Baby in de sneeuw Hij vond het echt kei leuk! En idd mijn Stitchie op de achtergrond. Die begeleidde baby wel even door dat witte landschap. Heb geloof ik ook nog een leuke foto. Vanavond ofzo even uploaden
Voor alle trouwe volgers, helaas vond ik vandaag wederom een doodziek veulen in stal. Hij heeft een bult op zijn hoofd, zat onder het snot, had 41.3 graden koorts en at wederom niet. Veearts heeft hem AB ingespoten, komt morgen weer terug om meer in te spuiten. Maandag laat ik een foto van zijn hoofd maken, had een vervangende veearts, deze had geen mobiele röntgenapparatuur, en met deze koude een doodziek veulen vervoeren was ook niet gewenst, beter was om tot maandag te wachten.
Ahjoh, wat akelig! Het zit jullie ook echt niet mee zeg. Ik hoop dat snel helder is wat er aan de hand is, en hoop vooral dat je veulen nog sneller gewoon weer opknapt. Heel veel sterkte in ieder geval!
Bravura
Geplaatst: 27-01-13 12:15
Het zelfde veulen Utixo, of een andere? Het zit bij jullie niet mee. Hopen dat het veulen snel weer op knapt van de antibiotica. Sterkte.
Tjonge jonge hij was zo goed opgeknapt. Echt kl+te dit zeg.
Utixo
Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-13 21:20
Hij heeft vanmiddag een scan gehad op het hoofd. Er was geen abces te zien, enkel een ontsteking, dat zou kunnen duiden op voorhoofdsholte ontsteking. Wel was er een stuk bot te zien was erg onduidelijk was, dit zou opgedroogd pus van een ontsteking kunnen zijn, maar ook een breuk (want feit blijft dat bij VHHO je geen bult op je hoofd krijgt). Morgen krijgt hij nog 1 x AB ingespoten, dan neemt ze het röntgenapparaat mee en bekijken we het stuk bot beter.
Hij had nog steeds boven in de 38, maar zijn temp is dus wel aan het zakken. Het goede nieuws is in ieder geval dat het niets besmettelijks is.