De stal waar ik eventueel naar toe zou gaan is mijn oude zeer kleinschalige pensionstal, daar kennen ze het beide. Daar hebben ze mekaar leren kennen

De pesionhouder is echt een ontzettend lieve man. Maar soms iets te goed voor de diertjes, dwz te veel voeren.. en dat moet ik dus echt niet hebben.
Dat kwam mijn merrie de vorige keer niet ten goede. Mevrouw en meneer stonden met zn tweeën op een mooi groot weilandje met kort gras. Stonden toentertijd savonds gewoon nog op stal met hooi.
Bo (mijn merrie was al HB, PPID, IR en de hele mickmak). Hij vond het zo sneu dat ze daar op het korte gras stonden. Dus hij gaf ze iedere dag een grote schep van de tractor met vers gemaaid gras

Súper lief bedoeld, maar zo niet goed voor mijn merrie ...
Toen er stallen voor mij bij gebouwd konden worden bij de oom en tante van mijn vriend heb ik besloten ze hierheen te halen.
Dan laat ik het nog heel even op een laag pitje het verhuizen.. Het is ook lastig, enerzijds wil ik Mick zo graag terug op gras hebben.. anderzijds ben ik heel bang hoe mijn merrie gaat reageren op gras. En juist zij doet het nu zo fantastisch. En idd never change a winning team .. maarja het andere teamlid dan?
OleJon, aan mezelf denken vind ik ooit stiekem wel moeilijk

Moet heel eerlijk zeggen dat ik blij ben als ik na volgende week geen 2x per dag meer hoef te vernevelen.
Dan wordt die ene keer per dag dus ook in de avond

SP: De hals komt niet van de medicijnen dat geloof ik niet. Er zijn vrij weinig bijwerken bekend bij paarden volgens mij. Ik gebruik het zelf ook en heb wel last van hartkloppingen, wat lusteloosheid, slapjes en dat soort dingen, maar jeuk oid heb ik nooit gehad.
Denk idd dat we dat beter in het voer kunnen zoeken, en dat stapje voor stapje uitvogelen.
Voor nu loop ik nog maar 2,5km op het harde ja. In het weekend overigens dan zon 5km per dag dan wandel ik smorgens en savonds.
Ik hoop dit echter wel uit te kunnen bouwen, ik vind wandelen heerlijk en dat mag van mij gerust richting de 10km gaan uiteindelijk

Natuurlijk begrijp ik dat onbeslagen hoeven beter zijn en als het niet nodig is niet doen. Maar we zijn zo aan het tobben met dingen, dat ik geen zin heb om ook nog eens uit te gaan vogelen wat het beste is voor zijn voeten momenteel. Hij heeft het jarenlang goed gedaan zonder ijzers maar ook jarenlang met ijzers.
Mijn HB merrie staat voor ook op ijzers .. waarom? Omdat we veel rijden, en het veilig voelt.
Heb er een tijd een natuurlijk bekapper bij gehad, maar daar ging ze vele malen slechter van lopen.
Mijn smid is een kundige smid, zouden mijn pony's zonder ijzers kunnen? Ja, allebei. Maar voor nu is dit gewoon even het gemakkelijkst.
Wat ik net ook al aangaf, mijn merrie heeft het nog nooit zo goed gedaan. Met de ijzers er onder heeft ze iedere dag koude voeten, dus daar ga ik nu niks aan veranderen.
Dat van de geiten en kippen is inderdaad interessant. Wij zitten toevallig precies in het midden van deze twee bedrijven.
Echter, en volgens mij heb ik dit eerder aangehaald in het topic. Ik ben zelf een flinke longpatiënt, als ik mij medicatie niet bij heb kan ik echt in paniek raken.
Vanuit de grote stad zijn wij verhuisd naar het platteland, tussen kippen, geiten, koeien, varkens etc etc.
We wonen hier nu 4 jaar, en waarempel ik heb minder last dan toen ik in de grote stad woonde.
Denk idd dat dit heel mens/dierafhankelijk is.
Vind het jammer dat er wel veel over mensen bekend is, maar nog eigenlijk niets over andere dieren.
Wat dan wel weer grappig is, ondanks idd de vrij grote hoeveelheid veehouderij hier in de buurt, wonen wij wel in een van de groenste dorpen van europa

Ik heb fengriek thee en muntthee besteld, hiervan ga ik morgen een pot thee zetten en dat water stop ik in de hooistomer, ben benieuwd of ze het lekker vinden