Mager, staan als een berggeit, ten einde raad

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoeska

Re: Mager, staan als een berggeit, ten einde raad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 10:23

Nou nou, dierenmishandeling. TS wilde alleen meer informatie over het laseren, en andere onderzoeken, afwachten. En neemt dan een beslissing. Ik ben er echt wel voor om een paard niet nodeloos te laten lijden. Maar zo'n beslissing hoeft niet van de ene op de andere dag gemaakt te worden.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 10:24

Paard staat al sinds april slecht....persoonlijk zou ik dat ook te lang vinden...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 10:25

Maar de TS zegt toch helemaal niet dat het paard in leven blijft? Ze wil eerst nog wat andere optie's zien,en als die uitzichtloos zijn,dan laat ze haar paard inslapen.
Ze wil gewoon niet te snel opgeven,en terecht!

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 10:27

Niet te snel? 5 jaar?

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 10:30

Ralphtdw, ik wou het niet zeggen, maar dat is het enige goede woord.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 10:31

Ik stuurde als je dit paard zo nog door laat leven bedoel ik dus. Maar ze is al 5 jaar zo wat ik begrijp dus nee dit is niet even afwachten maar al heel wrg lang

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 10:43

Hier op stal is een paard ooit gelaserd, ook aan 1 achterbeen. Dier heeft onnoemelijk veel pijn gehad van de behandeling (koorts, afvallen, gewoon echt ellendig). De pees is na x-aantal maanden wel genezen verklaart en dier kan nu alles weer doen. Maar dit was een gezond paard met een gezond gewicht voor de behandeling en erna schoot er bijna niks meer van over. Ik weet niet of je een "ziek" paard deze behandeling moet aandoen...
Ik wens je veel wijsheid TS!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 10:46

Billy schreef:
Paard staat al sinds april slecht....persoonlijk zou ik dat ook te lang vinden...

zit wat in....die van mij ging in drie weken beetje bij beetje achteruit.Tot hij twee dagen op stal stond omdat hij geen poot meer kon verzetten.Maar wel vrolijk,glanzend en op gewicht.
Toen vond ik het welletjes en heb hem in laten slapen.28 jaar oud.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 11:20

Nee TS vind dat ze sinds april slecht staat en zelfs 2 DA's vinden het zo tergent dat ze inslapen adviseren.

Maar eigenlijk loopt deze merrie al kreupel vanaf 2010, dat is geen afwachten , dat is moedwillig uit een kreupel paard(op 2 achterbenen notabene!!!) nog veulens willen fokken.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 11:21

loopt ze al vijf jaar kreupel en heeft ondanks die kreupelheid twee veulens moeten dragen? :7
oei....

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 11:28

Hoe komen jullie daar bij?
Ts heeft het paard 2 jaar geleden teruggekocht, staat allemaal in de openingspost...

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 11:29

Waarvan de laatste dracht een 2 ling was. Ik zou ook afscheid nemen.
Nog pijnvrij op het land zal hem niet echt snel meer worden ben ik bang. Lukt dat wel dan zeker geen veulen er meer bij fokken.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 11:30

ChocooPrins lees de openingspost eens goed door, mijn samenvatting is van haar post.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 11:36

Volgens mij heeft deze merrie jaren geleden ook al een hele zware bevalling gehad waarna ze twee keer geopereerd moest worden. Dat staat me tenminste nog bij.
Ik zeg niet dat het hiermee te maken heeft, maar ze heeft in ieder geval bar weinig geluk gehad in de fokkerij..

Toen was ze nog niet van TS trouwens.

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 11:56

spatter schreef:
ChocooPrins lees de openingspost eens goed door, mijn samenvatting is van haar post.

Dat deed ik na het lezen van je post. Dacht lees ik zo verkeerd...?

Ze heeft het paard teruggekocht om mee te fokken aangezien het duidelijk werd dat ze niet meer geleden zou kunnen worden lijkt mij. Paard staat niet zo al 5jaar aan een stuk. Dat is iets van de laatste maanden.
Ts ging haar al wegbrengen, maar ze werd terug iets beter. Dus is ze er nu toch voor gegaan om te kijken als er nog iets kan gedaan worden. Dat ik wat ik lees... Denk dat er van deze dagen een beslissing zal genomen worden in overleg met de kliniek. Lijkt me allemaal een normale gang van zaken. En ik ben ook van het principe als het tijd is moet je loslaten. Maar ik vind dat hier beetje te hard gereageerd wordt. Alsof dat beestje al jaaaaren zo staat.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 12:07

4 maanden pijn vind ik ook genoeg hoor

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 12:31

Zeker en vast!! Daarom dat het paard bijna al dood was. Maar toen werdt ze weer beter. Dus de TS heeft besloten toch nog naar kliniek te gaan, waar ze dan haar besluit op zal maken.
Naargelang het topic is het precies alsof het paard daar al 5 jaar zo bijstaat...

