[Info] alternatieve behandelingen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 11:24

Dimple schreef:
Tja dat topic............ :D

Ik heb echt het idee dat TS de dingen goed heeft uitgezocht van te voren voordat ze er aan is begonnen.
Daarbij snap ik ook de 'zorg' die Anja uit spreekt, maar de manier waarop ze het probeert uit te leggen raakt voor mij kant noch wel, ze blijft vaag daarin. Haar mening er achter dat mensen niet zelf moeten gaan dokteren begrijp ik wel.

Vriendin van mij heeft een 4 jarige merrie met een behoorlijk tussenpees blessure LA. Die doet er alles aan om haar zsm beter te krijgen, logisch ook. Niet voor zichzelf maar voor het paard. Het is voor zo'n jong paard nl een behoorlijk blessure. Zij gebruikt homepatische druppels en pilletjes. Geen idee van wie of wat (kan ik navragen bij interesse) Maar ik snap dat zij er alles uit probeert te halen om een snel herstel te krijgen. Merrie gaat 24/7 het land op.

Over werking van reguliere medicatie. Ik heb astma en veel allergien. Ik kan helaas niet zonder (al vaak geprobeerd) maar de bijwerkingen zijn niet fijn. Zo ben ik altijd vermoeider dan anderen, heb ik meer slaap nodig. Maar zonder kan dus ook niet...........als ze daar toch eens iets op zouden vinden........

met een peesblessure het land op?....o.k...

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 11:34

Yep, het is een beetje stress kip en op het land rustiger met 1 vast maatje dan op de huidige stal waar veel reuring is.

Daarbij is op stal houden met peesblessure ook weer achterhaalt. ;)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 11:47

dan ben ik vast achterhaalt... :+ stelselmatige overbelasting geneest niets. ;)

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 12:06

pleiada schreef:
Lijkt best interessant..Vind het zowiezo goed dat ze ook naar voeding kijken..Als je bepaalde voedingsmiddelen niet verdraagt kun je behandelen wat je wil,maar dan zal het niet veel helpen op de lange duur..

Tuurlijk is het goed om naar voeding te kijken. Zeker met al die vreselijke E-nrs tegenwoordig.
Maar ik zie het juist andersom.... je verdraagt bepaalde voeding niet door een disbalans in je lijf. Als je de oorzaak aanpakt zal je gewoon weer alles kunnen eten.
Als eerste haal je wel alle triggers uit je voedingspatroon om het in eerste instantie niet nog erger te maken.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 12:20

singasong schreef:
pleiada schreef:
Lijkt best interessant..Vind het zowiezo goed dat ze ook naar voeding kijken..Als je bepaalde voedingsmiddelen niet verdraagt kun je behandelen wat je wil,maar dan zal het niet veel helpen op de lange duur..

Tuurlijk is het goed om naar voeding te kijken. Zeker met al die vreselijke E-nrs tegenwoordig.
Maar ik zie het juist andersom.... je verdraagt bepaalde voeding niet door een disbalans in je lijf. Als je de oorzaak aanpakt zal je gewoon weer alles kunnen eten.
Als eerste haal je wel alle triggers uit je voedingspatroon om het in eerste instantie niet nog erger te maken.

De angst voor E-nummers heeft vooral met gebrek aan kennis te maken. Voor vrijwel alles wat je in je mond kan stoppen is een E-nummer.

E300 is bijvoorbeeld vitamine C, en E330 is citroenzuur. Beide komen veel voor in citrusvruchten.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-14 12:20

geerke schreef:

Klopt Geerke, al vaker gelezen dat men nu toch eerder 7 x 24 uur buiten verkiest als paard niet al te idioot gaat doen. Daar zou de blessure sneller en beter van genezen. Gelukkig maar want een merens kan niet 24 uur op stal. Ze vechten zich daar letterlijk uit. Verdragen dat gewoon niet.
Hopelijk heeft nog iemand anders ervaring met dat apparaat dat peesblessuren beter zou genezen. Ben namelijk wel benieuwd naar ervaringsverhalen. Ook als ervaringen negatief zouden zijn.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 12:40

pien_2010 schreef:
geerke schreef:

Klopt Geerke, al vaker gelezen dat men nu toch eerder 7 x 24 uur buiten verkiest als paard niet al te idioot gaat doen. Daar zou de blessure sneller en beter van genezen. Gelukkig maar want een merens kan niet 24 uur op stal. Ze vechten zich daar letterlijk uit. Verdragen dat gewoon niet.
Hopelijk heeft nog iemand anders ervaring met dat apparaat dat peesblessuren beter zou genezen. Ben namelijk wel benieuwd naar ervaringsverhalen. Ook als ervaringen negatief zouden zijn.

