Dikke benen tinker

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Annalies03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 18:52

als de DA zegt dat het kan dan zou de DA direct langs moeten komen.. of zit je die ook smoesjes aan te praten..?

edit: sorry hoor maar je begint me best boos te maken.. je ziet allerlij ziektes van links naar rechts te gooien, maar inmiddels gebeurt er nog steeds niks en staat dat arme beest daar maar god weet wat er gaande is en zelfs dan, als je met een vresenlijke ziekte zit zou de DA het te druk hebben.. elke andere DA zou al lang langs zijn gekomen maar elke bij jou in de buurt heeft zijn papieren met de boter gekregen..?

bruintje123

Re: Dikke benen tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 18:57

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 18:59

Ik vind dit topic tenen krommend. Het komt over als dat ts geen euro wilt uitgeven aan de pony.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 18:59

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 19:01

bruintje123 schreef:
https://www.paardenarts.nl/kennisbank/e ... j-paarden/

een DA die gaat echt geen diagnose einschuss via de telefoon maken en laat zeker niet wachten tot vrijdag.

TS, je l.lt maar wat!!

ik geloof het ook....iedere dierenarts weet dat je met einschuss meteen intraveneus ab moet spuiten.En niet moet wachten.Dit verhaal rammelt aan alle kanten.

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 19:03

bruintje123 schreef:
een DA die gaat echt geen diagnose einschuss via de telefoon maken en laat zeker niet wachten tot vrijdag.

TS, je l.lt maar wat!!

Dit idd. Ik geloof je niet TS.
Vgm heb jij ook nooit een dierenarts aan de lijn gehad.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 19:05

Ik blijf je topic toch met verbazing lezen. Jij en je dierenarts nemen het blijkbaar nu iets serieuzer dan alleen het zal wel mijt zijn, maar dan ga je nog niet direct naar een dierenarts? Zoals hierboven in reacties van anderen te lezen is, kan haast echt geboden zijn. Dan ga je toch niet wachten tot vrijdag.. Ik lees je onderschrift dan nog een keer, ik zal wel iets missen denk ik..
Mijn dierenarts staat echt voor minder direct op de stoep hoor. Allemaal telefonisch advies, zien levert pas zekerheid op en mocht het einschuss zijn lijk mij het kan nog wel even wachten erg vreemd advies van je dierenarts. Inloop spreekuur met je paard? Ik ken dat van de kleindierenartsen natuurlijk wel, maar ook voor paarden? Onze paardenarts komt gewoon op afspraak of ik bij haar, doen daar nooit moeilijk over dat ze te vol zouden zitten. We zitten op maandag, geen enkele mogelijkheid dat hij deze week bij je op het erf staat terwijl ik me zorgen zou maken? Voor mij zeker een reden om per direct een andere dierenarts te zoeken.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 19:26

Ik haak af want ik geloof er ook niks meer van. Als een dierenarts een vermoeden van einchuss heeft dan komt hij dezelfde dag nog en zegt dan een andere afspraak die niet spoed heeft af.

Vorige week zelf nog meegemaakt dat mijn dierenarts onze afspraak heeft afgezegd omdat er een paar spoedjes (koliek, ontstoken uier etc) tussendoor waren gekomen en de gebitten nakijken was dan geen spoedje en is toen verzet.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 19:36

Vindt het al een apart verhaal als een dierenarts zegt geen tijd te hebben om langs te komen...Heb dat bij onze dierenarts nog nooit gehad. Als ik bel voor een afspraak is het altijd wil je dat ik vandaag nog kom of mag het ook morgen? Ook bij niet spoed is het zelden meer als een dag later of ik moet zelf niet eerder kunnen.
Ts ik heb nu een beetje het idee dat je voor alle diagnoses akkoord gaat als het maar geen cpl is. Kom laat je ouders eens actie ondernemen en maakt gewoon een afspraak en ga geen uur wandelen met paard voor de dierenarts. En weet niet maar misschien kan je nog wel beter cpl als einschuss als diagnose hebben ...

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 19:39

En misschien is het niet eens CPL.
Maar flinke mijt met mok. En dan ben je er ook lang zoet mee.
Maar zonder enige kennis zelf meent ze het wel te weten. Maar de da mag niet komen, want er staat een rekening open.

