Paard met 3 bemerkingen kopen voor de sport?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Paard met 3 bemerkingen kopen?

Ja kopen!
147 (31%)
Nee, nooit aan beginnen.
267 (57%)
Anders namelijk...
50 (10%)

Totaal aantal stemmen: 464

Alja

Re: Paard met 3 bemerkingen kopen voor de sport?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 19:37

2 jaar garantie?
Het is geen kast wat je koopt maar levende have
Ik zou daarmee echt niet akkoord gaan als ik de verkopende partij was.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 20:34

Ik vind "bulten" een vage, juridisch niet sterke omschrijving wat voor bulten? Alle bulten?

Heb je er duidelijke foto's van gemaakt?

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 20:41

2 jaar garantie op bulten lijkt mij ook erg ver gaan. Als het paard in de tussentijd een grote peesblessure of iets anders krijgt kan je dus een bultenreactie “oproepen” en zo je totale aankoopbedrag terug krijgen, lijkt mij niet echt de bedoeling.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 21:54

Dat wordt hem niet hoor. Ten eerste zet jij hem ergens anders neer en wie zegt dat iets niet jouw schuld is of de manier van houden, voeden of de omgeving?? Dan moeten zij een paard terugnemen.

Daarbij kan je hem nu al niet loslaten, dus ik zie jou echt niet dat paard over 1 of 2 jaar terugbrengen. Dan ga je behandelen, wat echt goed te doen is. Ik kan je Steffi vd Laarse echt aanraden dan. Ons paard werd alleen slechter van de prednison en het hielp na de 3e keer bulten ook niet meer.

Bruintje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 22:33

2 jaar is inderdaad een hele lange tijd. Ik vind 1 jaar al netjes. Je hebt namelijk een complete cyclus. De korting weet ik niet. Hebben ze meer handelspaarden misschien kun je dan zoiets regelen? Ja emotie hoort erbij ik kan dat ook niet los koppelen bij dieren.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 23:04

Precies........Ik was rijk geweest als ik alles terug had kunnen brengen denk ik :) Zelfs het paard dat we kado hebben gekregen is nu al duurder dan paard dat we net half jaar daarvoor hadden gekocht.

En onze hengst ( die met bulten ) hebben we na aanschaf en 3 jaar van alles proberen op meerdere gebieden moeten laten inslapen. Dus die is 3x zo duur geweest en alles kwijt.

Maar goed, als ik kijk naar de paardjes die we al 15-20jr hebben, wat die hebben gekost..........

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 23:08

Ik zou zelf proberen om het volgende zomerseizoen er in te krijgen.
Dan heb je het grootste risico eruit.

En paard moet verder wel goed zijn.
Met blessure en bulten ga je hem niet terug kunnen brengen.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 23:30

superpony schreef:
Precies........Ik was rijk geweest als ik alles terug had kunnen brengen denk ik :) Zelfs het paard dat we kado hebben gekregen is nu al duurder dan paard dat we net half jaar daarvoor hadden gekocht.

En onze hengst ( die met bulten ) hebben we na aanschaf en 3 jaar van alles proberen op meerdere gebieden moeten laten inslapen. Dus die is 3x zo duur geweest en alles kwijt.

Maar goed, als ik kijk naar de paardjes die we al 15-20jr hebben, wat die hebben gekost..........

Maar zolang houd de ts geen paarden he die doet die na een paar jaar weer weg. Dan kijk je er toch anders tegen aan dan mensen die echt van hun dieren houden.bij ons hoeven ze niks op te leveren of te presteren. Dat is bij ts natuurlijk anders.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 00:40

beatje schreef:
superpony schreef:

Maar zolang houd de ts geen paarden he die doet die na een paar jaar weer weg. Dan kijk je er toch anders tegen aan dan mensen die echt van hun dieren houden.bij ons hoeven ze niks op te leveren of te presteren. Dat is bij ts natuurlijk anders.

Dat moeten we nog maar zien. TS koopt 1 paard als leerpaard. Ze kan nu al niet 100% realistisch denken en is verliefd op dit paard van alleen zien, testen etc. Dan ben je niet met geld verdienen en winst maken etc bezig.

En wij hebben vroeger ook verkocht...........Staan er nu weer 2 van bij ons, want is niet bevallen. En ja, als wij een 4jr hengst kopen hebben we ook verwachtingen en plannen. Maar na goedkeuren is het heel lastig om een paard na een tijdje weer terug te brengen als je achter meer problemen komt. Ook met rontgen kom je niet achter alles.

En met het gratis paard wil ik alleen aangeven hoe krom het kan lopen. Dat paard kennen we al langer en gaat echt niet weg. Maar kosten lopen snel hoog op.

Bewijs met blessures en bulten etc etc maar dat het niet nieuw is. En ook dan, moet je toch eerst een veearts laten komen, laten onderzoeken etc etc. Dan ga je al een proces in van; laten nakijken, behandelen, verder zoeken etc etc. Dan breng je als gewone man echt niet even je paard terug na 1 of 2 jaar.

