Afzakkend sprongverband, hoe verder?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Afzakkend sprongverband, hoe verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 13:24

Dat zou ik dan eerst doen voor je besluit wat je verder behandeld... als het gewricht aangetast is kun je zo doorgaan tot je een ons weegt dat helpt dan niet.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-23 13:30

En dat is de reden waarom equitom gecontacteerd is

Ik wil duidelijkheid en eerlijkheid.
En dat heeft Tom mij altijd gegeven :j

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 13:34

Wat vreemd dat die andere artsen het niet nodig vinden. Meestal zijn ze erg snel met " even dit en even dat" en is het juist de eigenaar van het dier die even wil afwachten.

Goed dat je toch laat onderzoeken. Want zo blijf je lang bezig

Doet mij denken aan een topic op bokt over een trekpaard (?) Dat steeds een wond had in de bal van de voet. Daar zat een stuk hout in de straal. Dat was niet zichtbaar geweest geloof ik op de foto's.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-23 13:43

De eerste arts dacht maar 2-3 cm, maar was niet zeker. Wou zelf een tweede opinie van de kliniek. Maar achte foto’s en echo niet nodig, want daar was de wonde te oppervlakkig voor.
Tweede arts wou idd foto en echo maar was op dat moment als smid aanwezig en heeft ons naar kliniek gestuurd (wat de planning was) voor foto’s omdat zij apparatuur niet bij had hiervoor.
Derde arts/kliniek: vond foto’s en echo niet nodig, want hij kon voelen dat de pees geraakt was dus bracht echo en foto’s niet op
Vierde arts vond de wonde al mooi dicht en wou alleen voor het dikke been behandelen, maar heeft niet echt wondzorg toegepast. Heeft ontstekings test gedaan, vochtafdrijvers gegeven en cortisone gespoten. Ik voelde me gehoord, maar zij heeft mij ook terug aan haar collega gegeven (eerste arts) omdat het na die spuiten goed ging.
En sindsdien heb ik eigenlijk beetje mijn plan moeten trekken maar is ook mijn portemonnee redelijk leeg beginnen raken.

Had ik naar mijn gevoel moeten luisteren ipv verstand: en naar Tom moeten brengen

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 13:46

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 13:57

Daar moet net als hiervoor al gezegd iets in de wond zitten. Wat hem blijft triggeren. Mijn 3-jarige heeft als enter een soortgelijke wond gehad. Die zat wel iets lager. Maar die was binnen 8 weken dicht en kon daarna verder helen zonder verband. Had misschien wel eerder gekund. Maar daar was ik zelf iets te voorzichtig mee. Goed dat je nu met een andere kliniek contact op hebt genomen. Hoop dat je er snel achter komt waarom hij steeds open blijft gaan.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 13:59

Vind het bizar dat die 3e geen echo/RX wou maken omdat hij kon voelen dat de pees geraakt is. Je wil dan toch beeldmateriaal om te zien hoe groot de schade vanbinnen is? Vreemde arts/kliniek.

Ik duim dat je spoedig een antwoord hebt van Equitom. Zoals ik begrijp zit je daar niet ver vanaf?

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 14:00

Weet je
Ik hoop van harte dat er iets in t been zit wat zo extreem irriteert waardoor het niet dicht gaat.

En dat dat verholpen word en de wond dan wel fatsoenlijk vlot dicht gaat.

Gewoon zodat alle moeite niet voor niets geweest is en het een keer voorspoedig kan gaan

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-23 14:03

Een half uurtje
Het is nu weekend, dus zal geen antwoord krijgen op mijn mail vandaag.
Moest de wonde nog achteruit gegaan zijn op die paar uurtjes dat ik weg ben bel ik gewoon voor spoed en dan zie ik daarna wel

Afbeelding

Dit was het zicht wat mijn vader net had toen hij ging checken. Terug allert en speels uit zijn ogen. Fixatie verband is ook volledig los gekomen. Dus ik kan er de klok op gelijk zetten dat nu het zilververband erop zit de zwelling binnen 48h weg is…

Wat mij dus mijn vermoeden wat ik al paar keer uitgesproken had naar de arts en wat jullie nu ook uitspreken bevestigd. Want het is echt een fixatie verband geweest en geen drukverband

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 14:06

Half uurtje valt nog best mee.
Ik zit op ongeveer 3km van Equitom. Maar voorheen stond ik ook op 30min ongeveer.

Zou het ook kunnen dat er een botsplinter los zit bij het gewricht? Ik weet niet of dat een mogelijkheid is.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 14:08

Art_Ificious schreef:
Half uurtje valt nog best mee.
Ik zit op ongeveer 3km van Equitom. Maar voorheen stond ik ook op 30min ongeveer.

Zou het ook kunnen dat er een botsplinter los zit bij het gewricht? Ik weet niet of dat een mogelijkheid is.

