Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
SARINO schreef:Ik kom uit de meeleesstand:
De prijzen die door sommige genoemd worden ,in combinatie met ruilen en vriendendiensten en veehouders mest laten wegrijden vind ik fijn voor de mensen waar het over gaat maar geeft geen goede prijsindicatie voor een serieus bedrijf(die ook over balen btw betaalt/afdraagt )Voer en stro is een beste kostenpost als je het moet laten bezorgen/laten op slaan.Zeker hier in NoordHolland.
Mijn man grast zelf,ons bedrijf betaalt de kosten en ik ruil stro met de buurman voor balen gras(ja en dat zelfs via een bonnetje voor de boekhouders van beide)
maar dan ga ik toch ook niet roepen dat ik gratis of goedkope balen gras en stro heb....
Ts fijn dat je het geregeld hebt!!
GamblersCup schreef:SARINO schreef:Ik kom uit de meeleesstand:
De prijzen die door sommige genoemd worden ,in combinatie met ruilen en vriendendiensten en veehouders mest laten wegrijden vind ik fijn voor de mensen waar het over gaat maar geeft geen goede prijsindicatie voor een serieus bedrijf(die ook over balen btw betaalt/afdraagt )Voer en stro is een beste kostenpost als je het moet laten bezorgen/laten op slaan.Zeker hier in NoordHolland.
Mijn man grast zelf,ons bedrijf betaalt de kosten en ik ruil stro met de buurman voor balen gras(ja en dat zelfs via een bonnetje voor de boekhouders van beide)
maar dan ga ik toch ook niet roepen dat ik gratis of goedkope balen gras en stro heb....
Ts fijn dat je het geregeld hebt!!
Zo apart dat men er vanuit gaat dat als je slim inkoopt en je mogelijkheden benut, je geen serieus bedrijf bent. Ook hier gaat alles gewoon per factuur hoor, er wordt netjes btw afgedragen. Dat de balen per stuk goedkoper zijn, dat heeft niets met serieus of niet serieus te maken.
sharon2013 schreef:_PatriciaH schreef:Hoe is het gegaan?
Goed! Hele last van me schouders, ik vond het zo naar want het is echt geen slecht mens. Al met al; ze was blij dat ik het gewoon aangaf. Ze krijgen nu meer en mochten ze het door de stal gaan lopen hang ik een net op.
rapido schreef:DarkoFoitzik schreef:
het gaat ook echt nergens over. je stalt je paard om een goede stalling zodat je zelf ontzorgt wordt. om vervolgens nog dagelijks te moeten komen en honderde euro's uit te geven om je paard maar op gewicht te kunnen houden. Want rijden zit er anders niet meer in. heel jammer maar wle de realiteit.
Ja maar sommige mensen zijn nergens tevreden!
De meeste pensionhouders zijn zo slecht nog niet en hebben echt het beste voor met hun pensionpaarden.
. rapido schreef:_PatriciaH schreef:Eerst maar afwachten of de afspraken/toezeggingen nagekomen worden..
Nou nou, wat een vertrouwen zeg. Waarom zou de pension eigenaar het niet doen dan?
bruintje123 schreef:Tot ze met een maagzweer staat.
Dat gewicht hebben ze van de sportbrok, maar ondertussen is wel hun maag steeds te vaak leeg. En omdat een paard continue maagzuur aanmaakt is dat op den duur funest.
Vroeger wist men niet beter, nu wel.
Het is maar wat je voor je paardenvriendje wilt.
rapido schreef:_PatriciaH schreef:Eerst maar afwachten of de afspraken/toezeggingen nagekomen worden..
Nou nou, wat een vertrouwen zeg. Waarom zou de pension eigenaar het niet doen dan?
DatBenIkNou schreef:bruintje123 schreef:Tot ze met een maagzweer staat.
Dat gewicht hebben ze van de sportbrok, maar ondertussen is wel hun maag steeds te vaak leeg. En omdat een paard continue maagzuur aanmaakt is dat op den duur funest.
Vroeger wist men niet beter, nu wel.
Het is maar wat je voor je paardenvriendje wilt.
Sportbrok blijven ze toch niet op gewicht van? Mij is altijd verteld dat ze van brok niet dik worden maar van ruwvoer?