Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
llora schreef:Pompen of vocht in de benen heeft ze nooit. Extreem zweten ook niet. Is altijd alert. We hebben ze is een lange tijd terug omdat ze in de winter redelijk hevig stond gelongeerd. Links galopeerd ze wel. Recht sprong ze altijd verkeerd aan. Galopeerd op de wei meestal ook links zelden rechts. Speelt mee met de andere . Eet goed en mest normaal ook goed en veel
Heb net met de dierenarts overlegd. Zand kan zei ze. En kan ik eventueel gekookt lijnzaad voor geven. Kan nooit geen kwaad.
Zij denkt reactie ontworming leverbot en door verminderde weerstand een virusje in de darmen. Ze heeft de laatste weken meerdere paarden gehad met diarree en pijnlijke darmen door een virus in de darmen.
Mest was vandaag redelijk goed en rook niet meer zo zuur. Ze was deze week ook nog geweest en ze zei dat ze er al veel beter uitzag maar dat ik geduld moet hebben.
Als ze echt problemen moest hebben met haar darmen en problemen met voeding opnemen zouden haar bloedwaarden echt slechter moeten geweest zijn.
monsera schreef:Laat je niet gek maken.
Je bent net een traject ingegaan met deze dierenarts. Geef het even de tijd. Ze komt al wat bij dus gaat de goede kant op.
monsera schreef:Laat je niet gek maken.
Je bent net een traject ingegaan met deze dierenarts. Geef het even de tijd. Ze komt al wat bij dus gaat de goede kant op.
Ninx schreef:De mijne zijn ook nooit op hun frist in deze tijd....
Wisseling van de seizoen, verharen, laatste hengstigheid....
Goed dat je alert blijft en blijft monitoren, maar het najaar maakt alle paarden een tandje duffer..... neem daar de achterstand van dit paard bij, en het is niet gek dat ze niet loopt te stuiteren.
Wat frisser weer zullen veel paarden ook een stuk fijner vinden.
superpony schreef:Klinkt heel positief en hoopvol TS.
Ze ziet er ook ontspannen uit. Is ze nog niet aan het verharen? Ze heeft een strak velletje.
Gaat de rest ook goed? Misschien dat ze zich ook anders gaat gedragen als ze lekkerder in haar vel komt te zitten?
Je hebt straks wel een goed overzicht van foto's.
Hopelijk nog even genieten van het mooie weer, want het is nog lekker warm
Marilu schreef:Amai, het buikje is al serieus gegroeid !
En als ze al zoveel praatjes heeft, dan is ze zeker aan de beterhand !
Wat de weide betreft : mijn dierenarts raadde me inderdaad aan om, ter bestrijding van de leverbot, de weide jaarlijks te behandelen met kalkcyanamide (van Perlka).
Maar misschien/waarschijnlijk is ze op haar vorig adres besmet geraakt. Was de weide daar aan de natte kant (aan beekkant) ? Het is voornamelijk op natte weides dat die leverbot zich manifesteert. Als het bij jullie een droge weide is, volstaat het misschien om eens eenmaal te strooien (maar los van leverbot is de kalkcyanamide natuurlijk ook nog nuttig voor andere dingen : ontsmetten, meststof en kalken).