Ben ik gek????Ik kan het beest toch niet laten slachten....2

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kally

Re: Ben ik gek????Ik kan het beest toch niet laten slachten....2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 14:27

Prachtig om te zien, wat een knapperd.....wat fijn dat hij zo is opgeknapt.

elselianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 14:41

Hij is serieus prachtig <3
Wat een mooi beest!

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 15:11

Wat fijn dat zijn beentjes het weer doen! :D
Hij ziet er goed uit!

__jive

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 15:56

Ik vond het super mooi om je verhaal te volgen, jullie mogen zeker trots zijn op jezelf. Je hebt tenslotte ook voor een hoop lastige beslissingen gestaan. Ik hoop dat jullie nog een hele lange fijne leuke toekomst tegemoet zullen gaan! /3

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 16:04

Zo mooi om te lezen dat de methode CA zoveel succes bij jullie boekt. Ik hoop dat je nog lang heel veel plezier van je paard mag hebben.

Ibzzzzix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 15:03

Super dat je je zo inzet voor je paard! Kunnen veel mensen een voorbeeld aannemen! Ik hoop dat je nog veel plezier gaat beleven aan je paard! _/-\o_

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-14 18:58

Update!!!!!

Het gaat heeeeeeeeeeeel heeeeeeeeeeeel heeeeeeeeeeeeeel goed!
Onderhand hebben we de hele Clinton Anderson methode al onder de knie dus voor de afwisseling zijn we ook wat andere dingen gaan doen.

Zo heb ik gelongeerd met bit in (longeerlijn aan het halster).
Vervolgens zijn we begonnen me longeren aan de dubbelelonge. Toen ook dit heel goed ging en alle stem commando's er opzaten zijn we in het longeerrondje gaan werken aan lange teugel (als ik dat zo mag noemen) ik er achter zodat ik daar werkelijk de teugel hulpen kon geven voor sturen en stoppen!
Toen ook dat goed ging zijn we de bak in gegaan daar hebben we toen aan de lange teugel gewerkt. Ook dit ging heel goed: ik geef teugel en stem hulpen en hij luister perfect. We hebben in stap alle figuren van de B dressuur gedaan (niet perfect maar normaal kan ik ook me benen er bij gebruiken) hij was super geconsenteerd en leek het ook leuk te vinden.
Vervolgens heb ik pionnen neer gezet en 2 grond balken neer gelegd en zijn we daar tussen door en overheen gegaan (uiteraard niet over de pionnen) toen ook dat helemaal goed ging zijn we nog wat Clinton Anderson(grondwerk) over de balken en tussen die pionnen gaan doen, en ook dit ging perfect!
(uiteraard niet in 1 dag maar over de hele week verdeeld)

Me paardje lijkt wel binnen 2 weken van een bangepoeperd in een stoere kerel verandert!

Vandaag hebben we het zadel op gedaan en zijn we met zadel op even wezen longeren en zelfs dit ging echt als of we nooit anders deden, heeeeel relaxt.

Verder wandelen we veel (met onze hoefschoentjes aan want die hoeven is eigenlijk ze enige probleempje nog) ook tijdens de wandelingen kijkt hij nergens naar we lopen alleen op eigen terrein maar ook daar gebeurt veel (wordt een huis gesloopt, autos, vrachtwagens, trekkers, honden, paarden met sulkies, paarden in de wei, zooi, eenden, vogels, katten, konijnen en alles rent en doet maar.

Voor zijn hoefjes heb ik onderhand besloten dat een ijzer onoverkomelijk is...... die moeten er gewoon onder (de draagrand brokkelt af en hij loopt op z'n stralen: gevoelig op harde ondergrond) dit zal bij het volgende hoefsmid bezoekje 3 a 4 weekjes gaan gebeuren en tot die tijd zal ik hem ook nog niet echt gaan rijden.
Want ik wil niet dat hij de link rijden en pijn gaat leggen.
Maar dit is voor mij een goede reden om nog niet te hard van stapel te lopen! Verder ben ik begonnen met biotine voeren om zijn hoeven te verbeteren/ versterken maar op het resultaat zal ik nog wel een flinke tijd moeten wachten. En ook ben ik preventief Superflex van NAF gaan voeren voor zijn gewichten (dit zal ik volgens advies een 2a3 tal keer per jaar voor 2 maanden voeren)

Onze verdere plannen zijn rustig aan verder oefen misschien wat opstijg oefeningen doen (met krukje, zonder krukje, over het zadel hangen) Eind volgende week krijgt hij dan weer een korte vakantie paar dagen tot een week (vind ik toch belangrijk voor een puppy) en daarna even kijken of alle knoppen er nog opzitten en dan, als de ijzers er onder zitten rustig aan beginnen met opstijgen en rijden en dat zal in het begin vooral stappen zijn voor paar korte minuutjes (het moet leuk blijven).

