liljebo schreef:Het zal inderdaad van het soort tumor afhangen. Maar het kan inderdaad wel degelijk, want ik heb het twee keer meegemaakt. Als de da van TS zegt dat dat risico er is, zal het ook hier om een tumor gaan die kan springen.
Misschien is de tumor bij Maikeltjes paard dan een tumor zonder noemenswaardige doorbloeding?
Het is altijd een kwestie van afwegen en zelf kies ik er dan ook altijd voor om de prognose met een of meerdere dierenartsen te bespreken.
Ieder paard is anders en of je kunt zeggen dat iedere zeefbeentumor hetzelfde is weet ik ook niet. Net zoals tumoren bij mensen qua cellen ook kunnen verschillen. De ene tumor in de longen kan in toom worden gehouden met chemopillen en kan daarmee nog jaren voort terwijl een andere longtumor veel agressiever is en je daarvoor alles uit de kast moet trekken om nog een half jaar te kunnen hebben. Dus er zal zeker verschil inzitten.
Bij die van mijn pony drukt ie de schedel naar buiten dus is zichtbaar en is het erg opletten of er een gedragsverandering plaats vindt. Want als de tumor naar buiten groeit, zal ie, als ie daar geen ruimte meer voor heeft ook naar binnen groeien. Vandaar ook de constante controle. Ik zie hem iedere dag, mijn veearts eens in de twee maanden dus hij zal verandering misschien eerder opmerken dan ik.
hoop dat het goed gaat met je