@geerke: je bent in dit geval idd een beetje te ouderwets. Boxrust is zelden echt goed en gelukkig zien steeds meer dierenartsen dat ook. Ik heb mijn fjord met peesblessures aan beide voorbenen ook gewoon in de wei gehouden. Waarom? Omdat hij daar kalm bleef rond scharrelen en op stal bleef hij rondjes draaien uit onrust. Dat is dus pas echt overbelasting! Waar haal je vandaan dat kalm in de (kleine) wei staan zorgt voor stelselmatige overbelasting? Een paard is een bewegingsdier en die langere tijd volledig stil laten staan zorgt vaak voor meer problemen dan het oplost.

Ik heb zelf geen ervaring met dat specifieke apparaat, maar wel met een kapot paard en revalidatie die zowel regulier als alternatief was. Toen ik hem kocht, was dit de laatste optie voor de slacht. Hij heeft dus peesblessures gehad aan beide voorbenen, die in principe keurig onder controle zijn maar het blijft gevoelig en speelt snel op. Maar het grote probleem was zn achterbeen, ook daar de pezen het probleem, waar hij zo lang mee heeft moeten doorlopen, dat zn hoef in gekantelde stand (ontlast, staand op de toon) een soort van vast was gaan zitten. Pezen verkort dus. Hij heeft 2,5 week intensieve revalidatie gehad, met fysiotherapie, acupunctuur en magneettherapie voor de pezen. Dit allemaal door een wetenschappelijk persoon, die er dus alternatief naast doet. Hierna was hij natuurlijk niet genezen (kapot is kapot) maar zn achterbeen gebruikte hij weer een beetje en wonderlijk genoeg waren zn pezen ook verbeterd. Hij was iig veel beter dan ik had durven hopen!
Zelf ben ik geneigd om te denken dat het met name de manipulaties en fysiotherapie zijn geweest die hem hebben geholpen om zn lijf weer te gebruiken. Maar omdat alles tegelijk is ingezet, kan ik dat niet met zekerheid zeggen. Het kan net zo goed de magneettherapie zijn geweest.

Oh en als laatste wel iets bijzonder gezien bij de acupunctuur. Ik geloof helemaaaaaal niet in zulke zaken, maar er gebeurde wel iets wat errug toevallig/apart was. Ze deed gewoon even een testje hoe hij erop zou reageren, even op een paar punten een naaldje. Meneer is nogal nieuwsgierig en in nieuwe ruimtes loopt hij altijd te klieren, alles wil hij ontdekken. Was ie de hele tijd al mee bezig en tijdens de eerste naaldjes vrat hij de behandelaar nog bijna op. Minuutje later stond hij heeerlijk te soezen, volledig ontspannen. Zo heb ik hem nog nooit gezien op vreemd terrein! Of het nou toevallig was en hij toe was aan een dutje, of dat het werkelijk door die paar naaldjes kwam...tot op heden weet ik het echt niet.

kimberly1995

Re: Centraal alternatieve behandelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 12:48

Is er trouwens iemand van jullie die aan de HVNA Arnhem gestudeerd heeft, daar studeert of wil gaan studeren? Mag per pb een reactie.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 12:49

Laarakkers had (heeft?) ook zoiets als een 'acupunctuur' zalfje - ooit een paard mee behandeld - de zalf werd op bepaalde punten opgebracht ( gewoon een kloddertje, licht ingewreven) en het paard stond na 5 minuten te soezen. En het ging hier niet om een achtertuin-pony maar een hoog in het bloed staand wedstrijdpaard.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 12:53

singasong schreef:
pleiada schreef:

Hier ben ik het niet helemaal mee eens..Bepaalde voedingsmiddelen kun je inderdaad wel weer verdragen als je lijf in balans is,maar glutenallergie bijvoorbeeld kan erfelijk zijn waardoor je dit ook niet zal kunnen verdragen als je lijf in balans is hooguit minimale hoeveelheden..

Wat betreft E nummers sommige zijn ok maar sommige zijn toch echt schadelijk ook al zijn ze goedgekeurd..

