Pony is onwijs lui, lusteloos.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 16:06

een spuitje zuigt vacuum. Water blijft er ook in zitten

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-15 16:11

@Rambogirl
Nou omdat het zo vloeibaar als water is, en ik dacht ja een pasta blijft er wel inzitten maar misschien iets wat zo vloeibaar is niet. http://www.paardendrogist.nl/product/10 ... 1104/25369

@YvonneV
Ah okay! Duidelijk, misschien dat dan maar eens proberen al was ze niet zo'n fan van de spuit waar de loxicom inzat. Dus ik denk dat ik iets nog maar eens wat verder ga proberen met eten.

Rambogirl

Re: Pony is onwijs lui, lusteloos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 16:20

Met dat spul gaat dat zeker lukken.
Ik heb het ook eens aan een andere pony van moeten geven die idd ook geen fan was van wormenspuiten etc. Daar heb ik toen bij de medicijnen, een beetje lijnzaadolie bij gemengd, omdat hij dit wel enorm lekker vond, en toen ging het ineens een stuk beter!!

Paarden en Medicijnen, je zal creatief moeten wezen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 18:25

Iets vloeibaars blijft wel gewoon in een spuit zitten hoor. Ik moet dagelijks vloeibare dingen in spuiten optrekken voor ik het bij ptn inspuit :-)

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-15 00:24

Haha ja het gaat niet zomaar lukken zoals ik het wil, dat had ik al in de gaten!! :+

Dankjewel voor de tips! Misschien hebben we nog zo'n spuitje thuis liggen, anders denk ik dat ze die wellicht bij de apotheek nog hebben.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 16:01

xBontfire schreef:
Maar ik denk niet dat iets wat zo vloeibaar is gewoon in zo'n spuitje blijft zitten?

het werkt echt hoe kunnen ze anders in een ziekenhuis vloeistoffen/ medicatie inspuiten vraag aan je dieren arts een grote spuit (zonder naald)en je zult er echt gemak van hebben plus dat ze alles binnenkrijgt wat ze nodig heeft!

( en natuurlijk je daar ook aan wennen om in te geven, maar als je de vaardigheid onder de knie hebt is het echt gemakkelijk!)

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 16:12

Begrijp dat hoe ik dit schreef anders overkomt als wat ik bedoel.
Vergeet mn post maar
Laatst bijgewerkt door cinniz123 op 20-07-15 16:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 16:35

cinniz123 schreef:
Als ik dit topic lees vraag ik me af waarom je niet gewoon foto's laat maken ipv andere laten raden naar wat t kan zijn.
En ja wat daar de meer waarden van zou kunnen zijn als ze als nog ingeslapen wordt /naar de slager moet ,is je eigen gevoel.
Als je van het beestje houdt ga je je opzeker afvragen wat ze nou daadwerkelijk had en of je haar niet toch had kunnen helpen.
Als ze voor jou weinig betekend interesseert het je waars weinig naderhand.
Maar alleen jij kan die keus maken.

Omdat de TS dit niet voor het zeggen heeft,ze is afhankelijk van de toestemming van haar ouders.Misschien moet je eerst eens een topic goed doorlezen voordat je met dit soort uitspraken komt.
Meerdere malen is dit ter sprake gekomen.TS doet haar best...

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 16:37

cinniz123: Kennelijk heb jij niet eens de moeite genomen om te lezen wat TS schrijft. Hoe durf je zoiets misselijks te schrijven.
Aangezien het je kennelijk onvoldoende interesseert, kun je je de moeite van het typen van dergelijke stommiteiten beter besparen.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 16:39

Tinky12 schreef:
cinniz123 schreef:
Als ik dit topic lees vraag ik me af waarom je niet gewoon foto's laat maken ipv andere laten raden naar wat t kan zijn.
En ja wat daar de meer waarden van zou kunnen zijn als ze als nog ingeslapen wordt /naar de slager moet ,is je eigen gevoel.
Als je van het beestje houdt ga je je opzeker afvragen wat ze nou daadwerkelijk had en of je haar niet toch had kunnen helpen.
Als ze voor jou weinig betekend interesseert het je waars weinig naderhand.
Maar alleen jij kan die keus maken.

Omdat de TS dit niet voor het zeggen heeft,ze is afhankelijk van de toestemming van haar ouders.Misschien moet je eerst eens een topic goed doorlezen voordat je met dit soort uitspraken komt.
Meerdere malen is dit ter sprake gekomen.TS doet haar best...

