[VOLG] Behandeling sarcoid

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 22:47

loriene schreef:
Ik heb echte wietolie gebruikt.Puur dus.
Kun je niet in de winkel krijgen.

En waar dan wel :7

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 22:50

Ja ja, praat ons allemaal maar een illegale plantage in de gierkelder aan....

Wat betreft die spray, kan ook toeval zijn dat toevallig sarcoid verdween.

Overigens zuur als je paard koopt met sarcoid, ik ben tenminste zo eerlijk dat ik haar zelf nog heb en niet met "wratje" te koop heb gezet.

BCG is inderdaad ook heel wisselend. Maar ja, volgens mij alle behandelingen.
Er is er geen 1 met 95 % slagings kans...

Hier gaat wond echt super! Bijna dicht!
Zondag rondje onder het zadel gestapt, er gewoon op gaan zitten na maanden op mijn nog niet doorgereden 4 jarige, braaf dinkie!

loriene

Re: [VOLG] Behandeling sarcoid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 23:32

Nee geen illegale plantages hoor!! Hahahaha.
De olie die ik heb gebruikt wordt voor mensen met kanker gemaakt.
Mijn vader gebruikt het ook.
Je krijgt het niet zomaar,zal best wel illegaal zijn maar dat boeit me niet.
Ons paard is sarcoidvrij en daar ging het me om.
Bij de kliniek zaten ze ook vreemd te kijken toen ik vertelde waar ik de sarcoid mee had behandeld.
Maar de hoefsmid niet,deze vertelde me dat hij paarden kende met hoefkanker en die werden ook behandeld met wietolie.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-15 23:34

Ahh medicinale wiet! Ja, dan kunnen we denk ik beter zelf naar de coffeeshop gaan en t gaan mengen met olie ;)
Denk dat een dierenarts daar ook niet zo maar aan kan komen?

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 23:41

Zo moeilijk is het niet,je moet alleen de wegen even kennen.
Google maar eens op wietolie,kom je heel veel tegen.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-15 21:01

De zes weken smeren met mesitran zitten er op. Maandag zou ik de dierenarts bellen voor een afspraak, maar ik vraag me af of het nodig is en wat jullie zouden doen.

De feiten:
- 2x6 dagen met dermequin.
- nadat de korst er voor de tweede keer eraf is gevallen, leek er nog een klein beetje van de sarcoid te zitten
- de wond is mooi geheeld en van buiten egaal. Als je erover heen voelt, voel je geen sarcoiden onderhuids meer zitten. Zelf heb ik het idee dat dit komt doordat er misschien nu littekenweefsel gevormd.

Dus hoe behandelen we verder?

Nog even een foto van de laatste keer dat de korst er af was en een foto van vandaag.

Afbeelding

Afbeelding

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 00:42

Moeilijk te zien op foto's.
Voelen en in het echt van alle kanten bekijken is natuurlijk beter.
Duim voor je dat het weg is.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-15 15:52

Een felicitatie en een dikke kus mocht ik zojuist van de dierenarts ontvangen. Hij is ontzettend tevreden met het resultaat en het voelt helemaal rustig.
Hij gaf nog aan dat hij vind dat ik een juiste keuze heb gemaakt door te gaan behandelen met dermequin (hij wilde zelf liever gaan weg snijden).

*\o/*

Hierbij nog een foto van het begin, tijdens behandelen en vandaag!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 18:51

Top!!! Nu nog even duimen dat het ook echt weg blijft, toch altijd spannend met sarcoiden, maar ziet er nu mooi uit.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-15 18:59

Thanks! Het wil inderdaad niet zeggen dat hij nu sarcoid-vrij blijft. Maar ik ben heel opgelucht dat we dit nu gehad hebben.
Mijn paard heeft best moeite om zn weerstand goed te houden, zeker in de winter, dus daar blijf ik extra aandacht aan schenken. Heb toch de indruk dat dat ook een bijdrage heeft geleverd.

hannatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 14:33

Hoi hoi ik wil graag een update plaatsen. We hebben tot nu toe 1 behandeling gehad met de acupunctuur en ondertussen ondersteunen we het met golden paste. Wat nu het daadwerkelijke effect geeft weet ik niet Maar HET WERKT :D zo blij!

Zo zag het eruit bij de eerste behandeling:
Afbeelding

Dit was een aantal weken geleden. Niet echt duidelijke foto's maar de vercuosse vorm is een stuk minder geworden en de fibroplastische vorm is platter geworden en staat op het punt om los te laten:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dit was gisteren *\o/* de fibroplastische vorm is er afgevallen. De wortel zit er nog maar die kan je er een soort van uitknijpen. Ik laat het nu gewoon zitten en kijk even wat het lijf er zelf mee gaat doen:

Afbeelding

Ik kan dus acupunctuur en golden paste zeker aanraden voor het pijnvrij verwijderen van een sarcoïd. Deze maand komt er nog een acupunctuur behandeling en ik hoop en verwacht dat dat de laatste is.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-16 15:01

Wauw, wat super en wat fijn dat je het met ons deelt!
Als ik het goed begrijp heb je maar 1 keer hoeven behandelen en heb je daarna golden paste gebruikt?
Dat laatste is voor mij helemaal nieuw, wat is dat precies? En hoe gebruik je het?