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 12:55

Jannepauli schreef:
Laarakkers had (heeft?) ook zoiets als een 'acupunctuur' zalfje - ooit een paard mee behandeld - de zalf werd op bepaalde punten opgebracht ( gewoon een kloddertje, licht ingewreven) en het paard stond na 5 minuten te soezen. En het ging hier niet om een achtertuin-pony maar een hoog in het bloed staand wedstrijdpaard.

Ik vond het dus ook echt vreemd. Hij is altijd uit op kattenkwaad, wil alles zien en meekrijgen. Heel braaf verder, dat wel, maar dus altijd nieuwsgierig. Terwijl hij stond te soezen ging zij wat zooi opruimen (thermocamera enzo) en ook dat boeide hem toen niet. En dit past dus gewoon absoluut niet bij zijn normale gedrag. Zelf mijn vreselijk kritische en sceptische hoofd kan dit niet echt verklaren!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 13:09

Even over peesblessures...er zijn er veel soorten peesblessures en verschillende gradaties...en inderdaad ,rustig in de wei is beter dan gestoord op stal Maar rustig op stal of gestoorde op de wei,dan maar op stal.met op stal bedoel ik geen volledige rust maar gedoseerd bewegen op de harde grond,iedere twee uur een kwartier.Zo heb ik een peesblessure bij mijn paard weggekregen.Geen medicijnen,wel koelen,bandage,aan de hand stappen.heel ouderwets maar hij heeft de 23jaar daarna nooit meer last gehad.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 14:14

Zwerte schreef:
Jannepauli schreef:

Ik vond het dus ook echt vreemd. Hij is altijd uit op kattenkwaad, wil alles zien en meekrijgen. Heel braaf verder, dat wel, maar dus altijd nieuwsgierig. Terwijl hij stond te soezen ging zij wat zooi opruimen (thermocamera enzo) en ook dat boeide hem toen niet. En dit past dus gewoon absoluut niet bij zijn normale gedrag. Zelf mijn vreselijk kritische en sceptische hoofd kan dit niet echt verklaren!

Dat is acu cream. Je kunt dit voor meer dingen gebruiken. Op het moment gebruik ik dit voornamelijk nog op het 3e oog voordat ik ga testen en ik oscilleer of de persoon/dier oscilleert. Het heft dan de blokkade op.
Bij behandelen wordt dit o.a. op 'connectiepunten' (7 connecties van Laarakker) gesmeerd waar diegene die test een toewijzing op krijgt.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 14:18

Doe maar een beetje op je vingertop, dan voel je gelijk dat het wat doet, doorstroming/tinteling. Mooi spul, dat is het.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 14:24

En dat heb je natuurlijk nog de 'Kabel' :D als je die gebruikt word je ook zo lekker ontspannen en stroomt alles weer goed door.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-14 15:45

singasong ja heb dezelfde vraag als JP bij "en ik oscilleer of de persoon/ dier oscilleert niet". Qu'est-ce-que c'est (wat betekent dat?)?

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 16:22

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de laatste berichten vooral een hele hoop gezweef vind, zonder enkele inhoud. Uitleg aub?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-14 16:32

Zo grappig loop ik vandaag tegen de volgende tekst aan en ik wil die jullie niet onthouden want ik moest gelijk aan dit topic denken: "in het boek NIETS van Jeremy Werb wordt door de crème de la crème van de Britse wetenschaps journalistiek, in opdracht van het tijdschrift New Scientist allerlei zaken op een behoorlijke wetenschappelijke manier besproken zoals "wat is het effect op ons lichaam als we nietsdoen, en hoe kan een pil die niets doet toch iemand genezen e.a vragen? Waarbij dan als conclusie beschreven wordt "als er iets duidelijk wordt uit dit boek, dan is het dat veel wat niets lijkt uiteindelijk toch wel degelijk iets is".
Lijkt mij interessant boek voor wetenschapper e.a mensen.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 16:45

Zwerte schreef:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de laatste berichten vooral een hele hoop gezweef vind, zonder enkele inhoud. Uitleg aub?

Heeft je paard bij Den Hoek de 'kabel' niet gehad?

Ik weet niet of het minder zweverig voor je is wanneer je de uitleg hebt gelezen?