En dan is er maar 1 oplossing.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 19:49

We gaan naar de dierenarts toe. Ze krijgt hoe dan ook nu de medische zorg die ze nodig heeft, bij een andere dierenarts.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 19:51

AmyPony schreef:
We gaan naar de dierenarts toe. Ze krijgt hoe dan ook nu de medische zorg die ze nodig heeft, bij een andere dierenarts.

welk jaar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 19:53

Wat is dat nou weer voor opmerking...

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 19:54

geerke schreef:
AmyPony schreef:

welk jaar?

Dan heeft hij geluk dat het bijna nieuwjaar is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 19:56

Ik wil dat ze deze week nog behandelt wordt.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 19:57

Heb je de link doorgelezen die ik even terug geplaatst heb? https://www.paardenarts.nl/kennisbank/e ... j-paarden/

Citaat:
Het is heel belangrijk om een paard met een einschuss been snel en accuraat te behandelen. Wanneer een einschuss been niet goed en snel behandeld wordt, kan een olifantsbeen ontstaan. Een einschuss is een spoedgeval. Gelijk je dierenarts bellen dus!

Een paard met einschuss zal gedurende meerdere dagen [u]intensief behandeld moeten worden met antibiotica en ontstekingsremmers. De dierenarts zal in eerste instantie de diergeneesmiddelen via een injectie geven[, waarna de eigenaar vaak zelf het paard kan nabehandelen. Het is heel belangrijk dat het been snel, binnen 1-2 dagen, weer dun is. Wanneer het been onvoldoende snel dun wordt, is het verstandig om de dierenarts nogmaals te contacteren voor verder onderzoek en behandeling.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 20:11

Amypony hier kom je niet mee weg.... Omdat iedereen weet dat bij een vermoeden van einschuss een DA meteen komt. Want dat is spoed. Je pony kan het leven laten bij einschuss en dat kan heel snel gaan.
Heb je zn temperatuur al opgenomen? Dat is het eerste wat de DA zo ongeveer vraagt.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 20:19

TS, ik snap het gewoon even niet. Je hebt nu verschillende dierenartsen gebeld maar er is nog geen enkele dierenarts langs geweest om het dier te zien.
Wat ik trouwens heel apart vind want ik woon echt om de hoek bij jou en kan me niet voorstellen welke artsen dat hier in de omgeving doen.

Dan vragen wij om foto's en dan reageer je niet, we zijn gewoon benieuwd naar foto's en hebben het beste met het beestje voor.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 20:31

AmyPony schreef:
Ik wil dat ze deze week nog behandelt wordt.

Einschuss is spoed. Je begon dit topic twee weken geleden. Dikke kans dat de benen niet meer dun gaan worden als het einschuss is. Zelfde geld voor CPL.

Heel vreemd dat je DA pas vrijdag de patiënt wil zien als hij denkt dat het om einschuss gaat. Dat is iets wat je in de spoed nog oppakt. Moet direct goed behandeld worden als je nog resultaat wil behalen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 20:32

dit is echt geen einschuss...een paard staat geen twee weken met een onbehandelde einschuss,onmogelijk

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 20:36

geerke schreef:
dit is echt geen einschuss...een paard staat geen twee weken met een onbehandelde einschuss,onmogelijk

Dat nog even ter zijde inderdaad.

Ik bedoelde mee dat ik zelf op zoek zou gaan naar een andere arts. Eentje die de noodzaak van einschuss behandeling inziet en CPL kent.
Wat er nu gebeurd is aanmodderen, en zachte heelmeesters maken nou eenmaal stinkende wonden.
Als je het beste voor je paard wil ga je zo snel mogelijk naar een goede kliniek voor goede diagnostiek en therapie

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 20:38

Dierenartsen willen echt wel langs komen behalve als de eigenaar het niet wilt.

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 20:41

Wesco schreef:
Dierenartsen willen echt wel langs komen behalve als de eigenaar het niet wilt.

Of als de eigenaar niet belt.. want ik geloof er eerlijk gezegd helemaal niks van.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 20:54

noem mij een dierenarts die geen geld wil verdienen?

Annalies03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 21:03

geerke schreef:
noem mij een dierenarts die geen geld wil verdienen?

bij de meeste gaat het niet eens echt om de centen.. er zijn er zat die ook wel een beetje mee willen werken als je het niet zo ruim hebt.