Maar ik lees ook dat ze zelf zegt dat geld het probleem niet is dat ze meer kan werken.
Zie dus het probleem niet doordat ze dit zelf vermeld.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 16:43

Hevonen schreef:
cinniz123: Kennelijk heb jij niet eens de moeite genomen om te lezen wat TS schrijft. Hoe durf je zoiets misselijks te schrijven.
Aangezien het je kennelijk onvoldoende interesseert, kun je je de moeite van het typen van dergelijke stommiteiten beter besparen.

Ik bedoel het zeker niet zoals jij het opvat.
Miss verwoord ik het niet goed?
Ik bedoel alleen te zeggen dat foto's voor je eigen gevoel een hoop kunnen zeggen of een paardje daar nu mee geholpen wordt of niet.
Het was een voorbeeld wat ik schreef en dat alleen zij dus die keus kan maken.niet wij als lezers.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 17:07

Als ze geen toestemming krijgt houd het verhaal op,de wil is er wel...

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-15 18:45

@kwita
Nou ik hoop maar dat ik die vaardigheid dan nog ga ontwikkelen. Ze is sowieso niet zo'n fan van die spuiten. :')

@cinniz123
Ik snap heus wel wat je bedoelt, dat ik er misschien spijt van krijg als ik het niet laat onderzoeken. Maar op dit moment is dit het beste wat ik voor mijn pony kan betekenen.

Morgen ga ik denk ik even een stukje met haar wandelen enzo, om te zien hoe ze op de duivelsklauw gereageerd, of even aan de longeerlijn laten lopen. Enkel om te kijken hoe ze loopt hoor.
Denk dat ik morgen middag de DA ook maar een bel, dat ze heel goed reageerde op de pijnstillers en wat haar het slimste lijkt om verder te doen nu.

Newallure

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 19:04

xBontfire schreef:
@kwita
Nou ik hoop maar dat ik die vaardigheid dan nog ga ontwikkelen. Ze is sowieso niet zo'n fan van die spuiten. :')

@cinniz123
Ik snap heus wel wat je bedoelt, dat ik er misschien spijt van krijg als ik het niet laat onderzoeken. Maar op dit moment is dit het beste wat ik voor mijn pony kan betekenen.

Morgen ga ik denk ik even een stukje met haar wandelen enzo, om te zien hoe ze op de duivelsklauw gereageerd, of even aan de longeerlijn laten lopen. Enkel om te kijken hoe ze loopt hoor.
Denk dat ik morgen middag de DA ook maar een bel, dat ze heel goed reageerde op de pijnstillers en wat haar het slimste lijkt om verder te doen nu.

ik volg het topic ook nog steeds ....heb er toch een beetje een vreemd gevoel bij....
Snap echt dat je je best doet xBontfire, maar er is nog een paard in het spel die nu helemaal gezond is en waar bij eventuele problemen ook mogelijk geen geld aan uit word gegeven door je ouders....
Dat maakt het voor mij wel lastig om het aan te lezen zo dan denk ik waarom dieren houden als je er zo instaat? Mogelijk ben ik de enigste.......

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-15 19:44

Arisca2005 schreef:
xBontfire schreef:
@kwita

@cinniz123

ik volg het topic ook nog steeds ....heb er toch een beetje een vreemd gevoel bij....
Snap echt dat je je best doet xBontfire, maar er is nog een paard in het spel die nu helemaal gezond is en waar bij eventuele problemen ook mogelijk geen geld aan uit word gegeven door je ouders....
Dat maakt het voor mij wel lastig om het aan te lezen zo dan denk ik waarom dieren houden als je er zo instaat? Mogelijk ben ik de enigste.......

Sorry ik snap je reactie niet helemaal?
Bedoel je met er is nog een paard in het spel mijn andere paard?

Newallure

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 21:23

Ja die is nu nog gezond. Wat als die wat gaat mankeren........zitten je ouders dan ook met de hand op de knip?

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-15 21:25

Arisca2005 schreef:
Ja die is nu nog gezond. Wat als die wat gaat mankeren........zitten je ouders dan ook met de hand op de knip?

Dat paard is veel beter opgenomen in de verzekering. Omdat hij ook veel duurder was en hij is natuurlijk voor heel andere doeleinden dan mijn pony.

