dikke buik, wel ribben, en geen energie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 11:57

TS is 14 en gek op paarden en paardrijden. Dit is haar meisjes droom.
Ze weet dat de manege waarop ze rijd niet oké is. Maar dit is haar enige optie.
Anders kan ze helemaal niet rijden geeft ze zelf aan.

Ik zie het liever ook anders.
Maar we zijn niet allemaal hetzelfde op ons 14e.

TS is zich er nu van bewust en dat is al heel wat. Wie weet over twee jaar als ze net wat ouder is en meer verantwoordelijkheidsgevoel heeft dat ze andere keuzes maakt en ook andere mogelijkheden heeft.

Boos blijven doen tegen haar heeft nu helemaal geen zin.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 11:59

Lekker met Utah aan de hand grazen in de schaduw op z'n hete dag. Of zet hem in de paddock terwijl je erbij blijft. Het is bijna zomer vakantie dus tijd zat toch? Eventueel kun je voor nu je huiswerk maken op stal? Haal hem zo veel en zo lang mogelijk uit die hete stal. Voor je hem terug zet, afspuiten en een zweetmes eroverheen halen.
Het wordt de komende dagen niet zo warm meer, maar dit kan je wel gebruiken als de temperatuur weer oploopt.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 12:04

Phoya, het is niet haar enige optie want ze heeft ook nog verzorg paarden. Daar kan ze maar 1 keer per week heen en dat vind ze niet genoeg.
En ze wil ook niet te ver fietsen. Lees 40 minuutjes.

Trui

Re: dikke buik, wel ribben, en geen energie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-17 12:15

Het is dat ik wil blijven lessen. Wat niet mogelijk is bij Mn versorgpaarden. Wil niet stil liggen qua leren

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 12:16

bruintje123 schreef:
Phoya, het is niet haar enige optie want ze heeft ook nog verzorg paarden. Daar kan ze maar 1 keer per week heen en dat vind ze niet genoeg.

Ze is 14 jaar, in de puberteit, gaat naar de middelbare school, maakt huiswerk en spreekt af met vriendjes en vriendinnetjes. 40 minuten heen fietsen en 40 minuten terug fietsen. En wellicht fietst ze nog 2x 30 minuten naar school.

Laat haar toch. Ze heeft advies gevraagd en gekregen. Boos en belerend blijven heeft geen zin. De lease stopt per 1 juli, als haar moeder stopt. Probleem opgelost.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-17 12:18

Chiave schreef:
bruintje123 schreef:

Ze is 14 jaar, in de puberteit, gaat naar de middelbare school, maakt huiswerk en spreekt af met vriendjes en vriendinnetjes. 40 minuten heen fietsen en 40 minuten terug fietsen. En wellicht fietst ze nog 2x 30 minuten naar school.

Laat haar toch. Ze heeft advies gevraagd en gekregen. Boos en belerend blijven heeft geen zin. De lease stopt per 1 juli, als haar moeder stopt. Probleem opgelost.

Hier wil ik even tussen komen, mama wil niet meer rijden omdat ze merkt dat Utah haar er het liefst niet oplaat en ze bang is dat ze der pijn doet. Ik ga dus in Mn eentje door maar ze zal dus niet zonaal meer rijden dan voorheen omdat ik nu dus alleen kan rijden en Mn ma op vrije dagen niet meer gaat om te rijden als je me nog snapt

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 12:19

Ik denk dat de mensen hier eerder verdrietig dan boos om worden. Ik word in ieder geval verdrietig als ik dat paard op de foto zie. Wat moet die zich slecht voelen zeg...

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 12:26

Trui schreef:
Het is dat ik wil blijven lessen. Wat niet mogelijk is bij Mn versorgpaarden. Wil niet stil liggen qua leren

Hoezo is dit niet mogelijk?
Mag het niet? Of is het een kwestie van een goede instructrische opzoeken?

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-17 12:27

Er is geen goede bak en de eigenaar wil niet zomaar iedereen op der terrein

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 12:27

Trui, is er geen andere manege in omstreken waar je kan lessen? Ik stel me eerlijk gezegd vragen bij de kwaliteit van de lessen als de paarden er zo uitzien en de stalling is zoals jij omschrijft. Dan komt mij dat over als iemand die er weinig om geeft. Misschien dat je met iets verder te rijden ook veel degelijkere lessen kan vinden

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 12:29

Kan de eigenaar geen les geven?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 12:32

Chiave schreef:
bruintje123 schreef:

Ja?

Dat doen er zoveel.
Ik deed dat toen ook.
Dat is toch geen reden dit paard te blijven rijden???!

En het probleem is niet opgelost want ze heeft er niets van geleerd, helemaal niets!
Alleen maar door gaan, want ik wil lessen.
Leren gaat daar niet gebeuren hoor. echt niet, dus daar hoeft het niet voor.

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 12:36

bruintje123 schreef:

Ik vind 40 minuten fietsen vrij ver hoor voor een 14 jarig meisje in haar eentje.
Geef hier ook de voorkeur niet aan. Het gaat er mij inzien om hoe haar hoofdje werkt momenteel wanneer het aankomt op boos worden en het eindeloos herhalen van correcties van haar gedrag of mening.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 12:39

Ik vind dat dan weer niet ver.
Maar ik kom uit een dorp en wij zijn gewend te fietsen en dat alles niet meteen in 10 min. afstand ligt.
En dat je dus wat voor je hobby over met hebben.

