Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Orlinapaard schreef:Uit nieuwsgierigheid de vorige filmpjes bekeken.. Mijn mond valt open van verbazing... Ieder klein beetje paardeneigenaar ziet toch dat dit dier bevangen is en géén ataxie heeft?? Daar hoef je echt geen paardendierenarts voor te zijn! Hoewel ik er toevallig wel een ben... Hoe kan je zelfs nog maar aan ataxie dénken? En wanneer heel bokt je tegenspreekt, nog altijd koppig overtuigd blijven van je eigen gelijk? Gelukkig loopt Vos nu eindelijk(!) beter, maar ik kan je op een blaadje presenteren dat hij vroeg of laat een terugval krijgt, als je niets aan het voerbeleid verandert.
Supervixen schreef:'
Het enige dat ik denk als ik dit lees is: 'koekoek'
Luckystory schreef:*knip*
Pijn heeft trouwens ook nut. Het geeft fysieke grenzen aan. Zolang er herstel is en verbetering merkbaar is, kan het handig zijn dat het paard zichzelf niet forceert...
Luckystory schreef:Daarnaast wil ik nog opmerken dat ik heel goed snap dat er geen foto's gemaakt worden of andere onderzoeken verricht worden. Het gaat om een dier van bijna 20 die met pensioen is. Dat is dan een afweging die je maakt.
mirgino schreef:ik heb geloof ik een topic gemist???
Koper schreef:Het verdict van de bokkers: als je het niet eens bent met de veearts (veearts dacht dat hij hoefbevangen was) en dan ook nog eens niet met de algemene opinie op bokt -uiteraard ook allemaal veeartsen- maar zelf wat onderneemt om je paard er weer bovenop te helpen dan ben je een dierenbeul.]
Koper schreef:Dat is wat de osteopaat dacht. Er zijn geen foto's gemaakt en die gaan er ook niet komen. Overigens meldde de veearts wel dat bij artrose ataxie een voorkomend probleem is.