Voordat je een persoon of dier gaat testen moet je het yintang punt (3e oog) testen. Dit ligt tussen de wenkbrauwen en komt overeen met de 6e chakra.
Wanneer dit positief test oscilleer je (edit: of diegene die je wilt testen), je blokkeert en kunt niet helder waarnemen. Die blokkade moet eerst worden opgeheven en dan mag je testen.
Dat blokkeren kun je dan opheffen met de acucream. Er zijn ook andere manieren om het blokkeren op te heffen.
Laatst bijgewerkt door singasong op 13-06-14 17:02, in het totaal 1 keer bewerkt

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-14 17:01

Dus samengevat: tussen de wenkbrauwen ligt een punt 6e chakra. Je test positief (zender slaat uit?) en betekent dit dat je dan mag testen?
Maar dan blokkeer je dus of persoon die je test en dat is normaal waardoor je niet helder meer voelt en / of kunt waarnemen.
Pas als je die blokkade hebt opgeheven mag en kun je gaan testen. Goed samengevat?

Acucream is dus cream dat je dan op je vinger doet? Hoe hef je dan de blokkade op? Ga je zachtjes met die cream over dat 6de chakra? En welke andere manieren heb je om het blokkeren op te heffen.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 17:06

Beter is gezegd dat wanneer je een toewijzing krijgt je oscilleert. Wanneer hij in de neutraalstand blijft is het goed.
Een toewijzing is in dit geval negatief omdat je niet mag testen.
Blokkade moet idd eerst wordt opgeheven.

Acu cream http://www.nmlhealth.com/p,58,1404/Phyt ... cream.aspx is een crème. (edit: dit smeer je op het 3e oog).
Andere manieren: je kunt het met de achterkant van de sensor opheffen en het 'aansluiten' van de connectie kabel. De kabel waar ik het al eerder over had.
Misschien zijn er nog meer manieren maar die weet ik (nog) niet. Wellicht hoor ik dat tijdens de laatste cursusdag.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 17:12

Ik had tijdens de cursus erg veel last van het oscilleren. Dat lag aan mij en niet aan diegene die ik moest testen.
De reden waarom ik dat had is inmiddels bekend. Maar ik denk niet echt geschikt om hier te vermelden aangezien het een redelijk hoog 'zweefgehalte' heeft.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 17:35

Mijn paard zou ik dus echt nooit naar den hoek brengen. Heb ik ook nooit gezegd, wel grappig dat je dat meteen aanneemt. Ik ben echt geen fan van Laarakker, maar daar ga ik verder niet op in, lijkt me niet relevant hier (daarbij is het voor mij te ver weg en ik heb de lotto niet gewonnen...)

Deze uitleg vind ik niet minder zweverig, maar wel veel duidelijker en inhoudelijk (voor zover dat kan met deze materie). Tnx. Ik kan nu iig aannemen dat je met testen bedoeld het testen met iets zoals de lechnerantenne?
Ik heb jaaaaaren geleden een keer een gezellige avond gehad bij Laarakker, met een studievereniging voor paarden waar ik toen bij zat (van diergeneeskunde). Toen was hij nog niet zo groot, hij werkte nog voornamelijk alleen, had geloof ik 1 andere dierenarts in zn praktijk toen en die deed de gezelschapsdieren. Erg interessant hoor, maar een groot deel vond ik echt te vaag, te weinig theorie erachter en vooral niet te controleren. Hij heeft ook een mooie demonstratie gehouden hoe hij toen werkte (met zn stokkie) en dat vind ik wel zooooo vaag dat ik moeite heb om het serieus te nemen. Maar ik ben wel weer zo eerlijk dat ik ook toegeef dat dus de acupunctuur bij mn paard op zn minst bijzonder was. Ik sta er dus een beetje tussen, ik zou nooit zeggen dat het niet werkt en onzin is, maar ik ben ook op zn minst sceptisch te noemen. Maar ik neem sowieso niet snel iets aan hoor, ik ben gewoon irritant kritisch en eigenwijs.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 18:41

Zwerte schreef:

Dat ik aannam dat je bij Den Hoek bent geweest, kwam door bovenstaand post van jou ;) Ik dacht dat de 'hij' jouw paard was/is.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 19:13

De hij is ook mijn paard. Ik reageerde alleen op de post over die cream, waarbij een bloedpaard ook stond te pitten, dat was wel bij laarakker. Dus ik vulde even aan dat het voor mijn paard ook echt niet bij zn karakter paste om zo te staan pitten door wat acupunctuur.