En boos, ik zie geen boze berichten.
Ik zie wel erg veel verbaasde berichten, verontwaardigende berichten, verdrietige berichten, maar boze, ik zie ze niet.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 12:49

Hé,ik fiets ook wel eens naar mijn paard. Ben ik 2 uur onderweg (heen en terug)..
Maar te ver? Nee, want ik fiets er met een "doel" heen!

En het is nog goed voor de beweging/ lijn ook! :')

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 12:51

Trui schreef:
Er is geen goede bak en de eigenaar wil niet zomaar iedereen op der terrein

Een instructrische die bv wekelijks of andere termijn komt lessen, is niet zomaar iemand op den duur vind ik... :=
En lijkt me nou niet, dat het niet bespreekbaar te maken is?!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 12:52

Ik fietse 4x per week 40 min heen en 40 min terug naar mijn paard op mijn 14e.
Zo ook naar school, wat is daar mis mee?
Is een kwestie van je prioriteiten stellen en daar je tijd in verdelen.
Haar pririteiten liggen niet in zijn geheel bij het paard.
Ze wil adviezen horen die niet teveel tijd en geld kosten, maar die zijn er gewoon niet.
Ja dit paard is gebaat bij veel beweging en wordt duidelijk slecht gereden.
Zit slecht in zijn bespiering.
Mest onderzoek is 1 een dat heeft ze netjes gedaan.
Verder denk ik niet dat ze goed les krijgt daar gezien de bespiering van dit paard.

Dus mijn advies is stoppen daar en ergens anders les nemen en dat kan bv ook bij een particulier thuis
En nee daar is dit paard niet mee geholpen,maar die ga je toch niet kunnen helpen op zo'n korte termijn en met de visie van de staleigenaar.

En leuk dat ze de stands ombouwen, maar dat is verplicht dus ze moeten wel.
Sorry Ts, maar er is gewoon geen kant en klaar antwoord op je vraag zonder dat je daar veel tijd in zou moeten steken

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 16:27

Neverland schreef:
Ik denk dat de mensen hier eerder verdrietig dan boos om worden. Ik word in ieder geval verdrietig als ik dat paard op de foto zie. Wat moet die zich slecht voelen zeg...

Dat inderdaad, maar toch ook een beetje boos om de houding van TS die er voor kiest om haar plezier vóór het welzijn van de pony te laten gaan. Ik vind dat je een kind van 14 daar op kunt aanspreken en er op kunt wijzen dat dat niet goed is. Ook kun je je afvragen hoe het kan dat TS er nog plezier in heeft terwijl het paard naast of onder haar loopt te lijden.
We leven wel in een tijdperk waarin een 14 jarige zich kan laten informeren Dat doet ze nu ook deels door dit topic, maar ze is niet bereid iets aan te nemen. En in de slachtofferrol gaan kruipen van `wij weten nou eenmaal niet beter, dus ik ga er lekker mee door` is een excuus dat bij ons thuis vroeger niet geaccepteerd zou worden. Je weet (nu) wèl beter, dus nu is het tijd om je verantwoordelijkheid te nemen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 16:39

Topic word wel steeds mooier..
Het verhaal word groter en machtiger.. Klopt van geen kanten meer..

Echt belachelijk dat, als dit waar is, er zo omgegaan word met paarden EN klanten!

Ik weet waar het paard staat, dus mocht er iemand bereid zijn dit zelf daar te gaan melden dat dit echt niet kan, be my guest!

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 16:42

Wat klopt er dan wel en niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 16:51

Jeetje pietje. Je neemt nog steeds alles op alsof je persoonlijk wordt aangevallen. Niks verandert. Niet te doen dit. :=

Niet het hele topic gelezen maar ik heb denk ik weinig paarden gezien die zoveel ongelukkigheid uitstralen. €450 per maand?! Goh, dat ben ik niet eens maandelijks kwijt aan mijn eigen paard. Erg vreemd dat je moeder dit niet wil inzien. Fijn dat jij wel ziet dat er iets niet helemaal goed gaat.

Is er dan echt niks te bespreken met de eigenaar? Vreemd verhaal en klopt van geen kanten. Zou daar maar weg wezen als ik jou was. Hoe sneu je het ook vindt voor het paard.

Ohja en die buik. Tsja er zijn al meerdere adviezen gegeven waar je niet naar luistert. Zal wel combi van alles zijn, wormen, bespiering, huisvesting.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 16:54

Trui schreef:

Ik vrees dat je van lessen op dit paard maar weinig zult leren, om echt te leren heb je een (bij voorkeur werkwillig) paard nodig wat ook daadwerkelijk gezond is.

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 17:43

Dus je moeder stopt wel met rijden omdat ze het zielig vindt maar jij gaat er wel mee door? Dan is het niet omdat je van je moeder door moet gaan zoals uit eerdere berichten leek..

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-17 17:47

Doe dit niet wijzigen omdat ik niet naar jullie wil luisteren maar omdat ik niet weer duscussie wil, en ik dacht dat het goed was om juist meer dingen aan de hand te doen en te minderen met rijden
Laatst bijgewerkt door Trui op 26-06-17 18:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 17:54

Wat denk je te kunnen leren door dit paard te rijden?