Verwaardeloosde pony kan niet meer goed opstaan

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

trysteffy

Re: Verwaardeloosde pony kan niet meer goed opstaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 19:23

Mooi dat het goed met hem gaat!

manumol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 19:27

Goed zo +:)+

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 19:58

Fijn dat het goed met hem gaat!Maar een dierenarts die ontwormen niet nodig vind???Das zeer apart....

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 20:06

Fijn!

Pas wel op met te veel achterwaarts vragen. Dat kan voor een pony met gebrekkige bespiering nog best zwaar zijn.

Scala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-13 20:24

geerke schreef:
Fijn dat het goed met hem gaat!Maar een dierenarts die ontwormen niet nodig vind???Das zeer apart....

Ik heb er ook niets over te zeggen. Als de dierenarts dat zegt dan neem ik aan dat het ook niet hoeft.

Scala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-13 20:26

LindyH schreef:
Fijn!

Pas wel op met te veel achterwaarts vragen. Dat kan voor een pony met gebrekkige bespiering nog best zwaar zijn.

Ik doe voorzichtig met hem en hij loopt vaak ook al zelf achteruit op hoop dat hij wordt beloond -wat uiteraard niet gebeurd op dat moment-.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 21:49

Scala schreef:
geerke schreef:

Ik heb er ook niets over te zeggen. Als de dierenarts dat zegt dan neem ik aan dat het ook niet hoeft.

is er bloed afgenomen?Ik denk dat je een aardig risico neemt om hem niet te ontwormen.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 21:56

Wel goed warm houden kennis van ons had ook een verwaarloosde pony en bij koud weer kon hij niet meer in de benen komen.
En hun pony knapte erg op van slobbee

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 22:12

Super dat het nu zo goed met hem gaat!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 22:15

Ziet er al een heel stuk beter uit TS! Mooi dat jullie zo goed opschieten met elkaar.

Is de pony soms te zwak om momenteel te ontwormen?

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 22:20

Zijn al je geplaatste foto's recente foto's? Dan zie ikzelf eigenlijk nog steeds geen jofele pony... Integendeel. Sorry. Mbt ontwormen vraag ik me idd af of dat misschien niet te riskant is, maar goed, doe je het niet, dan gaat 'ie dood aan wormen... Is ook niet wenselijk...
Snap niet waarom een dierenarts niet gaat ontwormen, desnoods gedoseerd. Dus wat heeft die dierenarts nou precies gezegd of gedaan? En wat zei 'ie over de bij jullie overleden pony?
Is er echt wel een dierenarts geweest? Lijkt me eerlijk gezegd belangrijker dan pasjes achteruit, want de pony die momenteel dan achteruit kan, ziet er echt heel belazerd uit...

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 23:29

Sientje
De bovenste foto's zijn van eerst en de onderste van nu.
Je ziet duidelijk dat ie is aangekomen vind ik. Hij is nog niet in top conditie maar dat heeft tijd nodig en bij de ene gaat dat sneller dan bij de andere.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 00:13

Het is ook nog eens winter. Dat vergt op zich al heel wat energie van paarden, laat staan van zo'n stakkers :(:)

Maar vindt de DA het dan te riskant om te ontwormen TS?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 00:31

Het lijkt mij dat een overleden pony genoeg is???ontwormen dus

Cerera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 09:16

Bhriseis schreef:
Het is ook nog eens winter. Dat vergt op zich al heel wat energie van paarden, laat staan van zo'n stakkers :(:)

Maar vindt de DA het dan te riskant om te ontwormen TS?

Zo'n dikke winter is het niet met 10 graden overdag, dus dat dat een aanval op het gestel van de pony is, kan ik niet geloven. Wat moet dat dier dan als het echt winter wordt? Ontwormen wat niet nodig is met zo'n verwaarloosde pony, vind ik ook maar een vaag verhaal. Net als onbekende beestjes in de vacht, die weg gaan van een spuitje... (en dan ook nog geen luizen of parasieten, dan blijven er niet veel soorten beestjes over :+ ) Rare jongens , die duitsers. :')

Scala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-13 21:37

Jeetje doe even..
Wat zijn bepaalde mensen hier toch eigenwijze personen zeg.
Als ik vertel aan jullie dat de dierenarts het gezegd heeft,
dan ga er vanuit dat hij ook echt geweest is en het ook echt gezegd heeft.
Waarom zou je mijn bericht wantrouwen? De dierenarts is er echt geweest.
En hoe vaag jullie het ook allemaal mogen vinden, ik vind dat de meesten hier echt belachelijk reageren.
Jullie weten alles zo goed en alles beter, want jullie zitten allemaal in het paarden wereldje.
Kom op zeg. Ik ben echt helemaal klaar met deze reacties.
Ik heb lang genoeg formeel gereageerd en telkens weer uitgelegd hoe het zit, maar nu ben ik er echt klaar mee.

Winnethou is gezond. Winnethou leeft. Winnethou gaat met sprongen vooruit. Winnethou redt het.
Dus houd die afkeurende kritiek voor jullie.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 21:47

hoezo moet je lang in 'het paardenwereldje' zitten om iets te weten over parasitaire besmettingen?
Je zou er heel goed aan doen om je er,als paardeneigenaar,in te verdiepen.En vooral niet blind vertrouwen op een dierenarts,maar ook vooral je hersens te gebruiken.
Ik heb het meer dan eens meegemaakt dat een da er flink naast zat hoor.
Je hebt de pony al twee maanden en hij is nog niet ontwormd sinds hij bij jou is.En bij de vorige eigenaren kregen de arme beestjes nieteens te eten....verwacht je dan wel dat er een wormkuur in is gegaan?Gewoon even logisch nadenken en vooral ook handelen.