Dat soort dingen zijn voor de grote trainers en geld verdieners misschien normaal.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-19 07:17

beatje schreef:

Vind deze reactie echt onder de gordel! Het feit dat ik niet de financiële last kan dragen noch de tijd zou hebben voor 2 paarden vertaal jij even naar dat ik er niet van houd?! Een paard verkopen omdat je inziet dat jou ambities verder gaan dan het paard kan en een jaar lang twijfelen en maanden nachten huilend wakker liggen om hem na 8 jaar te verkopen is natuurlijk geen liefde? Het feit dat ieder paard dat ik ooit verkocht heb nog bij de eerste eigenaar staat en ik daar nog goed contact mee heb en soms ga kijken, laat zeker zien dat ik geen bal om mijn paarden geef. En buiten dat heb ik nog nooit 1 cent verdiend op mijn paarden. Het is mijn hobby niet mijn inkomsten en als ze zorg nodig hebben zullen ze die altijd krijgen. Wat het ook kost. Jou opmerking is onnodig kwetsend en ik zou het erg waarderen als je hem laat verwijderen/aanpassen.

Ik reageer zo even op de rest maar dit moest me van het hart! Want ja die heb ik een, en tis maar een kleintje :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 07:55

Als de verkopers akkoord gaan met 2 jaar dan blijkt wel hoe graag ze hem kwijt willen. Ze mogen ook absoluut dolblij zijn dat ze het paard ten eerste al kwijtraken en ten tweede voor zo’n bedrag. Die gaan waarschijnlijk met alles akkoord. Dat gebeurt ze nooit meer.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 07:56

Ik snap heel goed dat je de risico's tot het minimale wilt beperken, alleen zal je er met elk levend dier niet onderuit komen dat ze op een gegeven moment geld gaan kosten. Als je geluk hebt duurt het bij de een wat langer, is het bij de een meer dan bij de ander. Je weet gewoon met dit paard dat er risico's zijn ook al zeggen meerdere dierenartsen van niet, je weet ook dat het nu al voor mensen een struikelblok is en dat het voor jou als je over 3 jaar zegt ik ben uitgeleerd van dit paard en ik wil m weg doen dat jij daar ook tegenaan gaat lopen of je moet de vraagprijs dusdanig laag aan gaan houden dat het voor mensen wellicht een gok is die ze dan durven te nemen.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-19 08:02

Het idee van de garantie komt niet van mijzelf maar de dierenarts. Zoals gezegd zag hij er meer problemen in dan ikzelf in eerste instantie. Gezien alle verhalen die hier naar voren komen is het wel duidelijk dat het veel ellende kan geven. We hebben nu dus 1 jaar afgesproken. Ik zie ook de complicaties die dit met zich mee kan brengen en hoop er nooit op terug te hoeven komen. En als het wel terug komt wil dat nog niet zeggen dat ik dat wel doe. Voor nu ga ik er gewoon vanuit dat het een eenmalige uitbarsting is geweest en dat hij dit nooit meer gaat krijgen zoals hij het 10 jaar nog nooit gehad heeft.

@ cobiie. Ik weet niet hoe jij het voor je ziet om een bulten reactie op te gaan roepen? Buiten dat ik zo niet in elkaar zit (mensen willen bedonderen en de gezondheid van een paard op het spel zetten?), zou ik niet weten hoe je dit zou moeten doen. Zou wel echt te gek voor woorden zijn! Ik koop dit paard met een risico op de benen. Maar hebben ze dat niet allemaal?

Vandaag word alles definitief doorgesproken en hopelijk ook de datum dat hij echt van mij word *\o/* ! Ik kan niet wachten :D

@ Meggiemeg. Dat klopt. En dat zien we dan wel weer. Ik heb nooit haast met de verkoop want ik wil op het gemak het perfecte huisje voor een paard vinden. Dus als het zo ver is gaan we gewoon in alle rust HET plekje zoeken voor deze vriendelijke goedzak!

Boedha_1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 08:04

Suzanne F. schreef:
Als de verkopers akkoord gaan met 2 jaar dan blijkt wel hoe graag ze hem kwijt willen. Ze mogen ook absoluut dolblij zijn dat ze het paard ten eerste al kwijtraken en ten tweede voor zo’n bedrag. Die gaan waarschijnlijk met alles akkoord. Dat gebeurt ze nooit meer.

Vind dit een beetje overdreven... Er staan meer als zat leerpaarden (lichte tour/gp gelopen ect) te koop met grote bemerkingen. En die worden verkocht voor nog wel veel meer geld. Het is maar net waar de prioriteit ligt van de mensen, er zijn er genoeg die er een moord voor doen een ouder gp paard te kunnen kopen (13/14/15 jaar) met genoeg bemerkingen voor 20K of meer...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 08:13

Boedha_1981 schreef:
Suzanne F. schreef:

Vind dit een beetje overdreven... Er staan meer als zat leerpaarden (lichte tour/gp gelopen ect) te koop met grote bemerkingen. En die worden verkocht voor nog wel veel meer geld. Het is maar net waar de prioriteit ligt van de mensen, er zijn er genoeg die er een moord voor doen een ouder gp paard te kunnen kopen (13/14/15 jaar) met genoeg bemerkingen voor 20K of meer...

