Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
eiber schreef:Sammie schreef:Wat mij te binnen schoot vanmiddag, wordt dat middel vergoed door een zorgverzekering ?(als het voor jezelf zou zijn)
Recept Pracend haal je toch bij de da en niet meer bij een drogist?
Al jezelf Pergolide nodig hebt, heet het geen Prascend. Dan krijg je gewoon een recept van je huisarts en ga je naar de apotheek. (en zeker NIET naar de drogist) Die verstrekt dan de goedkoopste versie van Pergolide . Op het moment is dat Pergolide van Mylan.
Als het in het basispakket zit, wordt het sowieso vergoed, anders ligt het aan je aanvullende verzekering.
Maar dit maakt niks uit voor het probleem dat eigenaren van Cushingpaarden op dit moment hebben dus ik begrijp niet zo goed waar je heen wilt.
Jannepauli schreef:Maar... heeft iemand al bij een apotheek gevraagd of zij Prascend hebben? Het is tenslotte een diergeneesmiddel. Dat een apotheker mogelijk voor een mens een goedkoper alternatief voorstelt als de huisarts een duurder merk van humane pergolide heeft voorgeschreven, kan ik me nog wel voorstellen. Maar een diergeneesmiddel uitruilen tegen een humaan middel? Ik betwijfel het.
Jannepauli schreef:Meteen maar even gebeld: helaas... als een apotheker vindt dat er een goedkoper middel is, dan moet hij dat overleggen met de voorschrijver ( arts). Dat geldt zowel voor humane medicatie als voor diergeneesmiddelen. De DA zal in dat geval moeten verwijzen naar het geregistreerde middel, Prascend dus en de apotheker is strafbaar en aansprakelijk als hij daar dan toch van afwijkt.