Dat is zeker mogelijk

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 14:12

TS, over het algemeen zou ik meer waarde hechten aan je gevoel, dan aan wat anders.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 14:21

GUSTIxBILL schreef:
Had ik naar mijn gevoel moeten luisteren ipv verstand: en naar Tom moeten brengen

Aan "had ik maar", volg je gevoel inderdaad. Dat klopt vaak wel. Durf op jezelf te vertrouwen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 15:16

GUSTIxBILL schreef:
En dat is de reden waarom equitom gecontacteerd is

Ik wil duidelijkheid en eerlijkheid.
En dat heeft Tom mij altijd gegeven :j

Goed besluit.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-23 15:32

Been is weer iets dunner (nog niet gewenste dunte) waardoor volledige verband gezakt was. Het bloeden is gestopt.
Hele hoop gele en zwarte vuiligheid op de kompressen.

Spoiler:
Afbeelding

Op deze manier wil ik het nog even tijd geven tot ik antwoord heb van Equitom.
We sukkelen nu al zo lang dat met de huidige staat bellen mij geen spoed meer lijkt

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 15:51

Zou, omdat je op de kosten moet letten, en no opeens geen spoed van maken. Hoop dat je snel naar hem toe kan om dat gewricht op de foto te krijgen.

Enne…verstand/gevoel…je hebt gedaan wat je kon met argumenten die je had en icm de adviezen van de DA’s. Ga jezelf nu dus niets verwijten en houdt je blik voorwaarts.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 15:53

Ik zou er ook geen spoed van maken. Het is zo maandag. Ik zou er maandag wel direct achteraan bellen om een afspraak te maken. Laat ze het maar eens goed uitzoeken op de kliniek.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 17:32

Ik lees al een tijd mee en heb 0 wijze adviezen voor je. Maar wil je wel heel veel sterkte toewensen.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-23 18:06

Telefoontje is wel gepleegd voor advies, zij zeiden ook dat ik door de situatie beter even mail kan sturen, dat zolang het niet terug bloed en achteruit gaat dit geen spoed is en geen meerwaarde heeft voor spoed te betalen.

Mail is gestuurd met deel van het verloop, uitleg van het verhaal en nu even antwoord afwachten. Moest dit er binnen 3 dagen niet zijn moet ik terug bellen (ook weer, bij twijfel, achteruitgang, koorts, bloed verlies,…) bellen en opladen.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 18:08

Fijn dat je even gebeld hebt. Hopelijk heb je morgen of dinsdag een reactie op de mail.

Enne... Doen wat ae zeggen he indien het toch weer erger wordt. Opladen

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-23 18:23

Art_Ificious schreef:
Fijn dat je even gebeld hebt. Hopelijk heb je morgen of dinsdag een reactie op de mail.

Enne... Doen wat ae zeggen he indien het toch weer erger wordt. Opladen

Ik weet dat je het niet verkeerd bedoeld, maar ik denk dat ik ondertussen in heel dit topic al heb bewezen dat ik boven al mijn eigen grenzen ga om hem te helpen zolang het voor hem waardig blijft. Dus ja, ik twijfel niet, als het erger word bel ik mijn werk af, laad ik hem op. Maar ga aub niet zeggen wat ik moet doen.
Advies ? Welkom, graag, met liefde.

Maar waar een ander al lang de handdoek in de ring gegooid had ben ik ook blijven knokken. Anders had ik tegen alle adviezen om mij heen niet tom gebeld en gemaild.
Anders zou ik tegen alle adviezen in niet met mijn leven gespeeld hebben omdat ik geloof dat hij erdoor komt.
Zou ik er niet ondertussen al 4 artsen bij gehad heb en meerdere via app gecontacteerd hebben ivm de wondzorg.

En vooral: zou ik hier op bokt geen topic gemaakt hebben, wetende dat er ook vele zouden zijn met commentaar, kritiek of onbedoelde adviezen die niet van toepassing zijn, maar nog meer wetende dat er nu een stalling is die meeleest en zich kapot lacht om mijn ellende.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 18:27

Dat laatste! Echt? Bizar. En wreed ook. Zet m op TS. En paard ook; knokken jongen. Ik duim hard voor jullie.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 18:45

GUSTIxBILL schreef:
Telefoontje is wel gepleegd voor advies, zij zeiden ook dat ik door de situatie beter even mail kan sturen, dat zolang het niet terug bloed en achteruit gaat dit geen spoed is en geen meerwaarde heeft voor spoed te betalen.

Mail is gestuurd met deel van het verloop, uitleg van het verhaal en nu even antwoord afwachten. Moest dit er binnen 3 dagen niet zijn moet ik terug bellen (ook weer, bij twijfel, achteruitgang, koorts, bloed verlies,…) bellen en opladen.

Goed gedaan! Hoop dat je snel antwoord hebt en mag komen voor verder onderzoek.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 19:59

Wtf dat van die stalling, meen je dat?

Dat die zich eens maar eens gauw gaan schamen. Lachen met de ellende van een ander doe je niet. Echt wreed hoor.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 20:03

Wacht, serieus, er zijn mensen die lachen om dit soort zaken?

Echt? Nou, ik hoop dat jij het laatste lacht!