Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xBontfire schreef:Maar ik denk niet dat iets wat zo vloeibaar is gewoon in zo'n spuitje blijft zitten?
cinniz123 schreef:Als ik dit topic lees vraag ik me af waarom je niet gewoon foto's laat maken ipv andere laten raden naar wat t kan zijn.
En ja wat daar de meer waarden van zou kunnen zijn als ze als nog ingeslapen wordt /naar de slager moet ,is je eigen gevoel.
Als je van het beestje houdt ga je je opzeker afvragen wat ze nou daadwerkelijk had en of je haar niet toch had kunnen helpen.
Als ze voor jou weinig betekend interesseert het je waars weinig naderhand.
Maar alleen jij kan die keus maken.
Tinky12 schreef:cinniz123 schreef:Als ik dit topic lees vraag ik me af waarom je niet gewoon foto's laat maken ipv andere laten raden naar wat t kan zijn.
En ja wat daar de meer waarden van zou kunnen zijn als ze als nog ingeslapen wordt /naar de slager moet ,is je eigen gevoel.
Als je van het beestje houdt ga je je opzeker afvragen wat ze nou daadwerkelijk had en of je haar niet toch had kunnen helpen.
Als ze voor jou weinig betekend interesseert het je waars weinig naderhand.
Maar alleen jij kan die keus maken.
Omdat de TS dit niet voor het zeggen heeft,ze is afhankelijk van de toestemming van haar ouders.Misschien moet je eerst eens een topic goed doorlezen voordat je met dit soort uitspraken komt.
Meerdere malen is dit ter sprake gekomen.TS doet haar best...
Hevonen schreef:cinniz123: Kennelijk heb jij niet eens de moeite genomen om te lezen wat TS schrijft. Hoe durf je zoiets misselijks te schrijven.
Aangezien het je kennelijk onvoldoende interesseert, kun je je de moeite van het typen van dergelijke stommiteiten beter besparen.
xBontfire schreef:@kwita
Nou ik hoop maar dat ik die vaardigheid dan nog ga ontwikkelen. Ze is sowieso niet zo'n fan van die spuiten.![]()
@cinniz123
Ik snap heus wel wat je bedoelt, dat ik er misschien spijt van krijg als ik het niet laat onderzoeken. Maar op dit moment is dit het beste wat ik voor mijn pony kan betekenen.
Morgen ga ik denk ik even een stukje met haar wandelen enzo, om te zien hoe ze op de duivelsklauw gereageerd, of even aan de longeerlijn laten lopen. Enkel om te kijken hoe ze loopt hoor.
Denk dat ik morgen middag de DA ook maar een bel, dat ze heel goed reageerde op de pijnstillers en wat haar het slimste lijkt om verder te doen nu.
Arisca2005 schreef:xBontfire schreef:@kwita
Nou ik hoop maar dat ik die vaardigheid dan nog ga ontwikkelen. Ze is sowieso niet zo'n fan van die spuiten.![]()
@cinniz123
Ik snap heus wel wat je bedoelt, dat ik er misschien spijt van krijg als ik het niet laat onderzoeken. Maar op dit moment is dit het beste wat ik voor mijn pony kan betekenen.
Morgen ga ik denk ik even een stukje met haar wandelen enzo, om te zien hoe ze op de duivelsklauw gereageerd, of even aan de longeerlijn laten lopen. Enkel om te kijken hoe ze loopt hoor.
Denk dat ik morgen middag de DA ook maar een bel, dat ze heel goed reageerde op de pijnstillers en wat haar het slimste lijkt om verder te doen nu.
ik volg het topic ook nog steeds ....heb er toch een beetje een vreemd gevoel bij....
Snap echt dat je je best doet xBontfire, maar er is nog een paard in het spel die nu helemaal gezond is en waar bij eventuele problemen ook mogelijk geen geld aan uit word gegeven door je ouders....
Dat maakt het voor mij wel lastig om het aan te lezen zo dan denk ik waarom dieren houden als je er zo instaat? Mogelijk ben ik de enigste.......
Arisca2005 schreef:Ja sorry dat ik het zo bot neer zetten. Maar maakte me zorgen daarom....denk wat als er met je andere paardje wat aan de hand is. En doeleind vind ik niet zo interessant...... welzijn wel
Babootje schreef:Arisca2005 schreef:Ja sorry dat ik het zo bot neer zetten. Maar maakte me zorgen daarom....denk wat als er met je andere paardje wat aan de hand is. En doeleind vind ik niet zo interessant...... welzijn wel
Ik deel je zorg hoor Arisca. Een paard loopt nu eenmaal niet voor niets kreupel. Pijnstillers geven zonder dat je weet wat er aan de hand is kan een blessure nog verergeren want het paard ontziet zich dan niet meer.
Langdurig pijnstillers geven kan ook bijkomende kwalen geven zoals maagklachten en lever en nieren beschadigen.
Maar ook natuurlijke middelen zoals duivelsklauw kunnen bijwerkingen hebben en beter is het om dit onder begeleiding van / bespreking met je DA te geven. Bijwerkingen bij paarden zijn nog niet onderzocht, maar bij mensen komen de volgende bijwerkingen voor:
De algemene bijwerking bij duivelsklauw is diarree.
Duivelsklauw mag ook niet worden gebruikt als je zwanger bent of borstvoeding geeft
Duivelsklauw kan invloed hebben op de bloedsuikerspiegel en hartslag en bloeddruk beinvloeden.
Duivelsklauw kan maagklachten veroorzaken.
Let dus in ieder geval op bij koliekgevoelige paarden en paarden die gauw last hebben van maagzweren.
Zoals je ziet, het is niet niks wat je erin stopt.
cissie schreef:Hoeveel Duivelsklauw geef je je paard?
Misschien heb ik eroverheen gelezen maar kon het zo gauw niet terugvinden in je topic.
SandraVerl schreef:Je doet wat je kan TS, denk niet dat je pony zich een beter baasje zou kunnen wensen.