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 13:29

In november 2014 ging het al slecht met haar, wanneer is het genoeg gewwest? Ze heeft ook moeite met lopen nadat ze heeft stil gestaan. Broodmager zijn is toch niet van pijn alleen, in oktober viel het woord inslapen dat was een veearts.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 13:53

Als je echt wilt weten wat er nog mogelijk is met die pezen ga je naar Frans van Toor bij de Raaphorst in Wassenaar, en niet naar de kwakzalver die al uitgebreid in het nieuws is geweest....

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 14:34

Focussed schreef:
Als je echt wilt weten wat er nog mogelijk is met die pezen ga je naar Frans van Toor bij de Raaphorst in Wassenaar, en niet naar de kwakzalver die al uitgebreid in het nieuws is geweest....

Frans is erg hard, ik denk dat de ts daar huilend van terug komt. Die zegt namelijk gerust dat het dierenmishandeling is om zo met een paard om te gaan.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 14:56

smurffie schreef:
Focussed schreef:

Frans is erg hard, ik denk dat de ts daar huilend van terug komt. Die zegt namelijk gerust dat het dierenmishandeling is om zo met een paard om te gaan.

Nou die opmerking heb ik hier ook al een aantal keren gelezen... Nu even generaliserend, soms hebben eigenaren zo'n plaat beton voor het hoofd, dat je wel duidelijk moet zijn.

TS: wat is de meerwaarde om je paard ofwel een hele tijd op pijnstillers moet hebben om haar pezen evt te kunnen behandelen dan wel je paard nog een geruime tijd pijn te laten lijden om de pezen te behandelen. Doe je dat om je paard een plezier te doen of omdat je zelf geen afscheid wilt / kunt nemen? En wat denk je als je zelf heel diep je gevoel volgt?

Ik moet eerlijk zeggen, ik heb ontzettend veel medelijden met je paard, zoals het op je foto staat. Zeker als je bedenkt dat het dier dit al veel langer moet hebben.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 15:05

Ik denk dat langer dokteren inderdaad paard onterend is. Dier heeft al een lange geschiedenis achter de rug, is al niet meer de jongste en heeft duidelijk pijn.
Ik vind dat jou nooit verweten kan worden dat je haar te snel hebt laten inslapen. Je hebt je best gedaan voor haar. Ik wou dat ik mijn paard naar jou kon brengen, dat is nog een jong dier, PROK gekeurd maar door Kissing Spines niet meer geschikt om mee te rijden. Ik denk er dus over om deze in te laten slapen terwijl ze gewoon nog op het land kan lopen en kan grasmaaieren. In vergelijking met jou voel ik me echt een boeman dat ik het overweeg. Maar ik wil niet dat ze in de handel komt, daar is ze veel te lief voor. Dan laat ik haar liever inslapen, dan weet ik tenminste zeker wat er met haar gebeurd is.

Sterkte!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 15:52

Suzanne, ik zou je absoluut geen boeman noemen, eerder iemand die haar verantwoording neemt en in het belang van het paard denkt. Het is toch je ergste nachtmerrie wanneer zo'n dier in de handel terecht komt...

Mara2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 16:33

Een paard met KS is, met de juiste begeleiding, nog prima te rijden. Ik zie de noodzaak van inslapen dan ook niet. Mogelijk moet je je doel aanpassen ja, maar hoe erg is dat.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 16:59

Mara2000 schreef:
Een paard met KS is, met de juiste begeleiding, nog prima te rijden. Ik zie de noodzaak van inslapen dan ook niet. Mogelijk moet je je doel aanpassen ja, maar hoe erg is dat.

Dit kun je niet zeggen, want jij weet niet in welke maten en hoeveel last het paard aangeeft. Ik vind inslapen helemaal geen slechte optie, een paard leeft in het nu, die weet dat niet.

Verder, misschien, heel hard, is het goed als Frank duidelijk zegt dat dit oneerlijk en niet meer onrealistisch is. Misschien vind ik het zieligst nog wel de trailer ritten, hoeveel vraagt dat van een ongezond paard met gigantisch pijn in de benen.......