Paard plots angstig/onzeker buiten de schuilstal

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tieneke

Re: Paard plots angstig/onzeker buiten de schuilstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 10:44

Wat zei de dierenarts?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 10:45

@ magda_90 : kom op hé .. je gaat mij niet vertellen dat je de geschiedenis van TS en haar paarden niet kent, en in geval van niet is het misschien interessant om eerst daar wel eens naar te kijken. De geschiedenis herhaalt zich gewoon, het is exact hetzelfde verhaal als met haar andere paard .. Daar werd ook héél lang getalmd om een DA erbij te halen, dan werden er maar halve dingen getest, viel het woord inslapen regelmatig, uiteindelijk wel goed onderzoek gedaan en paard verkocht. Het is gewoon erg .. voor het paard. Dus ik begrijp heel goed dat er terug verwezen wordt naar de vorige keer.

TS meldt zowat elk detail van wat er gebeurd, als er dan gisterenavond nog een DA bij geweest was hadden we dit echt wel vernomen, het is niet dat alle reacties op 5 minuten geplaatst zijn, daar is een hele nacht overheen gegaan. Intussen is het al ruim ochtend en ondanks dat TS aan niemand wat verplicht is, is het in zo'n topic wel fijn om te weten of het paard nog recht staat en of er überhaupt een DA onderweg is. Nogmaals: zorgen om het paard ...

Ik ben overigens blij met alle topics die ik tot nu toe heb aangemaakt over mijn vragen en zorgen om de pony's. Heb altijd heel fijne reacties gehad, goede tips en ze hebben er mee voor geholpen dat mijn pony's er nu zo super bij lopen als ze lopen. Maar dan moet je wel iets doen met wat de mensen tegen je zeggen (en ik heb heus ook niet met elke reacties apart wat gedaan, maar wel algemeen actie ondernomen). Ik zou ook niet aarzelen als er wat is om weer een topic te openen, laat die wannabe-dierenartsen maar hun ideeën geven, kan ik dat weer meenemen naar mijn eigen DA en wie weet komt er wat uit.

@ TS: proficiat .. hoeveel hopen liggen er op de weide (of in de stal)? Heeft hij wel goed gegeten vannacht?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 10:47

Ik vind hem nog steeds erg opgetrokken staan.
Hoe is zijn eetlust nu? En drinkt hij wel voldoende?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 10:50

Ik ken TS niet. Wat er ook gebeurt is - online zo gedragen werkt nooit.

Wat de mod ook precies zegt.

Nu ga ik weer onder de meelees steen en ik hoop dat het topic beter te volgen is. ;)

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-20 10:59

In de stal ligt er wat meer dan voorbije dagen.
In de wei 1 hoopje maar toch ben ik al blij dat hij buiten de stal geweest is.

Hij is ook alerter. Blijft niet zo suf staan.

Hij heeft ook weer een goede eetlust momenteel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 11:13

Allé, leuk :)
Was zijn hooinet (bijna) leeg dan vanmorgen? Kan je vandaag een paar keer gaan controleren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 12:05

Wat betreft het hooinet, het is aan de bovenkant open, maar misschien durft hij zijn hoofd daar niet helemaal in te steken (zicht is immers verminderd)dus misschien dat daarom een bodem hooi blijft zitten. Kun je geen cementton neerzetten en die vullen met hooi?
Mijn oude paard had door slijtage van gebit ook moeite met fijnmazige netten.

Ik zou alsnog de veearts bellen, want dit moet een oorzaak hebben. Aankijken zou ik niet meer doen.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 12:06

Hooinet ziet er wel erg vol uit nog.
Heb je vanmorgen ook een emmer all-in-soup gevoerd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 12:12

Hannanas schreef:
Hooinet ziet er wel erg vol uit nog.
Heb je vanmorgen ook een emmer all-in-soup gevoerd?

Dat zag ik idd ook, maar misschien heeft ze het daar net gevuld.

Echter als ik naar me zelf kijk zou ik de slobber als eerste geven en dan tegelijkertijd even onder de deken kijken. Daarna pas opruimen en de netten opnieuw vullen.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-20 12:22

Net was maar 1/4 uit.
Lijkt daarom idd nog vol.

Heb nu een groot deel op de grond gelegd. Daar at hij meteen van.

Is met mij op de wei geweest. Heeft gegraasd maar kwam erg vreemd richting de stal... Coördinatie storing?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 12:24

Wat ligt er als stalbedekking?? Hij zou niet liggen, maar het toont ook niet schoon. Probeer eens een dik pak vlas en dan echt meerdere balen.

Verder ook benieuwd wat je veearts zegt. Als deze niet doorpakt echt een andere laten komen. Waar zit je? Misschien kunnen andere bokkers in je omgeving helpen aan een naam van een goede paardenarts.

Deze paarden terugbrengen en een tijd geen paarden lijkt me ook verstandig. Soms moet je gewoon nog veel leren en ontwikkelen. Dan misschien ooit een paardje op een manege of pensionstal waar ervaren en deskunige begeleiding is. Daar leer je van en hoef je niet alles op Bokt te vragen in principe. Ook is er vaak meer en betere begeleiding bij problemen.

Waarschijnlijk lijkt dit allemaal goedkoop; paarden opvangen, goedkope plek huren etc, maar je hebt er alleen ellende van en die paarden nog meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 12:26

Art_Ificious schreef:
Net was maar 1/4 uit.
Lijkt daarom idd nog vol.

Heb nu een groot deel op de grond gelegd. Daar at hij meteen van.

Is met mij op de wei geweest. Heeft gegraasd maar kwam erg vreemd richting de stal... Coördinatie storing?

