoon een tijdje niks doen? Aankijken hoe het gaat?
De aanvallen waren een tijdlang weg dus er is een kans dat het ook 'vanzelf' weer weg gaat.

En ik las over veel gas in zijn darmen. Krijgt hij voordroog of gewoon hooi? (misschien is dit al voorbij gekomen)
Veel paarden kunnen niet tegen voordroog.

Ik heb een paard gehad die heel gevoelig was voor voordroog. Met gewoon hooi en Gastro+ van Havens heeft ie nooit meer koliek gehad. Terwijl het daarvoor met voordroog iedere week gaskoliek was.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 16:24

Moeilijk... Ik begrijp het wel, maar je hebt nu al zo veel kosten gemaakt. Die rekening van de operatie krijg je toch wel. Ik zou het denk ik ook nog even aankijken. Wellicht een Laarakker de kans geven. Zo weggeven/verkopen als hij nu is, nog revaliderend van de operatie, zal ook wel niet gaan.

Als er de aanvallen te frequent of hevig worden zou ik hem laten gaan.

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 16:37

Zo'n jong paard inslapen is ook wat, maar ik snap je beweegredenen wel helemaal. Misschien kan hij inderdaad niet tegen verpakt hooi, ik had een fries die daar ook constant koliek van kreeg. Toen we overstapten naar gewoon onverpakt hooi was er niets meer aan de hand. Fijn dat het voor nu wat beter lijkt te gaan, maar wat een kosten :(:) Dat is als alleenstaande moeder ook niet vol te houden. Hopelijk komt er een goede oplossing voor jullie beide.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 17:45

Wat een moeilijke beslissing heb je te nemen. Ik zou inslapen heel goed begrijpen, een mankerend paard wegdoen levert vaak handelsstallen en andere ellende op.
Sterkte.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 17:55

Wat een lastige beslissing

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 17:55

Ik zou hem laten gaan, of nog de kans geven als je vind dat hij nog levenslust vertoond. Je hebt alles gedaan wat in jouw macht lag.

MissyNr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 18:10

Goh wat een verhaal zeg.. Misschien Laarakker nog als laatste kans? Zo te lezen heb je alles qua reguliere geneeskunde geprobeerd. Als je dan toch zou besluiten om hem in te laten slapen heb je wel alles gedaan wat je kon doen.

Lijkt me echt een hele moeilijke situatie.

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 18:13

Maar volgens mij gaat het TS vooral om de kosten, stalgeld loopt natuurlijk ook door plus alle rekeningen die nog komen, of er al zijn en betaald moeten worden.

Ik begrijp dat die financiële stress niet te doen is, het houd ergens op.

Heel veel sterkte TS

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 19:30

Wat een rotsituatie zeg. Ik snap je zo goed, op een gegeven moment is het niet meer op te brengen en als je nog steeds niet weet wat er precies aan de hand is, wat moet je dan?

Ik zou wel echt voor inslapen gaan, net wat hierboven genoemd word, dit paard mag niet in de handel terecht komen. Ik snap dat je met het geld misschien wilt afbetalen, maar als dit dier in verkeerde handen komt krijg je ook spijt..

Ik zou inderdaad of gewoon even niets doen, en als het wel mis gaat laten inslapen, of direct laten inslapen. Maar ik vind het wel echt enorm erg voor je dat je in deze situatie terecht bent gekomen..

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 19:40

Je berichten gelezen en het lijkt er op dat je alles gedaan hebt wat je kon om je paard te helpen.
Persoonlijk zou ik kiezen voor inslapen.
verkopen of weggeven is imo niet eerlijk naar je paard toe, je zegt namelijk dat hij pijn heeft en of zich heel ongemakkelijk voelt.

Heel veel sterte TS, het is moeilijk allemaal

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 20:32

Ik wens je alle sterkte toe. Wat een oneerlijke situatie zo..

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 09:05

Als stille meelezer allereerst veel sterkte met het maken van een beslissing. Wel geeft mijn gevoel: neem er zelf de verantwoordelijkheid in mbt de laatste keuze. Hem weggeven/verkopen is iemand anders ermee opzadelen en wellicht dezelfde grote kostenpost geven en t paard weer zo veel kansen op pijn. Je hebt zoveel voor m gedaan, wat zou er door een ander nog te vinden moeten zijn.
Doe hem die stress niet meer aan, jezelf ook niet :(:)