Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
xxsalinaxx schreef:Toch gaan we het weer proberen, we geven der niet op!!
Ze gaat een langere tijd op een hoge dosis cortizonen (toch weer medicijnen ja..) om der even helemaal van de mok af te laten komen (hopen we) en dan gaat ze voor de rest van haar leven op prednisolon en aangepast leven. Dus alleen op droge korte weitjes, gelukkig hebben wij dat hier.
Ook wordt er nog bloedtest gedaan hoor nog ff datum prikken. En donderdag komt de DA even bij ons thuis op de koffie om alles te bespreken met mijn ouders, ikzelf en moeten we de verzekering inlichten.
En ...
we mogen zelfs weer gaan rijden als de medicijnen aanslaan en ze weer pijnloos kan bewegen enzo.
Dus ook nu kan ik wel janken, maar dan van blijdschap, blij dat mijn ouders en DA haar niet zomaar opgeven! En we blijven doorvechten voor der
, terwijl ze dit al jaren niet meer heeft gehad. Ze liep echt stokkreupel en haar been was dik tot aan haar hak. Ik was bang voor einschuss en heb dus da gebeld en die gaf haar (weer) een cortico injectie (nu tegen de mok) en na 3 weken liep ze ineens "op eieren". Hoefsmid gebeld, die kon mij vertellen dat door o.a. de cortico's en prednisolon de lamellen in de hoeven (kunnen) verzwakken en daarom liep ze zo gevoelig, ze was dus NIET hoefbevangen, maar had wel last van haar voetjes. De antibiotica verstoort de darmflora en dat heeft allemaal weer te maken met de stofwisseling...... En de stofwisseling is weer van belang bij o.a. gezonde hoeven
. Het is in het geval van mijn paard allemaal niet dramatisch, maar het geeft wel aan wat medicijnen kunnen doen. En een oorzaak is dan vaak lastig te achterhalen.
.