[ Video ]

Haal hier alsjeblieft een dierenarts bij. Je ziet toch dat dit echt niet ok is. Ik begrijp je manier van handelen echt niet.

En weer heeft hij amper gegeten ;( |(

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 12:28

Zo jeetje, dat ziet er echt niet goed uit.. Ik zou toch ook nog een keertje een dierenarts bellen TS.. Wellicht een andere dierenarts een optie, gezien die eerste je wel heel makkelijk afwimpelde?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 12:28

Als je paard zo loopt...met alles van de voorbije dagen...dan ga ik er vanuit dat je nu de dierenarts toch gebeld heb.
(Want dat niet doen zou uiteraard verwaarlozing zijn en medische zorg ontzeggen betekenen.)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 12:29

Jeetje, TS, dat is niet oke hoor.

Ik denk dat je niet raar op moet kijken als een dezer dagen de dp voor je neus staat. Hij heeft een deken op, dus mensen zien niet alles. Helemaal als hij op stal staat niet, maar dit begint wel vormen aan te nemen die echt niet acceptabel zijn. Dan bedoel ik niet het paard, maar jouw handelen. Dit is nalatig qua verzorging.

Bel nu gewoon een echt goede paardenarts of breng het paard terug. En misschien beter die andere ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 12:34

Ik lees de hele tijd al mee. Maar ga m'n mond toch opentrekken.

TS, ik hoop dat je zelf ook ziet dat dit alles behalve goed is en dat je gewoon met spoed een da er bij moet halen. Of je moet de keuze maken de paarden terug te brengen/op te laten halen.

Dit paard ziet er alles behalve gezond uit. Er is iets duidelijk mis. Helemaal als deze ook nog zijwaarts begint te lopen.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 12:39

Ik kan het gewoon even niet laten om te zeggen, daar gaan we weer. TS, ik snap niet dat je überhaupt nog topics hier opent na alle commotie in het verleden.

Los daarvan, want dat is natuurlijk je eigen keus, lijkt het me dat er nu toch echt wel een dierenarts bij moet komen...

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 12:41

Is dat geen soort van delirium doordat zijn organen stilaan allemaal begeven wegens dagenlang ( weken ? ) bijna niks eten en drinken ?
Laatst bijgewerkt door Pandora2 op 05-03-20 12:45, in het totaal 1 keer bewerkt

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 12:44

Ts, ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe jou contact met pzb op dit moment is.
Zijn hun op de hoogte van dit filmpje en de laatste ontwikkelingen?
Kunnen zij jou niet helpen door een DA in de buurt er heen te sturen?
Paard is toch nog hun 'eigendom'?
Vraag me af wat hun rol in het verhaal is en wanneer ze willen gaan ingrijpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 12:45

magda_90 schreef:
Natuurlijk bitchen we nog door op de ts. >;)
Jullie geven haar niet eens de kans om überhaupt te reageren.

Je kunt tegenwoordig geen normaal medisch topic meer openen zonder dat alle wannabe dierenartsen zich hier melden. -O-

Hoe vind jij dat het paard erbij staat dan, je kan het onbegrijpelijk vinden dat men zit "te bitchen" om jouw woorden te gebruiken.
Maar ook jij zult toch zien dat dit niet ok is.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 12:46

Oei, dat is echt niet goed.
Ik neem aan dat je na dit filmpje wel een spoedconsult van de dierenarts hebt aangevraagd.
Veel sterkte. Niet leuk om je paard zo te zien.

Wat AmyJamess zich afvraagt heb ik ook wel.
Zijn alle kosten en beslissingen nu voor jou of heeft paard zoekt baas hier ook nog een rol in?
Misschien kunnen die je nog helpen hiermee.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-20 12:47

Bloedwaarden waren allemaal goed.
Inclusief vitamines mineralen en functies van de organen.

Ben op mijn werk, weidebazin houdt paard in oog en belt desnoods haar dierenarts. Hij loopt echter maar op 1 plaats zo schuinweg heeft een hele tijd gegraasd en liep daarbij normaal zoals elk grazend paard loopt.

Toen ik aan de hand door de wei stapte was hij ook op die bepaalde plek in een scheve bocht aan het gaan en de rest van de wei gewoon normaal.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 12:48

Daarom heeft ze primair toch al de vee arts er bij gehaald? Ze heeft er contact mee. TS heeft niet niets gedaan. ;)

Pindabear

AmyJamess schreef:
Ts, ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe jou contact met pzb op dit moment is.
Zijn hun op de hoogte van dit filmpje en de laatste ontwikkelingen?
Kunnen zij jou niet helpen door een DA in de buurt er heen te sturen?
Paard is toch nog hun 'eigendom'?
Vraag me af wat hun rol in het verhaal is en wanneer ze willen gaan ingrijpen.

Ik lees het hele topic al paar dagen mee.
En dit vroeg ik me inderdaad ook af.
En zoals eigenlijk iedereen zegt zou ik nu ook met spoed de dierenarts erbij halen. Lijkt me ook niet goed hoe hij zo zijwaarts gaat lopen.

SinneJ

Art_Ificious schreef:
Bloedwaarden waren allemaal goed.
Inclusief vitamines mineralen en functies van de organen.

Ben op mijn werk, weidebazin houdt paard in oog en belt desnoods haar dierenarts. Hij loopt echter maar op 1 plaats zo schuinweg heeft een hele tijd gegraasd en liep daarbij normaal zoals elk grazend paard loopt.

Toen ik aan de hand door de wei stapte was hij ook op die bepaalde plek in een scheve bocht aan het gaan en de rest van de wei gewoon normaal.

Ik kan dit echt niet geloven. Echt niet.