Scala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-13 21:51

geerke schreef:
hoezo moet je lang in 'het paardenwereldje' zitten om iets te weten over parasitaire besmettingen?
Je zou er heel goed aan doen om je er,als paardeneigenaar,in te verdiepen.En vooral niet blind vertrouwen op een dierenarts,maar ook vooral je hersens te gebruiken.
Ik heb het meer dan eens meegemaakt dat een da er flink naast zat hoor.
Je hebt de pony al twee maanden en hij is nog niet ontwormd sinds hij bij jou is.En bij de vorige eigenaren kregen de arme beestjes nieteens te eten....verwacht je dan wel dat er een wormkuur in is gegaan?Gewoon even logisch nadenken en vooral ook handelen.

Ik kan prima logisch nadenken hoor.
En hoezo zou ik me ermee gaan bemoeien. Ik heb niet gestudeerd voor dierenarts. Natuurlijk heb ik er wel een beetje verstand van, maar ik ga me er niet tussen wringen met mijn gedachten. Dat doen anderen wel.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 21:57

goed hoor...dan duim ik ondertussen door dat hij vandaag of morgen niet met een fatale koliek staat door de wormen.

Scala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-13 22:02

geerke schreef:
goed hoor...dan duim ik ondertussen door dat hij vandaag of morgen niet met een fatale koliek staat door de wormen.

Prima.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 22:18

Ts ik vind je erg goed en lang heb uitgehouden ik zou eerder al zo lang reageren...

Maar toch er kan voor de zekerheid een wormenspuit gehaald worden...
Het is zowiezo altijd belangrijk jaarlijks een wormenspuit te geven.
Wij op stal doen 3 keer per jaar een mest onderzoek en in het nieuwe jaar een spuit want niet alles komt uit een mest onderzoek.

Eigenlijk is dan de vraag waarom we dan zo zeuren wanneer heeft de pony voor het laast een wormenpasta of Controle gehad?

Scala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-13 22:24

trysteffy schreef:
Ts ik vind je erg goed en lang heb uitgehouden ik zou eerder al zo lang reageren...

Maar toch er kan voor de zekerheid een wormenspuit gehaald worden...
Het is zowiezo altijd belangrijk jaarlijks een wormenspuit te geven.
Wij op stal doen 3 keer per jaar een mest onderzoek en in het nieuwe jaar een spuit want niet alles komt uit een mest onderzoek.

Eigenlijk is dan de vraag waarom we dan zo zeuren wanneer heeft de pony voor het laast een wormenpasta of Controle gehad?

De dierenarts komt over twee weken weer voor de laatste spuit en dan zal ik ernaar gaan vragen. Ik weet niet wanneer hij dat voor het laatst gehad heeft, maar toen de dierenarts zijn poep had onderzocht is er niets uitgekomen.

elinebronco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 22:25

waar slaat dit nu weer op? Ik ken scala, ze is een van m'n beste vriendinnen en ze heeft er alles voor over zodat winnethou het goed heeft. Sinds ze hem kreeg heeft ze super goed voor hem gezorgd. ze loopt er iedere dag mee, onderhoud z'n vacht etc. als er een dierenarts is langs is geweest die zegt dat een wormenkuur niet nodig is, zal dat wel zo zijn. punt. winnethou heeft een spuitje gekregen zodat de beestjes weg gaan en hij niet meer zo veel jeuk heeft. nou sorry hoor maar dat noem ik handelen. je moet even nadenken over wat je zegt want dit slaat nergens op. hij heeft nu geen wormenkuur nodig. klaar. ze hebben winnethou onderzocht en z'n poep onderzocht waaruit is gebleken dat hij geen wormen heeft. en met de foto's, je ziet overduidelijk dat er vooruitgang is, maar het gaat alleen niet zo snel. ik bedoel, wat verwacht je ook. het heeft gewoon tijd nodig om helemaal weer op een mooi gewicht etc. te komen. ook is de vacht veel schoner waardoor hij nu meer nieuwe vacht kan laten groeien. nee misschien ziet hij er nog niet toppie uit, maar wat wil je ook. dat ie binnen een paar weken/maanden er weer als een super gezond paardje uitziet. dat is haast onmogelijk. als je ziet hoe slecht het eerst met ze ging vergeleken met nu zie je overduidelijk veel verschil. qua vacht, gewicht en hoeven. ik weet zeker dat het helemaal goed gaat komen met winnethou, want het is echt een topper samen met z'n baasje. ze zijn super blij samen en dan hoeven jullie nog niet zo te reageren. ik bedoel het is prima en lief dat jullie allemaal zo zorgzaam zijn om zo'n beestje en we willen allemaal dat het weer helemaal goed met hem gaat. en dat gaat ook wel gebeuren. het gaat elke dag een stukje beter met hem en binnenkort is het een gezond (en nog gelukkiger) paardje!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 22:55

Een worm heeft een cyclus,die laat niet altijd eitjes los.Het kan dus heel goed zijn dat de mest schoon is en dat de pony stikt van de wormen....heb ik ooit ergens geschreven dat TS niet goed voor de pony zorgt?Er komt bij paardenverzoring ook ervaring om de hoek kijken.TSheeft geen ervaring,dat geeft niets maar om dan helemaal niets van anderen aan te nemen die er wel iets van weten vind ik erg bijzonder.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 23:49

@Scala,
Wat er bedoeld word, een mest onderzoek/womeneitelling zegt helaas niet alles.
Er zijn genoeg gevallen bekend dat het onderzoek zei geen wormen, maar het paardje bleek wel bomvol ermee te zitten.
Dat is ook hetgene waar Geerke op doelt. En dat bedoeld ze echt niet aanvallend, maar een goed bedoeld advies.