Ben heel benieuwd hoe het zich verder ontwikkelt met de wortel. Of alles weg gaat. Houd je ons op de hoogte?

hannatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 16:28

Er is nu idd nog maar 1 acupunctuur behandeling geweest. Deze maand komt er nog een aan en daarna hoop ik dat het helemaal weg is. We zullen zien.
Ik heb dus wel speciaal die acupuncturist uit Duitsland laten komen en kost wat meer dan de gemiddelde hier in Nederland en de communicatie is niet super als je geen Duits kan maar ik vind het het allemaal waard. Ik zou dus niet snel een andere hiervoor vragen tenzij die er ook ervaring mee heeft.

De golden past kreeg ze al wel maar helaas onregelmatig of te weinig. Nu. Ben ik het de afgelopen tijd zelf weer gaan voeren en ik denk dat het de acupunctuur ondersteund. Golden paste is een mengsel van curcuma, kokosolie en vers gemalen zwarte peper. Ff Googlen en je komt recepten tegen.
Zelf heb ik de biologische curcuma van pit-pit.com deze heeft meer curcumini, dat is de werkzame stof. De versgemalen zwarte peper en kokosolie versterken deze werking in het lichaam. Er zijn geen keiharde bewijzen dat het ook echt werkt maar verschillende mensen hebben er goede ervaringen mee.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 17:15

Even over kurkumma. Hier een topic die nu gaande is. Staan ook handige links in!

[VS] kurkuma poeder

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-16 10:16

hannatjuh schreef:
Er is nu idd nog maar 1 acupunctuur behandeling geweest. Deze maand komt er nog een aan en daarna hoop ik dat het helemaal weg is. We zullen zien.
Ik heb dus wel speciaal die acupuncturist uit Duitsland laten komen en kost wat meer dan de gemiddelde hier in Nederland en de communicatie is niet super als je geen Duits kan maar ik vind het het allemaal waard. Ik zou dus niet snel een andere hiervoor vragen tenzij die er ook ervaring mee heeft.

De golden past kreeg ze al wel maar helaas onregelmatig of te weinig. Nu. Ben ik het de afgelopen tijd zelf weer gaan voeren en ik denk dat het de acupunctuur ondersteund. Golden paste is een mengsel van curcuma, kokosolie en vers gemalen zwarte peper. Ff Googlen en je komt recepten tegen.
Zelf heb ik de biologische curcuma van pit-pit.com deze heeft meer curcumini, dat is de werkzame stof. De versgemalen zwarte peper en kokosolie versterken deze werking in het lichaam. Er zijn geen keiharde bewijzen dat het ook echt werkt maar verschillende mensen hebben er goede ervaringen mee.

Heeft de tweede behandeling al plaats gevonden? Hoe gaat het nu?

Mijn da/osteo/dry needling persoon wilde zich ook gaan verdiepen in accupuntuur. Ik ben wel benieuwd wat voor opleiding je dan volgt en of er dan in het bijzonder 'behandeling sarcoid' voorbij komt. Want niet elke accupunturist zal dit zo maar kunnen behandelen?
Oftewel: hoe weet je bij een accupunturist of je echt een goede hebt die weet wat hij doet..

hannatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 10:57

Jotoma schreef:
hannatjuh schreef:

Heeft de tweede behandeling al plaats gevonden? Hoe gaat het nu?

Mijn da/osteo/dry needling persoon wilde zich ook gaan verdiepen in accupuntuur. Ik ben wel benieuwd wat voor opleiding je dan volgt en of er dan in het bijzonder 'behandeling sarcoid' voorbij komt. Want niet elke accupunturist zal dit zo maar kunnen behandelen?
Oftewel: hoe weet je bij een accupunturist of je echt een goede hebt die weet wat hij doet..

Ja de tweede behandeling is al geweest. Hij was erg blij met het resultaat tot nu toe en verwacht dat dit de laatste behandeling zou zijn.

Binnenkort zal ik eens foto's maken maar er is nu nog niet veel verandering. Vorige keer zagen we ook pas na een aantal weken verandering en toen ging het ineens hard.

