sasja0705 schreef:Lees ik het nu goed :
Citaat
"Als ik nu geen geld had om die pony af te betalen had ik dat nu ook niet voor de operatie. Dat hadden we van geld moeten doen dat we apart hielden voor het kopen van schrikdraad, hekken etc op onze boerderij. "
Dus het geld voor afbetaling was er ook niet ?
En wat rechtsbijstand en castratie uitstellen betreft is bullshit, want deze operatie is noddzakelijk.
"Wachten" tot een uistpraak kan zo maar een paar jaar duren - ook al sta je in jouw recht. En zo of zo had je een operatie eerst moeten voorschieten.
Ik snap dat je een "niet conform " product gekocht hebt ,maar nu gaat dus de pony de handel in met alle gevolgen van dien.
Het zou een uitzondering zijn ( ik zeg niet dat ze niet bestaan, hoor) dat een handelaar er echt geld en tijd hierin gaat investeren.
Heel jammer vind ik dat er niet van begin aan gecommuniceerd werd dat de pony op afbetaling gekocht is en dat ook nog via een tussenpersoon.
Heeft jouw vriendin dan het gehele bedrag aan de oude eigenaar betaald? Of ook op afbetaling?
Als het pony nog niet afbetaald was, dan was de oplossing makkelijk: bedrag van de castratie in mindering of terug. Punt
En zo cru het is : als jouw vriendin het pony gekocht heeft en aan jouw verkocht...dan heb jij met de oude eigenaar niets te maken, want jouw vriendin is de verkopende partij.
Of heb jij de contract met oude eigenaar?
Had je er meteen open in het topic alles verteld, had men beter kunnen mee denken en oplossingen aan dragen...
Maar alleen al het feit om de pony op mp te zetten voor 5k en als hengst ipv klophengst, had bij mij al de alarmbellen laten rinkelen van wat er wel en wat niet aan echte informatie hier gedeeld werd.
En dat is jammer want als er niet heel veel geluk komt kijken is de pony de dupe, zal nog door een paar handen gaan en vervolgens naar de slacht.
En dat omdat er iets lichamelijks mankeert wat verholpen kan worden.
De 5000 was inclusief operatie. Dus in principe zette ik hem voor 3500 te koop. In deze tijd een nette prijs voor een ruin. Ik had dan vriendin terug betaald en verlies genomen. En inderdaad ik had een contract met vriendin. Mega onhandig. Want ik vond dat zij net zoveel slachtoffer was al ik. Ik wilde haar uit de wind houden hier. We hadden afgesproken dat ik haar zou betalen als we de sleutel hadden van de boerderij en alles klaar was daar. Ik had dat uiteraard gewoon nagekomen. Ze is een vriendin.