Morgen is het erop of eronder voor Fyanne.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 11:24

liljebo schreef:
Het zal inderdaad van het soort tumor afhangen. Maar het kan inderdaad wel degelijk, want ik heb het twee keer meegemaakt. Als de da van TS zegt dat dat risico er is, zal het ook hier om een tumor gaan die kan springen.
Misschien is de tumor bij Maikeltjes paard dan een tumor zonder noemenswaardige doorbloeding?

Het is altijd een kwestie van afwegen en zelf kies ik er dan ook altijd voor om de prognose met een of meerdere dierenartsen te bespreken.

Ieder paard is anders en of je kunt zeggen dat iedere zeefbeentumor hetzelfde is weet ik ook niet. Net zoals tumoren bij mensen qua cellen ook kunnen verschillen. De ene tumor in de longen kan in toom worden gehouden met chemopillen en kan daarmee nog jaren voort terwijl een andere longtumor veel agressiever is en je daarvoor alles uit de kast moet trekken om nog een half jaar te kunnen hebben. Dus er zal zeker verschil inzitten.

Bij die van mijn pony drukt ie de schedel naar buiten dus is zichtbaar en is het erg opletten of er een gedragsverandering plaats vindt. Want als de tumor naar buiten groeit, zal ie, als ie daar geen ruimte meer voor heeft ook naar binnen groeien. Vandaar ook de constante controle. Ik zie hem iedere dag, mijn veearts eens in de twee maanden dus hij zal verandering misschien eerder opmerken dan ik.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 16:00

Maikeltje, dat doe je goed hoor, regelmatig de veearts laten kijken. Die zal met twee maanden ertussen inderdaad sneller verschil kunnen opmerken. De kans dat hij naar binnen gaat groeien bij die van jou is natuurlijk ook best aanwezig als ik dat zo lees.

Gohya, wanneer moet je zelf onder het mes? Alvast sterkte daarvoor en goed dat je het er na je operatie met je DA over wil hebben.

gohya

Re: Morgen is het erop of eronder voor Fyanne.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-16 16:11

Ik lig nu in het UMC me dood te vervelen.Operatie is morgen rond het middag uur.Heb er veel te licht over gedacht allemaal,er is best spoed bij.Heb gewoon paar keer mzzl. gehad bij de klappen die ik in me nek heb gehad laatste tijd,had tot me nek toe verlamd kunnen zijn.Dacht echt dat het wel meeviel.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 16:15

Oei, dat is dus veel heftiger dan je dacht! Wel herkenbaar hoor, je dieren gaan voor jezelf... Heel veel sterkte voor morgen, ik duim voor je hoor!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-16 16:19

Dank je wel Jet.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 16:38

Succes morgen gohya!

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 17:37

Heel veel succes morgen ts!

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 17:55

Heel veel succes en innerlijke kracht toegewenst met de operatie gohya! Ik brand een kaarsje voor je.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 17:56

Gohya zet em op!!! Heel veel sterkte.. tis gauw vrijdag heb je rotoperatie achter de rug!

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 17:59

Toi toi voor morgen.

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 18:01

Jee veel sterkte morgen Gohya!!!

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 18:08

gohya schreef:
Ik lig nu in het UMC me dood te vervelen.Operatie is morgen rond het middag uur.Heb er veel te licht over gedacht allemaal,er is best spoed bij.Heb gewoon paar keer mzzl. gehad bij de klappen die ik in me nek heb gehad laatste tijd,had tot me nek toe verlamd kunnen zijn.Dacht echt dat het wel meeviel.

Heftig. Sterkte morgen en zorg goed voor jezelf.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 18:10

maikeltje schreef:
Ieder paard is anders en of je kunt zeggen dat iedere zeefbeentumor hetzelfde is weet ik ook niet. Net zoals tumoren bij mensen qua cellen ook kunnen verschillen. De ene tumor in de longen kan in toom worden gehouden met chemopillen en kan daarmee nog jaren voort terwijl een andere longtumor veel agressiever is en je daarvoor alles uit de kast moet trekken om nog een half jaar te kunnen hebben. Dus er zal zeker verschil inzitten.

Bij die van mijn pony drukt ie de schedel naar buiten dus is zichtbaar en is het erg opletten of er een gedragsverandering plaats vindt. Want als de tumor naar buiten groeit, zal ie, als ie daar geen ruimte meer voor heeft ook naar binnen groeien. Vandaar ook de constante controle. Ik zie hem iedere dag, mijn veearts eens in de twee maanden dus hij zal verandering misschien eerder opmerken dan ik.

Ja dat verschil zal er zeker zijn. Ons hondje heeft ook een tumor die min of meer stilstaat. Ook keihard. Ook bij ons voortdurend controle, maar het zit niet in het hoofd. In jouw geval kan ik mij voorstellen dat het toch een rotsituatie is. Goed dat je het zo goed in de gaten houdt.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-16 21:14

Dank je wel allemaal! ik meld me hier zodra het weer mogelijk is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 21:16

Sterkte met de operatie!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-16 21:24

Dank je wel Joolien.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 15:56

Beterschap voor jezelf :) hoop dat het goed gaat met je :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-16 19:26

Mocht je meer willen weten hoe mijn operatie verlopen is,er loopt een topic over.
Met Fyanne gaat het nu alweer een poosje goed.Ze is opeens dol op de groene eikels,en sinds ze die eet komt er licht bruinig slijm uit haar neus i.p.v. bloed.

Afbeelding

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 19:47

Zijn eikels niet erg slecht voor paarden?? Daar wordt toch voor gewaarschuwd? Of geldt dat niet voor alle soorten?

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 19:48

Uhm eikels zijn toch hartstikke giftig voor paarden....

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 19:49

Klopt, vooral die groene!
Zou dat niet toestaan....

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 20:32

Ik heb wel eens gezien dat paarden met wormen eikels gaan vreten... misschien even in de gaten houden

Eikels zijn i.v.m. de looizuren niet goed voor paarden (in groene zit meer van dit stofje dan in de bruine) een enkele eikel is overigens echt niet erg... maar blijven vreten is niet goed

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 21:00

Dat dacht ik ook al inderdaad. Maar zie toch regelmatig paarden onder de eikenbomen staan die nooit last hebben. Wij hadden altijd een draadje langs de bomen staan en pas wanneer de eikels bruin waren en van binnen niet meer vers mochten ze erop. Een paar eikels kan geen kwaad maar als ze er ineens veel van eten is het niet goed

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-16 22:20

Ik heb dat ook gelezen over eikels,vooral de groene zouden giftig zijn.Mijn paarden eten al jaren bruine en groene eikels,vooral de bruine.Er is er hier gelukkig nog nooit een ziek van geworden.Ook de giftige Robinia bladeren zijn een paar jaar terug gegeten door 1 pony,boom lag in de wei na een storm.Heb uiteraard zo snel mogelijk die boom verwijderd.

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 05:51

Misschien ben ik dan stom, maar waarom het risico lopen als je zoveel voor je paard over hebt en zoveel zorg en tijd in haar steekt?