Je vraag over de acupuncturist begrijp ik helemaal! Wie kan het echt en wie zegt dat die dat kan...
De acupuncturist die ik nu heb laten komen heb ik dus leren kennen via een bokker die er ook al goede ervaring mee had. Ik heb hem ook gevraagd of hij er in Nederland kende die het zouden kunnen doen zodat ik sneller ergens terecht kon maar helaas kende hij hier niemand. Ik weet ook niet precies wat voor opleiding enz je daarvoor nodig hebt. Waarschijnlijk wel veel ervaring om sarcoïden aan te kunnen pakken.
Zelf zou ik dus niet zo maar een andere hiervoor vragen.

hannatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 11:40

brigitte2 schreef:
Hoeveel van de golden paste geef je nu?
1 of twee keer per dag? Denk er over om het ook te gaan geven, maar ik lees veel verschillende doseringen van een theelepel tot een eetlepel...
Ik zag bij pit en pit de bio curcuma en de gezuiverde curcumine. Welke heb jij gebruikt?

Ik geef van de biologische curcuma een eetlepel, 1 keer per dag.
De dosering heb ik een beetje op gevoel gedaan want er staan idd veel verschillende maten op internet.

Maar of het echt helpt tegen de sarcoïd weet ik niet hoor. Ik denk wel dat het het lijf ondersteund in het beter worden omdat het goed is voor veel verschillende kwaaltjes :)

hannatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 20:30

Hoi hoi,

Weer even een update van de sarcoïd. Hij wordt weer rustiger en er groeit zelfs al weer haar op de delen waar het eerder al weg was. De overige "korrels" Staan op het punt om los te laten. Onder de fibroplastische bobbel voel je al bijna geen wortel meer zitten of iets van verharding wat er eerst wel zat.

Afbeelding

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 00:17

Wauw! Ongelooflijk!

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-16 09:31

Fijn dat je deze update weer met ons deelt! Wat goed zeg. Heb je nog een tweede behandeling plaats laten vinden?
Ben wel benieuwd wat je aan treft als t loslaat, bij ons was het pas het topje van de ijsberg en dat voelde je aan de buitenkant ook niet.

hannatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 10:04

Jotoma schreef:
Fijn dat je deze update weer met ons deelt! Wat goed zeg. Heb je nog een tweede behandeling plaats laten vinden?
Ben wel benieuwd wat je aan treft als t loslaat, bij ons was het pas het topje van de ijsberg en dat voelde je aan de buitenkant ook niet.

Ja een paar berichten terug schreef Ik dat de tweede behandeling plaats had gevonden maar dat het even duurt voordat er resultaat is :)
Zelf ben ik ook heel erg nieuwsgierig wat er gebeurd als het los laat. Hopelijk gebeurt het snel!
Hier voelde je eerst wel wat onder zitten maar het wordt een soort van naar buiten geduwd.

SamanthaIJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 11:17

Hallo allemaal,
Ik heb al eens in andere topics gereageerd een hele tijd geleden, maar ook mijn paardje heeft een Sarcoid. Heb al ontzettend veel geprobeerd maar helaas gaan we nu a.s. woensdag toch naar Utrecht voor de BCG injecties. Vind het super spannend en hoor graag ervaringen of dingen die je kunt doen voor als ze er toch wat ziek van wordt.

Die van mij staat nu in een groepsstalling en zal dus als ze ziek wordt even apart moeten komen te staan. Ze heeft er eentje op haar buik.

Het begon toen ze in de opfok stond en een jaar of 2 was. Het is toen weggesneden en op kweek gezet om te kijken of ze echt alles hadden meegenomen en die was zo, en of het echt een sarcoid was ook dit was zo. Daarna hebben we Dermaquin geprobeerd, de Virex zalf, tanpasta en de GP (golden pasta) Maar het is helaas sindsdien alleen maar gegroeid en nu behoorlijk groot! Het ruikt er komt pus uit en bloed regelmatig ook omdat der dekensingel er constant overheen schuurt.

Ik heb trouwens gezien dat mensen zeiden dat een behandeling 1200 tot - 1800 euro kosten maar dit klopt niet helemaal. Ze hebben mij aangegeven dat het tussen de 900 en 1100 euro kost afhankelijk van of ze gesedeerd moet worden of niet bij elke behandeling. Hoeft dit niet is het dus 900 euro voor de totale behandeling wat 4 keer is.

Kortom a.s. woensdag naar Utrecht wat ik toch behoorlijk spannend vindt en hoop dan ook dat die 12 weken voorbij vliegen...... zonder al te veel problemen. En natuurlijk dat dit eindelijk eens echt gaat werken. Ik heb wel gelezen dat paarden die hiermee behandeld worden voor hun 4-6e levensjaar de grootste kans heeft op het niet meer terugkeren hiervan. (ze is nu 4,5 of naja bijna 5)

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-16 12:10

Ai, wat naar. Al zoveel geprobeerd en nog niet het gewenste eindresultaat.
Ik kan je helaas niet voorzien van tips omdat wij geen injecties hebben gegeven.
Heel veel succes!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 14:31

Samantha, succes duim voor je dat hij weg gaat en weg blijft en dat je paard niet te ziek wordt van de behandeling.

SamanthaIJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 18:40

Bedankt Jotoma en Sjoivir