Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
_Nelleke_ schreef:En kun je me dan het verschil uitleggen want ik snap het niet? Een dier is toch een dier. Heeft net zoveel recht op leven. Of ie nou geboren is als veedier of hobbydier. Daar kan dat dier toch niks aan doen?
_Nelleke_ schreef:TS, houd je ons op de hoogte?
bruintje123 schreef:Een kapot paard naar de slager prima.
Maar hier is geen fatsoenlijke diagnose.
Misschien sprong misschien knie.
Ik kan net als kimmie niet begrijpen dat je een paard 8 jaar hebt gehad. Neem aan er van houd. Zomaar aan de kant te kunnen gooien als een oude fiets.
Ja bij een paard houden horen verantwoordelijkheden. 1 is een paard zorg geven.
Vergelijk met een koe gaat niet op.
Die heb je niet gekend niet verzorgt. Niet geknuffeld.
Zou ik een koe in mijn weiland hebben lopen zou ik die ook niet zonder fatsoenlijke diagnose kunnen laten slachten.
Bodan schreef:Ik wil jullie bedanken voor het delen van jullie ervaringen en meningen. Ik heb besloten om hem toch op de foto te laten zetten en vanuit daar verder te kijken. Woensdag weet ik meer.
Edit. Ik lees net een bericht van iemand dat ze het jammer vind dat ik niet terug reageerde. Ik zit momenteel in een emotionele achtbaan. Ik heb nog niet alle berichten gelezen omdat het er zoveel zijn. Mijn hoofd is gewoon zo vol. Ik wilde het eerst laten bezinken. Ik zal de komende dagen rustig reageren op berichten, maar geef mij even de tijd.
Bodan schreef:_Nelleke_ schreef:TS, houd je ons op de hoogte?
Ja dat zal ik doen. En nogmaals, ik ben nu langzaam de berichten aan het beantwoorden via pb daarna in dit topic, via pb heb ik ook enorm veel berichten gekregen. Dit kost tijd (ben emotioneel) en mijn studie loopt immers ook door.
Woensdag weet ik meer, maar ik weet niet of ik in staat ben om gelijk te reageren. Ik vraag om geduld.
_Nelleke_ schreef:Oh dus iedereen mag TS wel een schuldgevoel aanpraten omdat ze denkt aan slachten, maar als ik daar een kritisch weerwoord op geef dan mag dat ineens niet?
Ik begrijp gewoon niet hoe mensen zo hypocriet kunnen zijn. Het maakt voor het dier toch niet uit of hij je maatje is of dat hij in de vleesindustrie is geboren? Dat snapt dat dier toch niet? Ik heb het gevoel dat daarin met 2 maten wordt gemeten. En dan ook nog iemand die haar verantwoordelijkheid neemt voor een paard wat een beetje een kneusje is (wat er allemaal echt aan de hand is laten we even in het midden) en daardoor niet makkelijk meer verkocht kan worden een schuldgevoel aanpraten... Geen woorden voor.
Ik ga mee met Sallandval. Niemand kent TS haar financiele situatie, niemand kent het paard zoals zij hem kent. Als zij denkt dat inslapen of slachten het beste is, dan is dat haar goed recht.
_Nelleke_ schreef:Oh dus iedereen mag TS wel een schuldgevoel aanpraten omdat ze denkt aan slachten, maar als ik daar een kritisch weerwoord op geef dan mag dat ineens niet?
Ik begrijp gewoon niet hoe mensen zo hypocriet kunnen zijn. Het maakt voor het dier toch niet uit of hij je maatje is of dat hij in de vleesindustrie is geboren? Dat snapt dat dier toch niet? Ik heb het gevoel dat daarin met 2 maten wordt gemeten. En dan ook nog iemand die haar verantwoordelijkheid neemt voor een paard wat een beetje een kneusje is (wat er allemaal echt aan de hand is laten we even in het midden) en daardoor niet makkelijk meer verkocht kan worden een schuldgevoel aanpraten... Geen woorden voor.
Ik ga mee met Sallandval. Niemand kent TS haar financiele situatie, niemand kent het paard zoals zij hem kent. Als zij denkt dat inslapen of slachten het beste is, dan is dat haar goed recht.
Percy schreef:Ben het wel helemaal met je eens Kwita alleen........... ik ben op zoek naar een recreatiepaardje waar ik een paar keer per week eens rustig mee buiten kan rijden. Ik ben fysiek wat minder en heb echt een lief, rustig paard nodig en niet al te groot.
Ben nog niet heel actief op zoek, kijk een beetje wat eventueel op mijn pad komt.
Het paardje van TS kwam voorbij en ik wilde heel graag met haar eens kijken of we tot een vergelijk zouden kunnen komen. Gewoon eens overleggen hoe of wat, zien wat mogelijk was en of haar paard geschikt voor mij zou kunnen zijn. Aan een grasmaaier heb ik geen behoefte, ik wil gewoon weer eens recreatief kunnen rijden. Had zelfs best een paar foto's willen betalen om te zien of het paard geschikt was voor wat ik er mee wilde. Heb dat niet geschreven want dat zou de volgende stap zijn geweest. Ik wil gewoon een maatje om mee op pad te gaan.
Mijn pb is niet beantwoord. Even later kwam er een wel heel interessant paard voorbij op de boktmarkt en daar ga ik morgen kijken. Is natuurlijk afwachten of ik daar het vertrouwen in heb/krijg. Hoop het wel heel erg want hij lijkt mij super. Hij is alleen wat groter dan waar ik naar op zoek ben.
Ik snap niet dat ze mijn pb niet heeft beantwoord. Is uiteraard haar zeer goed recht maar ze had hem wel te koop staan dus wilde ze afstand doen en ik toonde interesse.
Ibbel schreef:Iedereen lijkt hier volkomen voorbij te gaan aan het feit dat we al een tijdje in een recessie zitten die nu eindelijk een tikkie voorbij lijkt te zijn. De markt voor gezonde doorsnee paarden ligt op z'n gat en krabbelt nét weer een beetje op. Er zijn afgelopen jaren duizenden paarden méér geslacht dan normaal. Voor het overgrote deel gezonde paarden waarvan de eigenaar het financieel niet meer op kon brengen. Baan kwijt, huis óók al onverkoopbaar, torenhoge tophypotheek...
Tel daarbij op dat heel bokt schande spreekt van losgelaten broodmagere paarden in Ierland of de VS, waarbij dan verzucht wordt: waarom staan ze daar nou slachten niet toe, dat zou zo'n lijdensweg voor die paarden schelen.
Nou zit hier iemand in precies hetzelfde schuitje, en dan spreken we daar óók weer schande van?
TS: het is geen schande een paard wat je niet meer kunt onderhouden naar de slager te brengen als je het niet (al dan op korte termijn of omdat het óók nog wat mankeert) kunt verkopen. Het alternatief is laten verhongeren, of je stalhouder niet meer betalen en die met de ellende opzadelen (en die verhalen komen ook wel eens voor hier op bokt). Dat komt je paard niet ten goede, nog afgezien van het morele aspect daarvan.