Newallure

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 21:47

Ja sorry dat ik het zo bot neer zetten. Maar maakte me zorgen daarom....denk wat als er met je andere paardje wat aan de hand is. En doeleind vind ik niet zo interessant...... welzijn wel :j

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 10:35

Arisca2005 schreef:
Ja sorry dat ik het zo bot neer zetten. Maar maakte me zorgen daarom....denk wat als er met je andere paardje wat aan de hand is. En doeleind vind ik niet zo interessant...... welzijn wel :j

Ik deel je zorg hoor Arisca. Een paard loopt nu eenmaal niet voor niets kreupel. Pijnstillers geven zonder dat je weet wat er aan de hand is kan een blessure nog verergeren want het paard ontziet zich dan niet meer.

Langdurig pijnstillers geven kan ook bijkomende kwalen geven zoals maagklachten en lever en nieren beschadigen.
Maar ook natuurlijke middelen zoals duivelsklauw kunnen bijwerkingen hebben en beter is het om dit onder begeleiding van / bespreking met je DA te geven. Bijwerkingen bij paarden zijn nog niet onderzocht, maar bij mensen komen de volgende bijwerkingen voor:
De algemene bijwerking bij duivelsklauw is diarree.
Duivelsklauw mag ook niet worden gebruikt als je zwanger bent of borstvoeding geeft
Duivelsklauw kan invloed hebben op de bloedsuikerspiegel en hartslag en bloeddruk beinvloeden.
Duivelsklauw kan maagklachten veroorzaken.

Let dus in ieder geval op bij koliekgevoelige paarden en paarden die gauw last hebben van maagzweren.

Zoals je ziet, het is niet niks wat je erin stopt.

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-15 14:03

Update:
Ze heeft nu in totaal vier dagen de duivelsklauw gehad, ik vond haar wel iets beter maar ik denk niet dat ik de verbetering voldoende vind ze was erg lui en ik kreeg de indruk dat ze echt niet wilde bewegen. Gezien de warmte kijk ik het nog even een aantal dagen aan voordat ik de DA weer bel om te overleggen.

Babootje schreef:
Arisca2005 schreef:

Ik deel je zorg hoor Arisca. Een paard loopt nu eenmaal niet voor niets kreupel. Pijnstillers geven zonder dat je weet wat er aan de hand is kan een blessure nog verergeren want het paard ontziet zich dan niet meer.

Langdurig pijnstillers geven kan ook bijkomende kwalen geven zoals maagklachten en lever en nieren beschadigen.
Maar ook natuurlijke middelen zoals duivelsklauw kunnen bijwerkingen hebben en beter is het om dit onder begeleiding van / bespreking met je DA te geven. Bijwerkingen bij paarden zijn nog niet onderzocht, maar bij mensen komen de volgende bijwerkingen voor:
De algemene bijwerking bij duivelsklauw is diarree.
Duivelsklauw mag ook niet worden gebruikt als je zwanger bent of borstvoeding geeft
Duivelsklauw kan invloed hebben op de bloedsuikerspiegel en hartslag en bloeddruk beinvloeden.
Duivelsklauw kan maagklachten veroorzaken.

Let dus in ieder geval op bij koliekgevoelige paarden en paarden die gauw last hebben van maagzweren.

Zoals je ziet, het is niet niks wat je erin stopt.

De DA adviseerde zelf duivelsklauw?

Ze heeft nooit echt kreupel gelopen, maar ook niet echt rad.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 15:01

Hoeveel Duivelsklauw geef je je paard?

Misschien heb ik eroverheen gelezen maar kon het zo gauw niet terugvinden in je topic.

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-15 15:18

cissie schreef:
Hoeveel Duivelsklauw geef je je paard?

Misschien heb ik eroverheen gelezen maar kon het zo gauw niet terugvinden in je topic.

Ohnee dat heb ik vergeten, sorry!
30 ML per dag krijgt ze nu, ik heb haar niet een aantal dagen een hogere dosering gegeven omdat ze het op zaterdag ook heeft gehad in combinatie met de loxicom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 15:20

Je doet wat je kan TS, denk niet dat je pony zich een beter baasje zou kunnen wensen.

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-15 15:22

SandraVerl schreef:
Je doet wat je kan TS, denk niet dat je pony zich een beter baasje zou kunnen wensen.

