Huidontstekingen, wie herkent dit?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Horseware

Re: Huidontstekingen, wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 11:30

Rebelletje als ik je een tip mag geven: stop met het voeren van luzerne. Luzerne verhoogt de fotosensitiviteit en dat is het laatste wat je wolvin vasculitis.

Rebelletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 13:35

Horseware, bedankt voor de waarschuwing, dat wist ik niet! Toevallig is mijn zak zo goed als leeg en wilde ik vanavond een nieuwe halen. Doe ik dus maar niet!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 16:21

Ik merkte bij die van mij ook dat lucerne wel enigszins van invloed was inderdaad

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 17:47

mijn paard blijft gelukkig goed gaan, was bang na de Pretnisolon dat het terug zou komen maar gelukkig niet!
ze staan nu weer binnen in de nacht en de eerst 2 dagen was in de ochtend zijn been iets dikker ,na rijden mooi dun
en nu blijft hij dun alle haartjes groeien weer terug..
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

LisaaSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 23:28

Dat over luzerne wist ik niet... die van mij krijgt equifyt pre-active, green Power en herbs... bevat allemaal luzerne volgens mij -O-

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 23:40

Ik heb die van mij helemaal van de lucerne af gehaald toen, ik had echt het idee dat hij allergisch was voor de lucerne en daar de huidproblemen door kreeg.
Uiteindelijk blijkt dat niet helemaal zo te zijn, maar ik ben er wel heel voorzichtig mee want het kan de gevoeligheid wel erger maken dus...
Ik voer dus nog steeds zoveel mogelijk lucernevrij.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 00:23

Nouvel schreef:
Ik heb die van mij helemaal van de lucerne af gehaald toen, ik had echt het idee dat hij allergisch was voor de lucerne en daar de huidproblemen door kreeg.
Uiteindelijk blijkt dat niet helemaal zo te zijn, maar ik ben er wel heel voorzichtig mee want het kan de gevoeligheid wel erger maken dus...
Ik voer dus nog steeds zoveel mogelijk lucernevrij.

mijn paard kreeg al jaren Daily Plus voordat hij ineens die mok kreeg, en nu stond hij op de wei met heel weinig krachtvoer en toch mok
geloof niet dat het door luzerne komt

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-18 07:41

Het komt er misschien niet in eerste instantie van, maar het werkt wel tegen te genezen. In alle Engelstalige ervaringstopics op forums over vasculitis komt luzerne naar voren.

Mijn paard heeft nog nooit been verbrandingen Door de zon gehad en reageert nu opeens op uv. Is niet de oorzaak misschien maar werkt de ziekte nu die er is wel in de hand.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 00:41

Ik zou zeker risico's wegnemen op voergebied. Klaver schijnt ook een risico te zijn en volgens mij gaat het over vlinderbloemigen.

Bij die van mij geneest de drukking redelijk goed, maar het blijft wel dik en schilferig. Door het niet kunnen dragen van beenbescherming ontstaan er weer vieze plekken aan de voorkant van de koot en de kroonrand. Ik ben nu zelf een beenbeschermer aan het vermaken, aangezien het volgende week zonnig wordt.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 08:11

Ja inderdaad zoveel mogelijk klaverbloemige mijden, valt op de wei niet altijd mee maar ik probeer het ook.
Ik ben daarom pure feed gaan voeren, is zonder lucerne.

Fijn dat het iets beter gaat tessa, maar balen dat je dan weer andere plekken terug krijgt...

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 23:35

Afbeelding
Afbeelding
Missie beenbeschermer vermaken lijkt gelukt. Alle versteviging eraf, uitsparing voor kogel, flap van regendeken er overheen. Nu afwachten of het weer de goede kant op gaat.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-18 00:03

Hopelijk werkt dat! Knap staaltje werk!

Hier vandaag toch best lange periode regen maar durfde hem niet af te laten. Een rechterbeenbeschermer om haar linker been gedaan, zodat de sluitingen niet aan de buitenkant van 'de plek' zat ivm inregenen. Hij heeft het super gehouden, mooi droog been.

Morgen de equilibriums passen.
De rambos loopt het been wat in op, waarom geen idee.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-18 09:06

Prednison weer aan het afbouwen. Kootholte is nagenoeg weg, behalve dan 1 bultje zonder korstje. Geen idee wat dat is. Zijkant same same, wel mooi rustig.