Verder zijn adviezen tips en trucs altijd welkom!

FennaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 21:40

Wat een super update! Echt super goed hoe je het aanpakt!

Teadske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 09:03

het hele topic gelezen! wat ontzettend leuk om te zien dat het super goed gaat!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 12:38

Wat een heerlijke update, je bent heel goed bezig en je paard heeft het enorm getroffen met jou +:)+

Zijn kunststof plakijzers geen optie wellicht?

Om nu te gaan nagelen in een slechte hoef...daar worden ze over het algemeen niet beter van :(:)

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 12:40

Volgens mij ben jij echt super bezig met je paardje!
Ga zo door! +:)+

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 13:13

DDDara schreef:
Update!!!!!

Het gaat heeeeeeeeeeeel heeeeeeeeeeeel heeeeeeeeeeeeeel goed!
Onderhand hebben we de hele Clinton Anderson methode al onder de knie dus voor de afwisseling zijn we ook wat andere dingen gaan doen.

Heb je nu al de hele methode onder de knie? Of alleen Respect & Control from the Ground? Want ook daar zijn nog heel veel uitbreidingen op. Van C shaped patterns tot point to point.

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-14 14:50

Het zal absoluut nog niet alles zijn, hij heeft onderhand meer dvd's dan ik vrije uren heb!

Maar de DVD serie die ik heb: fundamentals, die kennen we van begin tot eind (behalve het rijden dan maar dat spreekt voor zich)
Uiteraard zijn we nog bezig met iedere keer een stapje verder en alles steeds een beetje meer maar de basis zit er netjes in.

Volgens de CA dvd zijn we nu toe aan het rijden.

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 13:05

JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEY
ik heb er vandaag op gezeten!

Ik heb 2 dagen geoefend met opstappen (voet in beugel en met me buik op het zadel liggen en dan van de andere kant een snoepje geven. Zodat hij weet dat ik aan 2 kanten te gelijk ben) en vandaag voor het eerst heel rustig gaan zitten! Toen van beide kanten lekker snoepjes uit me handen laten eten en hem lekker gekriebeld! Daarna afgestapt hem beloont en een lekker emmertje voer gegeven!

IK VOND HET ZO LEUK

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 13:08

GEWELDIG!!! Ik zeg foto's :)

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 13:09

Leuk hoor.....weer een klein stapje verder....Foto's......

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 13:54

*\o/*

Haha, door jouw geweldig blije bericht zit ik nu ook met een big smile! :D Super!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 15:07

Wat leuk om al die positieve updates te lezen! hij ziet er echt goed uit en ik vindt het echt super dat je hem deze kans hebt gegeven.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 22:55

Wat gaaf om te horen dat je er op hebt gezeten! Idd, we willen foto's !

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 10:54

Wat super gaaf om alles te lezen wat je al hebt meegemaakt met je super knappe vos. Echt diep respect daarvoor en verder heel veel plezier met je mannetje in de toekomst!!!

onkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 13:40

Jij hebt straks een band met je paard waar menig paardeneigenaar jaloers op zal zijn *D

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-14 13:04

Foto's zijn een beetje lastig omdat ik alles in me eentje doe......

Maar ik heb vandaag een filmpje voor jullie gemaakt.... helaas sta ik wel wat ver weg.

Eerst even beetje aan het zadel zitten en doen.
Rondje stappen aan de hand (spanning er af)
Dan even hangen met een koekje uiteraard
Rondje stappen aan de hand (spanning er af)
En vanaf minuut 3.20 ga ik er echt op voor als je alles daar voor saai vind!

tessaroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 13:36

Ziet er goed uit!

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-14 18:06

We zijn trouwens wel altijd heel charmant gekleed op bokt:P hahahaha :o

Ik met veelste grote broek zodat mijn zakken goed voel met snoepjes kunnen en bodyprotector zodat ik heel blijf! En op me nike's want ja wat moet je met laarzen als je toch niet gaat rijden.......

Hij met vliegenmasker en vliegen rijdeken om de vliegenplaag uit de buurt te houden! Hals riem zodat ik me vast kan houden als hij een mooie bok show zou hebben gegeven. En geen bit zodat ik hem nooit in ze mond kan trekken wat er ook gebeurt......... want als hij in paniek raakt zal getrek in ze mond hem echt niet rustig krijgen

*\%/*

cashlee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 20:17

Ziet er goed uit hoor! Met veel rust en ontspanningsmogelihkheid voor het paard. Mag ik vragen waarom je niet met krukje opstapt?