Dankjewel voor het compliment. :)

Edit:
Begrijp mij niet verkeerd bokkers, ik snap heus wel dat jullie je zorgen maken om haar welzijn e.d maar ik denk oprecht niet dat dat nodig is. Ook niet het welzijn van mijn andere paard, ik heb echt het beste met ze voor en ik wil er echt alles aan doen om ze te helpen. Daarom overleg ik ook telkens met de DA, de eerstvolgende keer dat ik haar bel ga ik het nog een keer aankaarten over verder onderzoek doen, maar zij zelf denkt dat verder onderzoeken uitzichtloos is omdat de kans groot is dat het toch iets is waar je niks meer aan kan veranderen. Dat vind ik zelf verschrikkelijk, de gedachte dat ik misschien straks wel afscheid moet gaan nemen van mijn meisje, het breekt mijn hart, ik ben van jongs af aan zo ontzettend gehecht aan die pony. Geloof mij alsjeblieft als ik zeg dat ik haar écht wel help als er nog iets aan te doen is om haar te redden, maar ik kan niet beginnen aan het verlengen van haar leven met supplementen en speciale beslagen ik kan het niet betalen want ik heb geen vast inkomen.
Maar echt als de DA nu zegt ik kan haar redden met een permanente oplossing, echt trek mijn spaar rekening maar leeg het kan me niks schelen als ze nog een tijd pijnvrij mee kan dan graag zelfs. Maar helaas, het is wat het is, ik moet roeien met de riemen die ik heb. Als ze nog een tijdje mee kan op die duivelsklauw dan mag ze van mij nog een jaar in het land blijven staan (want volgens de DA moest ik wel aan een periode van een jaar of twee denken, meer niet) maak je echt geen zorgen om haar welzijn alsjeblieft want ik heb het beste met haar voor en misschien is dit niet helemaal zoals jullie het zouden doen geloof mij als ik zeg ik doe mijn best voor haar.
Ik heb zelf aangevoeld dat het niet pluis was ik denk dat ze het me wel laat weten als ze op deze manier niet verder kan.

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 16:08

Meisje, je doet jou best! Twijfel ik niet over!

Wees niet bang om nog verder onderzoeken te doen, ook al zegt de dierenarts dat het uitzichtloos is.
Het voordeel ervan is als je het eindelijk weet, dat je ook rust in jou hoofd en hart krijgt.
Wanneer er uitkomt dat het beste inslapen is, dan weet je voor jouzelf dat je jou akles gegeven hebt en dan kan je het makkelijker loslaten.

Als je geen verder onderzoeken doet heb je alleen maar vragen en ben je onzeker.
Zoals ik was bij mijn merrie, ik weet dat heel vaak gebeurt dat als een paard pijn heeft in de benen dat het grote kans is dat het van de rug komt.
Ik heb jaten lang de rug van mijn merrie masseerd, hoeven en benen gekoelt.
Ook heeft mijn dierenarts gezegt dat ze pijn in de hoeven had en dat alleen foto duidelijkheid geven.
Ik heb medicijnen mee gekregen en wat liep ze weer zuiver..
Ook ik zat te dobben met de kosten, het kon me op het laatst niks meer schelen, ik had jarenlang alles gedaan voor haar en ben niet wijzer geworden..
Totdat ik de fotos had laten maken,
Het was me duidelijk.. ik ben door de grond gezakt.. ik heb haar aangekeken en kon zien dat ze niet meer kon, ik heb haar gezegd dat het goed is.
Ik ben bij het inslapen gebleven, ik heb afscheid genomen. De zon is na haar laatste zucht direct gaan schijnen! Ik heb naar de zon gekeken en gelachen, ze had haar rust.

Nu ik dit schrijf huil ik weer, ookal is het 6 jaar geleden het doet en blijft pijn doen..

Wat ik hier mee probeer te zeggen is, je krijgt er spijt van als je haar niet 100% onderzoekt wat er aan de hand is.
Dat blijft je leven lang achtervolgen.. en wanneer je weet wat het is kun je er wat aan doen, je hebt jou rust in hoofd en hart.
Het hoeft met jou pony niet zo erg te zijn dat ze ingeslapen moet worden maar dat kan natuurlijk wel.

Nogmaals, ik weet dat je alles doet voor jou pony! Dat respecteer ik van jou!

Misschien een idee om je moeder dit tpoic te laten lezen? Dat ze misschien sneller begrijpt dat het belangrijk voor jou is om te weten wat er aan de hand is?