Blij met de xl equilibrium, passen goed volgens mij. Heb wel het idee dat ze redelijk warm zijn.

Afbeelding

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 09:34

Volgens mij zijn ze wel redelijk ademend, in ieder geval meer dan die goedkopere uitvoering van equilibrium. Ben benieuwd of ze bevallen.

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 12:30

Tancreda4 schreef:
Prednison weer aan het afbouwen. Kootholte is nagenoeg weg, behalve dan 1 bultje zonder korstje. Geen idee wat dat is. Zijkant same same, wel mooi rustig.

Blij met de xl equilibrium, passen goed volgens mij. Heb wel het idee dat ze redelijk warm zijn.

[ [url=m/rpHDjz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ze zijn inderdaad warm. Ravèl had ze aan in de zomermaanden (maximaal 8 uur). Als je er tendongrip onder plaatst en eroverheen, dan gaat het niet zo zweten. Ook fijn om de vasculitis zo schoon/droog te houden. De cashel zijn wel goed ademend en zacht, maar niet 100% UV-dekkend.

LisaaSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 20:16

Vandaag is de dierenarts bij ons langs geweest, eigenlijk voor de tanden, maar er is gelijk naar haar been gekeken.

Ze vind dat we de vasculitis zelf zo goed onder controle hebben en dat er verbetering in zit. Daarom hoeft ze geen medicijnen *\o/*

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-18 21:54

Wat fijn zeg!

Ik had even een baal momentje vandaag. Als eerste met mijn stomste hoofd gisteren de beschermer vergeten af te doen. Had voor het laatste uurtje nog even een andere aan gedaan en straal vergeten. Echt zo dom stom en argh! Die heeft van 16 uur tot 9 uur aangezeten. Gelukkig weinig aan de hand, minimaal dikker maar pfffff. Stom stom stom....

Andere domper zijn korstjes aan de binnenkant van het been. Het zijn nog meer schilfers dan echt korsten, maar de huid is wel wat meer roze dan de rest van het been. Haar zit er ook nog voldoende. Maar nogmaals argh. De prednison kuur is net vandaag klaar.

De rest is rustig en qua dikte ook. Maar vraag mij af voor Hoe lang -O-

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 22:01

Hier zijn de plekken ook weer wat erger en pijnlijker geworden in de dagen met de vorst...

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 00:16

Nouvel schreef:
Hier zijn de plekken ook weer wat erger en pijnlijker geworden in de dagen met de vorst...

Door de vele zon?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 07:47

Zou kunnen, enorm veel zon hebben wij hier niet gehad en het zitmaat de binnenkant van de kogel, maar zou op zich een verklaring kunnen zijn inderdaad

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-18 09:36

Het is idd wel veel zonniger geweest. Hier staat ze met beschermer iedere dag. Het afwisselen lijkt goed te helpen. Haar zit wel eens wat in de war maar thats it.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 20:01

Bij die van mij is het nu ook verre van fijn. Boven de kroonrand aan de voorkant zijn kosten ontstaan en dit beweging gaat het iedere keer kapot. Ze loopt er ook niet rad mee, dus het zal wel pijnlijk zijn. Ik probeer nu overdag op stal ook een beschermer om te laten doen.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-18 09:35

Ik moet zoeken naar de plekjes. Miniscuul en weinig harde korsten. Hopelijk richting genezong maar durf niets te hopen. Been kan zo weer oplopen.... Ben heeft momenteel wel wat reactie (dik ) van de beschermer weer wat wegzakt zodra hij af gaat.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

LisaaSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 08:39

Tancreda4 schreef:
Ik moet zoeken naar de plekjes. Miniscuul en weinig harde korsten. Hopelijk richting genezong maar durf niets te hopen. Been kan zo weer oplopen.... Ben heeft momenteel wel wat reactie (dik ) van de beschermer weer wat wegzakt zodra hij af gaat.

[ [url=m/Tye1Oe.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/WRDH6S.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/uGrQPy.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw wat goed zeg! Ik ga voor jullie duimen dat het zo vooruit blijft gaan +:)+

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-18 14:04

Ben wel benieuwd hoe lang het nog gaat duren en beschermers aan moeten. Maak mij wel wat zorgen met de langere dagen licht en de warmere dagen.

Ze krijgt nu ook kleefkruid en brandnetel Door het voer. En ze eet het Tot nu toe braaf!