Nou ik ken ze niet. En ik verklaar ze echt voor gek als ze dat zouden doen, tenzij je geld als water hebt en het toch niet uitmaakt. Zelfs met een gezond paard komen de problemen wel op je af, daar hoef je geen 10k voor neer te leggen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 08:17

Wat een zure opmerkingen weer tussendoor... :roll: TS van harte gefeliciteerd. Ik wens je vele fijne en leerzame jaren met dit paard!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-19 08:22

Suzanne is het hele topic al razend enthousiast over dit paard en wil dat graag laten weten. :+ iedereen zijn mening, dat mag.

Ik denk zelf ook dat het wel goed komt. Kan toch niet in de toekomst kijken.

Thx Jessix :D

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 08:28

Gelukkig zijn dit soort dingen heel persoonlijk. Als we allemaal hetzelfde zouden willen, wordt de wereld vreselijk saai. Laat TS haar ding doen. Doet iemand dat anders? Ook prima.

TS ik hoop dat je gaat genieten van je paard. Veel geluk met hem.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 08:46

leonie87 schreef:
beatje schreef:

Vind deze reactie echt onder de gordel! Het feit dat ik niet de financiële last kan dragen noch de tijd zou hebben voor 2 paarden vertaal jij even naar dat ik er niet van houd?! Een paard verkopen omdat je inziet dat jou ambities verder gaan dan het paard kan en een jaar lang twijfelen en maanden nachten huilend wakker liggen om hem na 8 jaar te verkopen is natuurlijk geen liefde? Het feit dat ieder paard dat ik ooit verkocht heb nog bij de eerste eigenaar staat en ik daar nog goed contact mee heb en soms ga kijken, laat zeker zien dat ik geen bal om mijn paarden geef. En buiten dat heb ik nog nooit 1 cent verdiend op mijn paarden. Het is mijn hobby niet mijn inkomsten en als ze zorg nodig hebben zullen ze die altijd krijgen. Wat het ook kost. Jou opmerking is onnodig kwetsend en ik zou het erg waarderen als je hem laat verwijderen/aanpassen.

Ik reageer zo even op de rest maar dit moest me van het hart! Want ja die heb ik een, en tis maar een kleintje :')

Ik vind dit echt een goede beslissing hoe moeilijk ook. Hoe vaak zie je wel niet op wedstrijden mensen hun, paardje van weinig kwaliteit, pesten om hoger in de sport te komen. Met hangen en wurgen. Koop dan een paard dat de aanleg wel heeft! En dat doet ts. Succes!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 08:58

Leonie, je hoeft je niet te verdedigen. Je hebt het beste met je paarden voor en dat heb ik gezien hier in Frankrijk.

Niet iedereen past de eigen ambities aan de mogelijkheid van de paarden aan, zoals wij hier en dat is OK. Wij ijn namelijk echte recreanten en vinden het al gauw goed wat het paardje kan en doet. Als ie maar braaf is en we fijne tochten kunnen maken.
En net als Anna79 schrijft vind ik dat een hele goede beslissing van jou.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 09:20

En over de kritiek op later weer verkopen, dat vind ik ook zulke kolder. Alle paarden die op marktplaats, sporthorses en elders te koop staan, staan dat omdat hun eigenaar van ze af wil. De redenen kunnen nogal uiteenlopend zijn, maar feit blijft dat de huidige eigenaar er niet meer mee verder wil. Als iedereen zijn paard tot de dood zou houden, konden we nooit meer iets kopen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 09:31

Heel veel succes en wel even een volgtopic aanmaken, razend benieuwd hoe ver je het gaat schoppen met die kanjer!!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 09:32

leonie87 schreef:
Suzanne is het hele topic al razend enthousiast over dit paard en wil dat graag laten weten. :+ iedereen zijn mening, dat mag.

Ik denk zelf ook dat het wel goed komt. Kan toch niet in de toekomst kijken.

Thx Jessix :D

Echt super dat de eigenaren zo bereidwillig zijn *\o/* ik denk ook dat het wel goed komt. Heel veel succes en plezier met hem!

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 09:38

Ik hoop dat het vandaag allemaal rond komt en hoop dat we dan nog vaak mooie foto's van jullie als combinatie zullen zien.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 10:04

bigone schreef:
Heel veel succes en wel even een volgtopic aanmaken, razend benieuwd hoe ver je het gaat schoppen met die kanjer!!

Dat lijkt mij ook leuk!
Heel veel succes en plezier.
Super van de dierenarts dat hij die bulten zo benaderd heeft. Zie op dit moment van vrij dichtbij hoe hopeloos je er van kunt worden en hoe groot de gevolgen kunnen zijn.

Suzanne, ik zit zelf niet in de prijscategorie/ paarden van dat niveau, maar ik weer wel voor welke prijzen lichte/zware tour paarden ongeveer gaan met en zonder bemerkingen.. En dat jij het er niet voor over hebt, wil nog niet zeggen dat het niet gebruikelijke prijzen zijn voor dit soort paarden..